رئیس هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی گفت: وضعیت هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی از گذشته بهبود یافته اما همچنان این هیئت در تنگنای اقتصادی بوده و شرایط مطلوبی ندارد.
کد خبر: ۶۴۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹ 13 August 2018

به گزارش تابناک : تیراندازی با کمان رشته‌ای ملی و مذهبی است و افراد مختلفی از گذشته تاکنون به این رشته ورزشی علاقمند بوده‌اند، خراسان رضوی یکی از استان‌های مستعد این ورزش و یکی از 10 استان‌های برتر کشور شناخته شده است، تیراندازی با کمان مزایای زیادی داشته که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

محمود کریم‌زاده؛ رئیس هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی با حضور در تحریریه تسنیم در مورد جایگاه استان در کشور از نظر تیراندازی با کمان نکاتی را یاد آور شد، همچنین در ارتباط با انتظارات هیئت از متولیان ورزش تیرندازی با کمان توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:

تیراندازی با کمان تا چه اندازه‌ای در کشور و استان حائز اهمیت است؟

تیراندازی با کمان یکی از بهترین رشته‌های دینی، ملی و مذهبی است، در واقع تیراندازی در دین سفارش شده و پیامبر فرمودند که به فرزندان خود تیراندازی و سوارکاری بیاموزید، این ورزش ویژگی‌های بسیاری داشته و عموم در صورت یک مرتبه فعالیت به صورت تفریحی به آن علاقمند شده و قصد بر ادامه آن در سطح حرفه‌ای دارند.

هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی از نظر اقتصادی در چه وضعیتی قرار دارد؟

هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی در تنگنای اقتصادی بود و شرایط مطلوبی نداشت، در گذشته هیئت در صدد برگزاری مسابقات جایزه بزرگ بود که به دلیل هزینه‌های بالای آن به دنبال اسپانسر می‌گشت، اسپانسرهای متعددی جذب شد و قرار بر همراهی آنها در این مسابقات بود اما در انتها به دلیل رقم بالای هزینه‌ها در این رقابت‌ها، هیئت موفق به انجام چنین عملی نشد.

هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی به چه میزان با اداره کل ورزش و جوانان استان در ارتباط است؟

هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی با وجود قرارگیری در وضعیت نسبتاً نامطلوب مالی، انتظار زیادی از اداره کل ورزش و جوانان استان نداشته و تصمیم بر اجرای اقدامات گوناگون دارند اما برخی از هزینه‌ها بسیار بالا بوده و هیئت نمی‌تواند به تنهایی آنها را پرداخت کند، هزینه‌های برخی از اقدامات پنهان اما بسیار بالا است و هیئت برای انجام آنها باید بهای زیادی بپردازد.

برگزاری مسابقات کشوری چه میزان بودجه‌ای را لازم دارد؟

هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی برای برگزاری هر مسابقاتی به تعداد بسیاری تیر، کمان، پایه و فوم نیاز داردکه بسیاری از تیرها پس از اتمام مسابقات بلا استفاده می‌شوند، مخارج تیراندازی با کمان بالا بوده و هیئت سعی بر اداره آن و انجام امور مختلفی با آن مانند ارتقاء ورزشکاران، جذب عموم به تیراندازی با کمان و نظایر آنها دارد.

اعضای هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی به چه میزان برای خود درآمد زایی می‌کنند؟

میزان درآمد مربیان، داوران، مسئولان هیئت و ایر افراد متولی هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی بسیار اندک بوده و برای آنها کافی نیست، در حالی که در بسیاری از رشته‌های ورزشی در استان درآمد زایی به حد مناسبی می‌رسد، با این حال آنها به دلیل علاقه بسیار خود به این ورزش  به این موضوع توجهی ندارند.

تاکنون با توجه به شرایط نامطلوب مالی، اعضای هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی حاضر به ترک مسئولیت خود بوده اند؟

گاهی اوقات شرایط مالی متولیان را خسته می‌کند، در برخی مواقع امور جلو نمی‌رود و در مرحله‌ای متوقف می‌شود، با این حال توجه متولیان به ترک مسئولیت خود جلب نشده و تمامی آنها با شور و اشتیاق برای آینده ورزشکاران خود برنامه‌ ریزی کرده اند، هیئت به تحقق اهداف مثبت خود اطمینان دارد.

هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی در کشور حائز چه رتبه‌ای است؟

تاکنون اعضای هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی از وضعیت مالی و رتبه‌ای رضایت نداشتند اما از گذشته کمی بهبود یافته است، این هیئت با نظر سنجی فدراسیون تیراندازی با کمان از رتبه 22 به مقام 10 کشوری رسیده است، البته با توجه به اقداماتی که انجام شده، یکی از متولیان فدراسیون گفته که طی اقدامات اداره‌ای هیئت می‌تواند رتبه خود را به پنجم برساند.

به عبارتی هیئت می‌تواند با نوشتن یک اعتراض نامه مختصر رتبه خود را به این رقم برساند اما برای هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی رتبه درج شده مهم نبوده و خود اطلاع داشته که در چه مرحله‌ای قرار دارد، این هیئت می‌تواند در سال آتی رتبه خود را به این مرحله برساند و از بسیاری از استان‌ها در زمینه تیراندازی با کمان پیشی بگیرد.

هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی چه انتظاراتی از اداره‌کل ورزش و جوانان استان دارد؟

اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی تاکنون در کنار هیئت بوده اما شاید هیئت تیراندازی با کمان استان انتظارات زیادی دارد که برآورده شدن آنها سخت است، به عنوان مثال هیئت تقاضای دیدار ساده با رئیس اداره کل را دارد، تنها درخواست هیئت، صحبت با رئیس اداره کل و بیان مشکلات خود به عنوان یک درد دل است.

به عنوان مثال پوریا حاجی بیگلو در حال حاضر به تیم ملی رسیده و به حمایت اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیاز دارد، هیئت تیراندازی با کمان استان هیچ مبلغی از آن را برای درآمدزایی خود نمی‌خواهد و تمامی آنها متعلق به ورزشکاران است، حمایت این ارگان از ورزشکاران، آنها را به مدارج بالاتری می‌رساند.

هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی انتظار دارد که اداره کل ورزش و جوانان استان با فدراسیون مذاکراتی داشته باشد؛ چرا که متولیان این ارگان راحت تر از هیئت می‌توانند پاسخ نیازهای مربوط به تیراندازی با کمان را از فدراسیون بگیرند، ورزشکاران ارتقاء یافته به حمایت احتیاج دارند که این ارگان می‌تواند در این مبحث گام بردارد.

در حال حاضر ورزشکاران خراسانی قادر به فعالیت در تیم ملی بوده اند؟

بله؛ پوریا حاجی بیگلو که در حال حاضر در مسابقات تیم ملی رقابت می‌کند، جزو ورزشکارانی است که می‌تواند در مقاطع گوناگون و سطوح متفاوت رتبه نخست را به دست آورد اما بدون حمایت اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و فدراسیون تیراندازی با کمان امید خود را از دست می‌دهد، در حال حاضر بسیاری از افراد به طور جدی به این ورزش می‌پردازند که در صورت عدم حمایت، آنها سرخورده می‌شوند.

هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی به چه میزان هزینه‌های اعزام ورزشکاران را بر عهده می‌گیرد؟

هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی تا حد امکان مخارج رفت و برگشت ورزشکاران را در مسابقات مختلف اعم از کشوری و نظایر آن پرداخت می‌کند اما در برخی مواقع که پرداخت مخارج آنها مقدور نیست ورزشکاران به تنهایی هزینه‌های اعزام خود را بر عهده می‌گیرند.

هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی به چه میزان در بحث جوایز به ورزشکاران انگیزه بخشیده است؟

هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی در بحث جوایز به صورت مطلوبی عمل کرده است، تاکنون جوایز هر مسابقاتی که در مشهد برگزار شده توسط هیئت اهدا شده، همچنین این هیئت برای افراد مقام‌آور خراسانی در مسابقات کشوری جوایز مطلوبی را اهدا می‌کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار