معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به برنامه‌های هفته ازدواج یزد گفت: مهمترین چالش پیش روی جوانان این استان اشتغال است.
کد خبر: ۶۴۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳ 13 August 2018

احمد طالبی اظهار داشت: بر اساس استانداردها ما در حوزه جوانان باید 55 تشکل داشته باشیم و با توجه به روندی که الان داریم این تعداد تا پایان سال به 50 مورد می‌رسد و سال آینده می‌توان انتظار داشت که به لحاظ کمی به حد استاندارد برسیم.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت کیفی این تشکل‌ها از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است خاطرنشان کرد: در راستای بهبود فعالیت‌های این تشکل‌ها به لحاظ کیفی، دوره‌های آموزشی مختلفی در طول سال در نظر گرفته شده که از جمله این دوره‌ها برگزاری 300 کارگاه آموزشی تا پایان امسال است.

وی راه‌اندازی خانه‌های جوان در نقاط مختلف استان را یکی دیگر از رویکردهای استان یزد در زمینه جوانان دانست و بیان کرد: پیگیری‌های لازم برای تشکیل این خانه جوان صورت گرفته و امیدواریم هرچه زودتر در تمام شهرستان‌ها شاهد راه‌اندازی این خانه‌ها باشیم.

طالبی ادامه داد: انتظار ما از شهرستان‌ها این است که هر سال 10 ستاد ساماندهی برگزار کنند و در مجموع استان شاهد برپایی 100 ستاد ساماندهی جوانان باشیم که سال گذشته این ستاد 46 مرتبه برگزار شد.

معاون جوانان اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از برگزاری 36 مورد ستاد ساماندهی جوانان در امسال خبر داد و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این تعداد تا پایان سال به 100 مورد باید برسد.

وی در ارتباط با برنامه‌های این اداره کل در حوزه ازدواج گفت: سعی کردیم در این حوزه از ابزار هنر برای فرهنگ‌سازی و آموزش استفاده کنیم تا مباحث آموزشی از حالت صرف سخنرانی و خشک خارج شود.

طالبی برگزاری جشنواره‌های گرافیک و همچنین نمایش خیابانی را از جمله این برنامه‌ها دانست و گفت: قطعا برگزاری این چنین دوره‌های هنری نقش بسیار مهمی در فرهنگ‌سازی در حوزه ازدواج دارد.

معاون جوانان اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در بحث اشتغال سعی داریم با تمرکز بر روی نقش اشتغال بر رفع آسیب‌های اجتماعی حرکت کنیم و در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های مختلفی با ادارات مرتبط استان صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش‌ها عمدتا نتیجه بلند مدت دارد خاطرنشان کرد: تحلیل‌هایی از پژوهش در عوامل آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق صورت می‌گیرد و بر اساس نتایج این تحلیل‌ها در دوره‌های آموزشی اجرایی می‌شود.

طالبی با اشاره به اینکه تعداد متوسط اعضای تشکل‌های جوانان یزد حدود 25 نفر است گفت: در این حوزه واقعا ضعیف هستیم ولی این مربوط به تعداد اعضای تشکل‌ها است و در ارتباط با مخاطبان این تشکل‌ها اقدامات گسترده‌ای انجام می‌شود.

معاون جوانان اداره کل آموزش و پرورش استان یزد مهمترین مشکل و چالش پیش روی جوانان در ایران و استان یزد را اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: الان این موضوع اولویت اصلی در ارتباط با جوانان است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار