گروهی از متخصصان سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کردند که گروه تروریستی داعش هنوز حدود ۳۰ هزار نیرو در عراق و سوریه دارد.
کد خبر: ۶۴۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱ 14 August 2018

سازمان ملل: داعش هنوز ۲۰ تا ۳۰ هزار نیرو در سوریه و عراق دارد

به گزارش تابناک قزوین به نقل از العالم، گزارش منتشر شده از سوی سازمان ملل متحد که توسط متخصصان این سازمان تدوین شده نشان می‌دهد که گروه تروریستی داعش همچنان حدود ۳۰ هزار نیرو در عراق و سوریه در اختیار دارد و شبکه این گروه در حال گسترش است، همچنانکه گروه القاعده نیز قوی‌تر از قبل برقرار مانده است.

در این گزارش تاکید شده است که علیرغم شکست داعش در سوریه و عراق یک هسته پنهانی از شبه نظامیان این گروه در هر دو کشور سوریه و عراق هنوز باقی مانده است و حامیان قابل توجهی نیز در افغانستان، لیبی، جنوب شرق آسیا و غرب آفریقا دارند.

در این گزارش همچنین آمده است: شبکه القاعده نیز همچنان فعال است و طرفداران و متحدانی قویتر از داعش در برخی مناطق جهان از جمله در سومالی، یمن، جنوب آسیا و منطقه ساحل آفریقا دارد.

در این گزارش که به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده همچنین آمده است که تعداد اعضای داعش در سوریه وعراق بین ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود که بخش قابل توجهی از آنها را هزاران تروریست خارجی فعال تشکیل میدهند.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که آمریکا و متحدانش یک سال پیش شکست داعش در منطقه را اعلام کرده بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار