همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن؛
همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، مراسم شبی با قرآن به منظور گرامیداشت یاد و خاطره‌ی سید آزادگان شهید حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ 18 August 2018

به گزارش تابناک قزوین،همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، مراسم شبی با قرآن به منظور گرامیداشت یاد و خاطره‌ی سید آزادگان شهید حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد با حضور آزادگان، قاریان قرآن استان قزوین و خانواده‌های شاهد و ایثارگر در خانه موزه شهید ابوترابی برگزار شد.


در این مراسم محسن حق‌شناس عضو شورای اسلامی شهر قزوین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدا از جمله شهید ابوترابی مطالبی پیرامون صبر و استقامت آزادگان بیان کرد.


وی گفت: اسارت مقطعی از مبارزه با دشمنان بود، همین مبارزه نیازمند برنامه‌ی قوی بود تا آزادگان در برابر سختی‌ها و شکنجه‌ها مقاومت کنند.


عضو شورای اسلامی شهر قزوین افزود: شهید ابوترابی با تدبیر، توانمندی و تفکری که داشت توانست آزادگان را در مبارزه با دشمنان مدیریت کند تا آنها راحت‌تر سختی‌های اسارت را تحمل کنند.


حق‌شناس گفت: اگر همه‌ی خاطرات آزادگان را نگاهی بیندازیم، آنها صبر، مقاومت و ایثار را به معنای واقعی به نمایش گذاشتند که می‌توان از آن برای بهتر زندگی کردن درس گرفت.


در این مراسم قاری برجسته کشور حاج احمد ابوالقاسمی به قرائت آیاتی از قرآن‌کریم پرداخت و یاد و خاطره‌ی شهدا از جمله شهید حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد گرامی داشته شد.


آزاده سرافراز سرتیپ فنودی و آزاده یزدان‌پناه نیز به بیان خاطرات اسارت خود در اردوگاه‌های رژیم بعثی با سید آزادگان شهید سید ابوترابی‌ پرداختند.


در مراسم فوق برنامه‌های مختلفی از جمله گروه تواشیح که به اجرای قطعاتی از آزادگان پرداختند، برگزار شد.


در مراسم یاد شده از آزاده سرافراز سرتیپ فنودی، قاری برجسته کشور حاج احمد ابوالقاسمی، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه‌ی موقت تهران و آزاده یزدان‌پناه با اهدای تابلوی مزین به یکی از شعارهای شهید ابوترابی "پاک باش خدمتگزار" تجلیل به عمل آمد.


گفتنی‌ است؛ این مراسم با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار