استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: برای از دست ندادن بازار صادرات و با هماهنگی دادستانی می توان دام غیر پرواری استان را از کشور صادر کرد.
کد خبر: ۶۴۵۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳ 19 August 2018

زمینه صادرات دام غیر پرواری در استان فراهم است

به گزارش تابناک قزوین،" عبدالمحمد زاهدی" پیش از ظهر امروز شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: خروج دام زنده از استان با هدف تامین گوشت گرم داخل ممنوع بوده ولی نباید بازارهای خارجی خود را در این زمینه از دست دهیم.


استاندار ادامه داد: برای از دست ندادن بازار صادرات و با هماهنگی دادستانی می توان دام غیر پرواری استان را از کشور صادر کرد.


این مقام عالی استان با اشاره به طرح نظارت بر بازار، افزود: باید از تلاش دستگاه های ذیربط از جمله سپاه، نیروی انتظامی، سازمان صنعت و تعزیرات حکومتی استان که در راستای رفع مشکلات موجود جامعه گام برمی دارند، تشکر کرد.


زاهدی اضافه کرد: دولت آمریکا و همپیمانان او جنگ اقتصادی را علیه کشور ما آغاز کرده اند که متاسفانه در بخش های مختلف اجتماعی و اقتصادی ما تاثیراتی را بر جای گذاشته است.


به گفته وی، اگر مردم از وجود کالا در بازار اطیمنان داشته باشند جنگ اقتصادی دشمن بر علیه ما به طور حتم موثر عمل نخواهد کرد.


استاندار قزوین هر نوع احتکار و اختفا کالا را در شرایط حاد کشور جرم تلقی کرد و گفت: باید انبارهای رسمی و واحدهای تولیدی استان به طور مستمر موجودی خود را اعلام کرده و در غیر این صورت اقدام آنها مشمول طرح مبارزه با احتکار و اختفا کالا خواهد بود.


این مقام عالی اجرایی استان ضمن مخالفت با طرح عرضه سیار برخی کالاها از جمله مرغ در محلات شهر قزوین، اظهار داشت: باید ضمن اجتناب از هرگونه اقدام التهاب آفرین در جامعه، با تشدید نظارت بر بازار از افزایش بی رویه قیمت های جلوگیری کرد.


زاهدی ادامه داد: باید کالاهای ضروری به اندازه کافی در دسترس آحاد جامعه قرار گیرد و قیمت کالاهای مشمول طرح نیز به طور مرتب مورد رصد قرار گیرد.


وی به نحوه توزیع کالاهای توقیفی نیز اشاره کرد و افزود: این نوع کالاها به منظور تحقق برنامه های ستاد تنظیم بازار باید با یک ساز و کار مناسب در بازار توزیع شوند.


استاندار قزوین تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه های پاییزه در استان نیز باید از سوی مجامع صنفی و اتاق اصناف صورت پذیرد تا کسبه دچار ضرر نشوند.


مقام عالی استان قزوین با اشاره به توقیف برخی کالاهای اساسی در گمرک، تصریح کرد: کالاهای مورد نیاز مردم باید در اسرع وقت ترخیص شوند و در این راه و برای هماهنگی بیشتر مسئولان این اداره نشست هایی را با ستاد تنظیم بازار استان داشته باشند.


زاهدی در پایان یادآور شد: برای تامین کالاهای ضروری و با توجه به بازگشت حجاج و فرا رسیدن ماه محرم اقدام های لازم باید صورت پذیرد و شهرداری به همراه تعاون روستایی برای تخصیص میدان تره بار و توزیع مناسب کالاها با هم همکاری داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار