انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تبریز که قرار بود در جلسه امروز ، یکشنبه 4 شهریور مورد بررسی قرار بگیرد؛ با رای اعضا به جلسه بعدی شورای شهر موکول شد.
کد خبر: ۶۴۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴ 26 August 2018

 

این تصمیم با پیشنهاد اشرف نیا عضو شورای شهر به رای گذاشته  و مصوب شد تا یک هفته نیز اعضا فرصت بررسی مسائل انتخابات را داشته باشند.

محمد اشرف نیا در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: تنفس برای جمع بندی، بررسی و یا پیوستن برخی اعضای دیگر به کاندیدای هیات رییسه شورا از دلایل پیشنهاد موکول شدن این انتخابات به هفته آینده است.

وی افزود: این تاخیر می تواند باعث اتخاذ تصمیم قاطع تر و بهترین انتخاب در میان اعضا شود.

اشرف نیا با اشاره به اینکه شاید بهتر بود عملکرد یک سال گذشته هیات رییسه شورا مورد بررسی قرار می گرفت، افزود: این عملکرد می تواند معیارهای بسیاری را تعیین کرده و در اتفاق آرا اعضا شورا نیز موثر باشد.

این عضو شورا با درخواست مجدد از اعضا شورا جهت بررسی بیشتر اظهار داشت: امیدوارم که با این پیشنهاد موافق باشید و در جلسات غیر رسمی با کل 13 عضو به نتیجه نهایی و دلخواه اکثریت دست یابیم.

در ادامه این جلسه، محرم محمدزاده اظهار کرد: متاسفانه در انتخابات  هیات رییسه سال جاری صحبت خاصی صورت نگرفته و جلسه ای جهت اتخاذ تصمیم قطعی و موثر جهت انتخابات صورت نگرفته است.

وی ادامه این روند را عامل ایجاد شکاف در میان اعضا شورا دانست و گفت: در صورتیکه این روند ادامه یابد در میان اعضا اختلاف نظراتی در انتخابات پیش می آید.

وی همچنین ادامه داد: موکول کردن این انتخابات به هفته آتی می تواند کمک بزرگی به انتخاب اعضا بکند.

محمدزاده با اشاره به عملکرد شهردار تبریز طی 9 ماه گذشته گفت: با مقایسه دیگر کلانشهرها و شهرها، شهرداری تبریز در موقعیتی بهتری قرار دارد و امیدوارم این روند همچنان ادامه یابد.

سعید نیکو خصلت با اشاره به صحبت های دیگر اعضا شورا اظهار داشت: البته اعضا شورا طی هفته گذشته جلسات متعددی را برای رسیدن به تصمیمی نهایی برگزار کردند و آنطور که گفته شد این جلسه ابتدا به ساکن نبوده و امکان رای گیری وجود دارد.

وی ادامه داد: اما آنچه برای اعضا شورا مهم و ضروری است رسیدن به اتفاق نظر با وفاق و همدلی بسیار است.

نیکوخصلت تاکید کرد: از رسانه ها تقاضا دارم تا بجای هر گونه حدس و گمان به ایجاد این همدلی ها کمک کنند.

این عضو شورا افزود: با نفاق و جنگ برای همدیگر خاطرات نامناسبی درست نکنیم و برای ایجاد دوستی ها و مودت  تلاش کنیم چراکه از انشقاق چیزی عاید شهر و شهروندان نمی شود.

در ادامه، محمدباقر بهشتی اظهار کرد: متاسفانه ریاست محوری در کشور ما باعث شده تا انتخابات هیات رییسه در صدر توجهات قرار گیرد.

وی اظهار کرد: شورای شهر با رای شهروندان انتخاب شده و نهادی مردمی بشمار می رود، از این حیث از هیات رییسه شورا انتظاری فراتر از این می رود.

بهشتی ادامه داد: اعضا هیات رییسه نسبت به دیگر اعضا برتری ندارند و درواقع برای وظایف اداری انتخاب می شوند.

رییس کمیسیون برنامه ریزی و بودجه کمیسیون ها را کارآمدتر دانست و گفت: انتخابات هیات رییسه را نباید پیچیده کرد و چراکه اگر کسی دغدغه ی شهروندان و حل مشکلات انها را دارد باید در کمیسیون ها عضو شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :