در بیست و یکمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم مسئله اعطای تسهیلات به شرکت‌های در حال تعدیل نیرو مطرح شد.
کد خبر: ۶۴۷۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰ 26 August 2018

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی در ابتدای بیست و یکمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که ظهر امروز در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: مبلغ تسهیلات رونق تولید به کلیه استانداران ابلاغ شده و سایت بهین‌یاب نیز برای نام‌نویسی جهت دریافت تسهیلات باز شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ابراز کرد: بر اساس مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مبنی بر تداوم اجرای پروژه‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات جهت هموارسازی مسیر تولید ملی و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در کشور تخصیص می‌یابد که سهم استان قم از اعتبارات بانکی برای تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی و حمایت از تولید و رفع موانع آن 900 میلیارد تومان است و استان قم از جهت میزان تأمین اعتبار دارای رتبه نوزدهم است.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای کمک به تولید داخلی و حمایت‌ از تولیدکنندگان تصریح کرد: کمیته پیشگیری از تعطیلی و تعدیل نیروی کار را تشکیل داده‌ایم که هدف آن کمک کردن به واحدهای تولیدی است که در حال تعطیلی بوده و به تعدیل روی آورده‌اند.

سیجانی به تشریح موارد شمول اعطای تسهیلات تولید پرداخت و بیان کرد: بنگاه‌های اقتصادی دارای مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، صنوف تولیدی دارای مجوز بر اساس قانون نظام صنفی کشور و مراکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی و واحد‌های فنی و مهندسی که در زمان درخواست تسهیلات تعداد کارکنان آن‌ها تا 100 نفر باشد و طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد و یا با پیش‌بینی اشتغال تا 100 نفر می‌توانند جهت درخواست اعطای تسهیلات از طریق سامانه بهین‌یاب نام‌نویسی کنند.

در ادامه این جلسه رضا طلایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تأکید کرد: زمان‌بندی دریافت تسهیلات ستاد اقتصاد مقاومتی باید به ما ابلاغ شود و اگر فرآیند زمانی نیز ندارد باید به‌زودی زمان‌بندی دقیقی برای آن تعریف شود تا بر اساس آن زمانبندی بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم.

ابوالفضل فراهانی نیز با اشاره به اینکه ‌باید میان واحدهای کلان همدلی و همکاری مناسبی وجود داشته باشد، بیان کرد: واحدهای تولیدی مواد اولیه نباید با ایجاد کمبود مصنوعی در بازار سبب شوند تا هزینه‌های واحدهای تولیدی بالاتر رفته و در نتیجه قیمت‌ها افزایش یابند.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت قم ادامه داد: کمیته نظارت تا کنون 18 جلسه برگزار کرده و از 97 واحد تولیدی بازدید کرده است که نتیجه آن پرداخت 180 میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی بوده که سبب ایجاد 294 شغل و تثبیت بیش از 5 هزار شغل شده است.

در پایان این جلسه مهرداد غضنفری اظهار داشت: در هفته دولت 181 پروژه به اعتبار 4 هزار و 710 میلیارد ریال و با اشتغال هزار و 100 نفر به بهره‌برداری می‌رسد، البته این تعداد پروژه تنها برای هفته دولت است و در سال جاری پروژه‌های دیگری را نیز در زمان‌های دیگر به بهره‌برداری می‌رسانیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم با اشاره به بودجه نه هزار میلیارد ریالی استان قم جهت تسهیل و رفع موانع تولید این استان در سال جاری ابراز کرد: برخی از استان‌ها که بزرگ‌تر از استان قم بود و جامعه هدف بیشتری نیز دارند رقمی کمتر از تسهیلات اعطایی به استان قم را دریافت می‌کنند و دلیل آن عملکرد مثبت استان قم درزمینهٔ حمایت از تولید ملی در سال گذشته بود که موجب شد تا سهم استان قم در سال جاری افزایش یابد.

غضنفری در پایان تأکید کرد: کمیته نظارت باید با اطلاعات کاملی که از تسهیلات دریافتی واحدهای تولیدی دارد، روند تولید واحدهای تولیدی و اینکه تسهیلات در مسیری صحیح مصرف شده‌اند را بررسی کند.

وی خاطرنشان کرد: ما تا جایی که امکان دارد باید منابع مالی خود را به واحدهای موجود و نیمه‌تمام اختصاص دهیم و تا آن‌ها را تکمیل نکرده‌ایم از تخصیص بودجه به واحدهای جدید خودداری کنیم، زیرا ‌برخی از واحدهای موجود به علت عدم نقدینگی با مشکلاتی روبرو هستند و حل کردن مشکلات آن‌ها اهمیت زیادی برای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار