کد خبر: ۶۴۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲ 27 August 2018

ضرغامی به موضوع حصر اشاره کرد و گفت: حصر برای افرادی که در راس فتنه بودند، جنبه مجازات ندارد بلکه یک راهکار امنیتی بود.

به گزارش ایرنا عزت الله ضرغامی روز یکشنبه در نشست شورای راهبردی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان خراسان جنوبی با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه در کشور فساد سیستمی وجود ندارد افزود: این حرف کاملا درست است و بعضی از نیروهای خوب اصولگرا مثل آقای احمد توکلی اعتقاد دارند ما فساد هماهنگ داریم اما در فضای رسانه ای طوری مباحث مطرح می شود که این فساد هماهنگ را به شکل فساد سیستمی می بینند و مقام معظم رهبری خصوصی و علنی گفته اند که فساد سیستمی نیست.

 

وی گفت: فساد سیستمی مثل دوران طاغوت است که در کل کشور بنای همه ارتباطات و تصمیم ها بر پایه فساد بود و مردم انقلاب کردند و حکومت جمهوری اسلامی روی کار آمد لذا امروز اگرچه فساد داریم اما این فساد با هماهنگی چند نفر انجام می شود.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در فساد هماهنگ ممکن است یک قاضی، یک یا چند کارشناس دادگستری، یک نفر از نیروی انتظامی و برخی افراد در دستگاه های اجرایی با هم هماهنگ شده و یک فساد را انجام دهند اما فساد سیستماتیک تمام سیستم را در برمی گیرد که این مورد در کشور نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه کشور سالم است و مدیران هم خدمت می کنند گفت: تبلیغات دشمن را باید خنثی و برای آن از تمام تریبون ها و امکانات استفاده کنیم و در این 40 سال همه با هم دیده شوند.

 

ضرغامی افزود: نباید در دستاوردهای نظام مدام عنوان شود که در فلان جناح این مشکل بود و الان نیست شاید یک رئیس جمهوری در حوزه ای بیشتر کار کرده باشد و دیگری کمتر، ولی هر رئیس جمهوری که سرکار آمده جز بنی صدر فراری همه با رای مردم و پشتیبانی های رهبری آمده اند.

 

وی بیان کرد: ممکن است در دوره ای از ریاست جمهوری ها در بعد دیپلماسی خارجی اقدامات خوبی انجام شده باشد، شعارهای عدالت خواهانه و انرژی هسته ای هم خوب پیش رفت که اینها خیلی هم خوب است و تشکیلات دیگری کمتر کار کرد اما بدنه و کارمندان مشغول خدمت هستند و وصل به خط سیاسی نیستند.
رئیس اسبق سازمان صدا و سیما با تاکید بر اینکه در 40 سالگی انقلاب نباید نگاه جناحی بر مسائل حاکم شود گفت: باید سرجمع 40 سال اقدامات نظام را طوری بیان کنیم که مردم یکسری فاکتورها را درک کنند و بدانند چه اقداماتی برای آنها انجام شده است.

 

وی افزود: در خصوص فساد هم باید با مردم همذات پنداری کرد، فساد و تخلف همه جوره بد است ولی باید برای مردم روشن شود که تخلف حقوقی از جنس آنچه دیوان محاسبات دنبال می کند با اختلاس و رشوه فرق می کند.
ضرغامی به نقل از رئیس وقت دیوان محاسبات کشور گفت: ایشان در پاسخ به این سئوال که چند درصد از تخلفاتی که دیوان عدالت اداری رسیدگی می کند حقوقی و جابه جایی ارقام است و چند درصد به جیب انسان فاسد رفته؟ پاسخ داد بیشتر از چهار درصد این رقم ها سوءاستفاده شخصی بوده است لذا باید برای این مسایل تفکیک درست صورت گیرد تا مردم متوجه باشند.

 

وی با اشاره به تفاوت شرایط امروز با گذشته افزود: با ورود فضای مجازی به جامعه نوع ترویج، حرف زدن و تبلیغ به طول کامل متفاوت با قبل شده و با سبک های قدیمی نمی شود، کار کرد.

 

وی اظهار داشت: اوایل پیروزی انقلاب مدیران و مسئولان هنگام ارایه گزارش کار، موضوعات امیدبخش را که ثمره آن به پای انقلاب نوشته می شد اعلام می کردند ولی هرچه از انقلاب بیشتر پیش رفتیم ورود حاکمیت های مختلف و جریانات سیاسی باعث شد که گزارش ها از حالت صادقانه و صریح و خوش بین کردن مردم نسبت به کل نظام و انقلاب خارج شود.

 

ضرغامی گفت: مدیران در واقع تلاش کردند انجام امور را به دوران کاری خودشان مرتبط کنند و این نوع گفتمان ها در تمام سطوح و حوزه ها به خصوص مناظره ها مشهود است.

 

وی افزود: مردم هم با آمدن هر دولتی دل به آن می بندند و فکر می کنند دولت قبلی خوب کار نکرده است بنابراین مسئولان جمهوری اسلامی بزرگترین مخرب دستاوردهای انقلاب هستند.

 

وی یکی از نمونه های تفکیک بین مسایل را حوادث دوران فتنه عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری می گفتند که در صدا و سیما تفکیک قائل شوید و آشوبگران از مردم جدا شوند.

 

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما بیان کرد: صدا و سیمای آن زمان برای افزایش بصیرت مردم حتی عکس پاره شده امام را نشان داد که برخی خرده گرفتند به این کار اما لازم بود و نشان دادن اتفاقات عصر عاشورا در آن سال موجب شد 2 روز بعد حماسه مهم 9 دی رقم بخورد چون مردم دیدند که دین در حال از دست رفتن است.

 

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای مرزبندی افراد در آن دوران گفت: خط قرمز برای این مرزبندی سه گروه سلطنت طلب، مطرب فراری و ضد انقلاب بود که در دوران فتنه راهپیمایی کردند و حتی تصاویر زنان بدکاره ای که با اکبر گنجی و گوگوش آنجا حضور داشتند، هم پخش شد.

 

ضرغامی به موضوع حصر اشاره کرد و گفت: حصر برای افرادی که در راس فتنه بودند، جنبه مجازات ندارد بلکه یک راهکار امنیتی بود.

 

وی افزود: بعد از گذشت 20 ماه از فتنه یعنی همزمان با بیداری اسلامی که وقتی منطقه شروع به انقلاب کرد، سران فتنه دوباره یادشان افتاد که فرصت خوبی برای ایران است و اطلاعیه دادند و اعلامیه شان آنقدر مفتضح بود که آقای خاتمی با اینکه متاسفانه پشتیبانی زیادی از آنها داشت اما امضا نکرد.

 

وی گفت: بعد از آن شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد که بنده در جلسه بودم وقتی موضوع مطرح شد تنها راه امنیتی برای اینکه کف خیابان جمع شود و کسی کشته نشود حتی آقای روحانی هم بودند همه به اتفاق مصوب کردند که اینها باید در حصر باشند تا بتوان مدیریت کرد و مردم را از کف خیابان جمع کنند.

 

ضرغامی ادامه داد: بنابراین باید فاسدانی که پول مردم را بالا کشیدند خیانت و اختلاس کردند رقم های درشت از خون ملت مکیدند، تفکیک شوند و دستگاه قضایی هم آنطور که شایسته است به قانون عمل کند تا مردم دلگرم شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه مردم بیشتر از این انتظار تحرک و قاطعیت از دستگاه قضایی را دارند گفت: باید مبالغی که می گیرند بلافاصله صرف اموری شود که مردم احساس کنند کاری برایشان انجام شده نه اینکه فکر کنند پول را گرفتند و به نفر دیگری دادند که بخورد.

 

وی مدیریت هوشمندانه را راهکاری برای مبارزه با فساد اقتصادی دانست و افزود: به خاطر رویه های غلطی که در دولت وجود دارد همین الان هم رقم های درشتی در جیب عده ای می رود که باید این رویه ها اصلاح شود.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: قانون درست نوشته شده اما وقتی دولت آیین نامه خوب نمی نویسد و شیوه نامه آن در سطوح پایین درست اجرا نمی شود زمینه فساد فراهم می شود لذا نتیجه آن علیرغم ممنوعیت، ورود 6 هزار خودرو خارجی به کشور می شود و در جلسات متعدد اینها به رئیس جمهوری و اعضای کابینه گفته شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برای بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب باید تلاش کرد نگاه جامع به اقدامات نظام داشته باشیم تا دورنمای خوبی از دستاوردهای نظام در این 40 سال به مردم نشان داده شود.

 

ضرغامی افزود: خوشبختانه خراسان جنوبی در سال های عمر انقلاب از برخی جهات همیشه اول بوده و این را از نظرسنجی هایی که معمولا صدا و سیما انجام می دهد می توان فهمید چرا که از لحاظ ارزش های اسلامی، دینی و انقلابی همیشه این استان نمره یک داشته است.

 

نشست شورای راهبردی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار