در جلسه شورای برنامه‌ریزی هفته دفاع مقدس استان قم بر برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس، اجرای رژه نیروهای مسلح و اجرای برنامه‌های متنوع هنری در هفته دفاع مقدس تأکید شد.
کد خبر: ۶۴۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴ 27 August 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه شورای برنامه‌ریزی هفته دفاع مقدس استان قم صبح امروز با حضور هاشمی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم، سرهنگ حافظی جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب قم و برخی از مسئولان بخش‌های مختلف استان در سالن جلسات امام رضا (ع) فرمانداری قم برگزار شد.

در بخشی از این جلسهٰ سرهنگ احمد حسینی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به اهمیت بزرگداشت هفته دفاع‌مقدس اظهار داشت: گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس یک وظیفه همگانی و رسالت عمومی بوده و دفاع مقدس تضمین‌کننده بقای انقلاب اسلامی است.

وی عدم تحریف دفاع مقدس را یک اصل مهم و اساسی دانست و افزود: بیش از 50 درصد از نسل امروز دفاع مقدس را درک نکرده و مهم‌تر از گرامیداشت، جلوگیری از تحریف دفاع مقدس بوده و راه برون‌رفت از مشکلات فعلی تمسک به فرهنگ آن است.

حسینی گفت: برخی برنامه‌های این هفته به‌صورت کشوری و کلان بوده و برخی از آن نیز استانی و بخشی از برنامه‌های استانی نیز مربوط به هر ارگان خاص و به‌صورت درون‌سازمانی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ادامه داد: شعار هفته دفاع مقدس سال جاری ما توانستیم بوده و این شعار بیان‌کننده توانایی ملت ایران در پشت سر گذاشتن مشکلات تا به امروز بوده است.

وی با اشاره به همزمان بودن هفته دفاع مقدس با ایام محرم خاطرنشان کرد: تقارن هفته دفاع مقدس با ایام حزن اهل‌بیت (ع) و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها هیچ مشکلی را ایجاد نکرده و امکان اجرای تلفیقی برنامه‌ها وجود دارد.

در بخش دیگری از این جلسه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید جعفر تبار رئیس گروه امور دانشجویان شاهد و ایثارگران دانشگاه قم اظهار داشت: زمان برگزاری مراسم دفاع مقدس همزمان با ورود دانشجویان به دانشگاه‌ها بوده و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و خاطره‌نویسی می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اهمت زنده نگه‌داشتن یاد جانبازان سرافراز میهن افزود: سرکشی از رزمندگان یکی از برنامه‌های مهم هفته دفاع مقدس بوده و نباید رزمندگان دیروز در نسیان و فراموشی قرار گیرند.

رئیس گروه امور دانشجویان شاهد و ایثارگران دانشگاه قم گفت: اگر دستگاه‌ها بتوانند یک‌پایه تشویقی به ایثارگران اهدا کنند، برای این بزرگواران بسیار مؤثر بوده و گامی در جهت ترویج فرهنگ ایثار است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم نیز در بخش دیگری از این جلسه بیان کرد: اگر بخواهیم فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه احیا کنیم باید مطالعاتی درباره آن انجام داده و نتایج آن را به مردم بیان کنیم، یکی از مصادیق خاطرات دفاع مقدس، طنز بوده و در این راستا رزمندگان می‌توانند خاطرات خود را به جوانان بیان کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمود نجاریان‌زاده با تأکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های استان قم برای برپایی هر چه باشکوه‌تر هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: یکی از سرمایه‌های بزرگ استان تئاتر آیینی بوده و در سال‌های بعد از دفاع مقدس تئاترهایی روی صحنه رفت که تلفیقی از محرم و صفر و دفاع مقدس بود و مخاطبان بسیاری در این برنامه‌ها شرکت کردند و در همین راستا برای هفته دفاع مقدس می‌توان از این ظرفیت استفاده کرده و طنز دفاع مقدس را اجرا کرد تا بتوان از پتانسیل‌ها استفاده کرد.

وی تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس را بسیار مفید دانست و خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی تجلیل از ایثارگران و سرکشی از خانواده‌های شهدا را در دستور کار قرار داده است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، توانایی مبلغان در ترویج فرهنگ دفاع مقدس را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: توجیه علما و مبلغان اعزامی به هیئات در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان است.

در بخشی از این جلسه، مجدالدین معلمی رئیس حوزه هنری استان قم با تشریح برنامه‌های این مرکز برای هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: عکس نقاشی‌های شهدای بزرگ دفاع مقدس آماده بوده و در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسد، برنامه‌های طنز دفاع مقدس در حوزه هنری استان در سال جاری به دلیل تقارن با ماه محرم برگزار نمی‌شود.

در بخشی دیگری از این جلسه، جانشین فرمانده سپاه استان قم بیان کرد: در سال جاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس بیش از سال‌های گذشته است و دلیل آن دشمنی‌های بیشتر استکبار جهانی نسبت به سال‌های گذشته بوده و لازم است که در جنگ نرم کنونی، این برنامه‌ها باشکوه‌تر برگزار شود.

سرهنگ رضا حافظی تأکید کرد: نمایشگاه دفاع مقدس از تاریخ 31 شهریورماه به مدت یک هفته در اردوگاه غدیر برگزار می‌شود، همچنین رژه مخصوص هفته دفاع مقدس در تاریخ 31 شهریورماه در بلوار پیامبر اعظم(ص) از دیگر برنامه‌های این هفته است.

علی مسگری مسئول امور بخش‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری کمیته فرهنگی هفته دفاع مقدس بیان کرد: برگزاری همایش شب‌شعر خاطر در هفته دفاع مقدس با حضور هنرمندان، برنامه نمایش عکس، پخش کلیپ قبل از اکران فیلم‌ها، برپایی یادواره در مساجد مختلف استان از برنامه‌های این کمیته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار