در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم مطرح شد
در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم بر ضرورت برنامه ریزی برای برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه یاد یاران و رژه نیروهای مسلح در این هفته تاکید شد.
کد خبر: ۶۴۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ 27 August 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم ظهر امروز در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد.

احمد حسینی در ابتدای این جلسه با اشاره به راه برون رفت از مشکلات اظهار کرد: تمسک به فرهنگ دفاع مقدس راه برون رفت از مشکلات در وضعیت کنونی است، نیمی از جمعیت کنونی کشورمان، دوران دفاع مقدس را درک نکردند و باید فرهنگ دفاع مقدس را برای قشرهای مختلف مردم بیان کنیم.

وی ادامه داد: گرامیداشت هفته دفاع مقدس وظیفه همگانی و رسالت عمومی است و محدود به یک زمان و مکان خاص نیست، دفاع مقدس تضمین کننده بنای انقلاب است.

برگزاری همایش پیشکسوتان دفاع مقدس در قم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: هدف گرامیداشت هفته دفاع مقدس جلوگیری از تحریف آن است و باید در این هفته خاطرات آن دوران را بازخوانی کنیم. نمایشگاه یادیاران در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود و شعار محوری امسال هفته دفاع مقدس «ما توانستیم» است و امسال 19 شهریور در آستانه ماه محرم، همایش پیشکسوتان دفاع مقدس در قم برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: رزمایش فرهنگی تبلیغاتی با عنوان عاشورائیان طی سه مرحله در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

رضا حافظی در بخش دیگر این جلسه، بزرگداشت هفته دفاع مقدس را وظیفه همگانی دانست و تصریح کرد: تاریخ دفاع مقدس سرچشمه جوشانی برای تامین نیازهای ما در راستای پیشرفت کشورمان است، روحیه شهادت طلبی از نیازهای امروز و فردا است که در دوران دفاع مقدس وجود داشت.

وی ادامه داد: امروز در جنگ نرم با دشمن هستیم و برای دفاع جانانه در این جنگ باید به تاریخ دفاع مقدس مراجعه کنیم، برای سربلند بیرون آمدن از مشکلات از تاریخ آن دوران باید درس بگیریم.

افتتاح نمایشگاه یادیاران در 31 شهریور

جانشین فرمانده سپاه استان قم افزود: همه دستگاه‌ها باید به سپاه کمک کنند تا هفته دفاع مقدس را گرامی بداریم، چند برنامه محوری داریم که یکی از این برنامه‌ها برگزاری نمایشگاه یاد یاران در اردوگاه غدیر است، این نمایشگاه 31 شهریور افتتاح شده و به مدت یک هفته دایر است و طبق پیش بینی ها حدود 200 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید می‌کنند.

حافظی رژه هفته دفاع مقدس را یک برنامه محوری دانست و تصریح کرد: در 31 شهریورماه این رژه در بلوار پیامبر اعظم(ص) همچون سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نواحی بسیج را موظف کردیم که برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس را در مساجد، مدارس و اماکن عمومی برگزار کنند تا همه اقشار از این برنامه‌ها استفاده کنند. این برنامه‌ها جزو برنامه‌های کلیدی است و نسبت به سال‌های گذشته رشد کمی را در این زمینه شاهد هستیم.

جانشین فرمانده سپاه استان قم خاطرنشان کرد: لازم است که در هفته دفاع مقدس جواب دشمن را با حضور بیشتر مردم در برنامه‌های بزرگداشت این هفته بدهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید جعفرتبار رئیس گروه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه قم در ادامه این جلسه با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی برای هفته دفاع مقدس اظهار کرد: امکان برگزاری مسابقه ای در زمینه تصاویر دفاع مقدس وجود دارد، چنین برنامه ای نوگرایی است و امکان ایجاد یک آرشیو از تصاویر دوران دفاع مقدس با این برنامه وجود دارد.

وی ادامه داد: سرکشی به رزمندگان دوران دفاع مقدس به نوعی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و چنین برنامه ای باید به صورت محوری در هفته دفاع مقدس اجرا شود.

رئیس گروه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه قم افزود: یک سری از قوانین در برنامه ششم توسعه برای حمایت از ایثارگران وجود دارد که چنین قوانینی باید مورد توجه قرار بگیرند.

لزوم توجه به تئاتر آئینی در قم

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود نجاریان زاده در ادامه جلسه، نخبگان را افراد داری تاثیر دانست و تصریح کرد: برای احیای بزرگداشت دوران دفاع مقدس باید به این قشر هم توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: طنز دوران مقدس نباید مورد بی توجهی قرار بگیرد، در قالب طنز می‌توان بسیاری از مسائل آن دوران را بیان کرد، همچنین به توجه به تئاتر آیینی استان قم برای ترویج فرهنگ دوران دفاع مقدس ضروری است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: این نهاد اقداماتی همچون تجلیل از ایثارگران، سرکشی از خانواده‌های شهدا و برگزاری همایش ائمه جماعت را در هفته دفاع مقدس دارد.

سید محمد رضا هاشمی در بخش پایانی جلسه با اشاره به امنیت ایران اظهار کرد: امنیت ما مدیون شهدای دوران دفاع مقدس است، هفته دفاع مقدس متعلق به همه است و همه نهادها و اقشار باید در برنامه‌های این هفته مشارکت داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم خاطرنشان کرد: باید دستگاه‌های دولتی به برگزاری برنامه‌های درون سازمانی برای هفته دفاع مقدس توجه داشته باشند و در این هفته فضاسازی محیطی انجام بدهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار