رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: پیش بینی می شود امسال ۵۵ هزار تن سیب از باغات استان برداشت شود.
کد خبر: ۶۴۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ 01 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،خسرو شهبازی اظهار داشت: در سطح استان کرمانشاه ارقام مختلفی سیب داریم که برخی از آن ها برداشت و روانه بازار شده و برخی دیگر در حال برداشت است و برخی اقلام دیگر تا حدود ۴۰ روز دیگر برداشت می شوند.

وی با اشاره به اینکه سیب گلاب گهواره هم اکنون در حال فروش است، افزود: کل سطح زیر کشت سیب استان یک هزار و ۳۷۹ هکتار است که از این میزان سه هزار و ۹۴ هکتار بارور و ۲۸۵ هکتار نهال و غیر بارور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد: ارقام سیب استان در دو تیپ تابستانه شامل گلاب، گالا، دلبار و قندک است که ۳۵ درصد تولیدات را شامل می شود و تیپ پاییزه شامل رد دلیشز و گلدن دلیشز که ۶۵ درصد تولیدات را شامل می شوند، می باشند.

وی با اشاره به اینکه ارقام تابستانه سیب در حال برداشت هستند افزود: پیش بینی می شود امسال حدود ۵۵ هزار تن سیب از باغات استان برداشت شود.

شهبازی گفت: مناطق عمده تولید سیب استان شامل شهرستانهای صحنه، دالاهو، کرمانشاه و ثلاث باباجانی و در مناطق عمده تولید سربرزه و سرتخت گهواره بیلوار و سرچاو است.

وی افزود: شهرستانهای کنگاور، دالاهو، کرمانشاه، ثلاث باباجانی و سنقر به عنوان شهرستانهای هدف توسعه باغات مدرن سیب با توجه به شرایط اقلیمی انتخاب شده اند.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار