عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه نقدینگی سرگردان در جامعه را عامل اصلی التهابات اخیر بازار خودرو عنوان کرد و گفت: اگر این نقدینگی مهار شود، قیمت خودرو به ثبات می‌رسد.
کد خبر: ۶۵۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 03 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،فرهاد تجری ، با اشاره به افزایش سرسام آور قیمت خودرو در بازار در روزهای اخیر، گفت: بخشی از این گرانی عامل روانی دارد و مردم با خرید بیشتر به آن دامن می‌زنند.

وی افزود: به محض گرانی کالایی مانند خودرو یا طلا، بخشی از مردم به تصور اینکه فرصتی برای سرمایه گذاری ایجاد شده و می توانند از این فرصت کسب درآمد کنند، هجوم آورده و این کالاها را خریداری می کنند و همین امر جو روانی بازار را تشدید می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: مردم باید در خرید اجناس دقت داشته باشند و اگر مشاهده می کنند شوک و یا تب و تابی در بازار کالایی وجود دارد، از خرید غیرضروری آن کالا خودداری کنند تا تب آن در بازار فروکش کند.

تجری حجم بالای نقدینگی سرگردان در کشور را نیز عامل دیگر التهاب بازار خودرو عنوان کرد و افزود: متاسفانه نقدینگی بسیاری در جامعه به صورت سرگردان وجود دارد که هر روز خود را در بازاری نشان می دهد و یک روز بازار ارز را به هم می ریزد و روز دیگر موجب التهاب بازار خودرو می‌شود.

وی در خصوص تاثیر احتکار خودرو بر افزایش قیمت خودرو نیز گفت: اخباری در خصوص احتکار خودرو در فضای مجازی منتشر شد، اما با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد خودروهای مذکور به خاطر کمبود برخی قطعات انباشت شده بودند.

نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به تعهد خودروسازان در روزهای اخیر مبنی بر تامین نیاز بازار، گفت: عرضه کافی خودرو در بازار طی روزهای آتی موجب کنترل بازار خودرو خواهد شد و از قیمت آن می‌کاهد.

تجری با بیان اینکه هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست، گفت: نمی توان در خصوص قیمت خودرو طی روزها یا ماه‌های آتی پیش‌بینی داشت، اما با اجرای تعهد خودروسازان و همراهی و همکاری مردم در خودداری از خرید غیر ضروری خودرو، می توان امیدوار بود قیمت خودرو سیر نزولی خود را ادامه دهد.

این نماینده مجلس افزود: از طرفی مسئولین بانکی و پولی کشور باید فکری برای نقدینگی سرگردان در جامعه داشته باشند، زیرا اگر این حجم بالای نقدینگی از جامعه جمع شود شاهد التهابات فعلی در بازار برخی کالاها نخواهیم بود.

تجری تصریح کرد: در حال حاضر هم اگر این نقدینگی سرگردان دست از بازار خودرو بردارد، قیمت خودرو به ثبات می رسد که مردم در این میان نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار