نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: آرمان ها و دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب باید با بصیرت و شعور انقلابی تبیین و تکریم شود.
کد خبر: ۶۵۱۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷ 04 September 2018

 

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در همایش شورای سیاست‌گذاری و راهبری چهلمین سال انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه نباید جشن های پیروزی انقلاب صرفاً یک نگاه تکریمی و شعاری حاکم باشد، گفت: با توجه به تهدیداتی که علیه نظام اسلامی ایران وجود دارد؛ امسال نه تنهاً در ایام دهه فجر بلکه در کلیه ایام سال دستاوردهای چهل ساله انقلاب را تبیین کنیم.

امام جمعه تبریز افزود: هدف از برگزاری مراسم های گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب نباید تنها به چراغانی معابر شهری معطوف باشد بلکه باید مردم را با اهداف والای امام راحل(ره) و هدفی که ایشان از صدور انقلاب اسلامی به دنیا داشتند، آشنا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: در حال حاضر فرهنگ انقلاب به جهان صادر شده است و امروز جوانان کشورهای غربی با اهداف انقلاب اسلامی در سایه تدبیر رهبر معظم انقلاب آشنا شده‌اند.

وی با بیان اینکه صیانت از آرمان‌ها، اهداف و رفع موانع پیش‌رو مهم‌ترین عناوینی است که می‌توانیم در بزرگداشت چهلمین سال توجه داشته باشیم، تصریح کرد: باید دستاوردهای انقلاب را برای مردم تبیین کرد و به مردم بگوییم با همه مشکلاتی که داریم فرهنگ و جایگاه مردم در طول این مدت از کجا به چه جایگاهی رسیده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در این ۴۰سال توانسته همه تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند و باید این موضوعات و دستاوردهای نظام به مردم بازگو شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه اهداف اصلی دشمنان در جنگ تحمیلی تجزیه و تعرض به خاک ایران بود، گفت: به همت جوانان توانستیم همه تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، و مردم ما آگاه و هوشیارند که با عبور از تهدیدات هسته ای و فتنه داعش و تبدیل این تهدیدات به فرصت، الان در چه مرحله‌ای قرار گرفته‌ایم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در این همایش با بیان اینکه جنگ اقتصادی و روانی دشمن برای مأیوس کردن مردم از نظام است، گفت: امروز دشمن با جنگ هوشمندانه کاملاً ترکیبی اقتصادی روانی به دنبال مأیوس کردن مردم از انقلاب اسلامی است.

نصرت الله لطفی افزود: چرایی نگاه ویژه به بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛ مسأله ای است که باید همگان بدان واقف باشیم.

وی ادامه داد: بزرگداشت انقلاب تنهاً صرفاً برگزاری یک جشن نیست، بلکه مدیریت یک جنگ فرهنگی خواهد بود، واقعیتی غیرقابل انکار وجود دارد که استکبار با رهبری آمریکای جنایتکار با پیچیده‌ترین ترفندها به دنبال اجرای توطئه های مختلف علیه نظام اسلامی است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: باورمان بشود که پس از قرن‌ها به برکت نهضت امام خمینی(ره)؛ نظام اسلامی تحقق یافت و امروز سرنوشت اسلام به معنای واقعی کلمه به سرنوشت نظام اسلامی ایران گره خورده است، همانگونه که امام راحل نیز به این مسأله سفارش کرده و فرمود؛ حفظ نظام از اوجب واجبات است.

لطفی با اشاره به توطئه های مختلف دشمنان در سال‌های اخیر افزود: در جریان فتنه ۸۸ توطئه‌گران شعار نه غزه و نه لبنان سر دادند؛ این شعار در فتنه اخیر تبدیل به شعار “نه اسلام و نه قرآن” فتنه‌گران شد، این امر نشان می دهد که دشمنان آرمان ها و اصول بنیادین انقلاب اسلامی را هدف قرار داده اند.

وی ادامه داد: در مقطع فعلی حضور در صحنه یک آزمون مهم است، باید در راستای بصیرت‌افزایی مردم به ویژه جوانان همت داشته باشیم، باور داشته باشیم که ما برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و کارنامه چهل ساله با همه فراز و نشیب‌ها دست پر هستیم، درست است که مشکلاتی داریم اما در مقایسه با خدمات چهل ساله و نگاهی به دوران قبل از انقلاب خواهیم یافت که اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ شبکه فارسی‌زبان ماهواره‌ای علیه انقلاب اسلامی ایران، سیاه‌نمایی می کنند، اگر با ذلت اعلام میکنند که اجازه نخواهیم داد جشن چهل ساله انقلاب در ایران برگزار شود، نشان از اوج فتنه‌انگیزی آنان برای براندازی نظام است.

وی آسیب‌پذیری افکار عمومی، آماده شدن بستر برای پذیرش ادعاهای دشمنان، تنزل اعتماد اجتماعی مردم و همچنین رایج شدن احساس فساد اقتصادی در جامعه را از جمله اهداف دشمنان در ماه‌های اخیر برشمرد و خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی هر کسی بتواند کاری برای نظام انجام دهد، جهاد کرده است.

در این همایش جمعی از ائمه جمعه شهرستان های استان و همچنین معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، فرماندار تبریز و مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی به بیان نکته نظرات خود پیرامون موضوعات روز کشور، مسائل فرهنگی و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم پرداختند./*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :