بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی خراسان‌رضوی (رضوان) با معرفی گروه‌های برگزیده در مشهد به کار خود خاتمه داد.
کد خبر: ۶۵۱۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸ 05 September 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ بیست و هشتمین جشنواره تئاتر رضوان با معرفی گروه‌های برگزیده در مشهد به کار خود خاتمه داد.

در پایان این مراسم و با رأی هیئت داوران دو نمایش‌ "رومئو و ژولیت" به نویسندگی میلاد کاشانی و کارگردانی مسعود صفری و نمایش "خام به صورت قرمز" به نویسندگی و کارگردانی امیر حسین آژیر به دبیرخانه سی و هفتمین جشنواره بین‌المللى تئاتر فجر معرفى شدند.

تندیس بهترین کارگردانی به مسعود صفری برای نمایش "رومئو و ژولیت"، رتبه دوم بهترین کارگردانی به میترا بابایی برای نمایش "مرد شده" و رتبه سوم مشترکاً به امیر رستگار‌مقدم برای کارگردانی نمایش "مرداس" و امیر حسین آژیر برای کارگردانی نمایش "خام به صورت قرمز" اهدا شد.

در بخش معرفی بهترین بازیگران زن بیست و هشتمین جشنواره تئاتر رضوان، فاطمه توانا برای بازی در نمایش "هزار فرسنگ زیر دریا"، میترا بابایی برای بازی در نمایش "مرد شده" و نینا گودرزی برای بازی در نمایش "رومئو و ژولیت" به ترتیب عنوان نفرات اول تا سوم بازیگ زن را از سوی هیئت داوران به خود اختصاص دادند.

در بخش معرفی بهترین بازیگر مرد از سوی هیئت داوران بیست و هشتمین جشنواره تئاتر رضوان تندیس بهترین بازیگر به امید سعیدی برای نمایش "مرداس" و رتبه دوم مشترکا به آقایان محسن شهرکی برای نمایش "خام به صورت قرمز" و مجید بخشیان برای نمایش "رومئو و ژولیت" و همچنین رتبه سوم مشترکاً به مصطفی محمدزاده برای نمایش "روزمرگی" و عباس دانشدوست برای نمایش "هتل تایگا" اهدا شد.

در بخش برترین نویسندگان جشنواره بیست و هشتم تئاتر خراسان رضوى رتبه اول به آسو بهاری برای نگارش نمایشنامه "مرد شده"، رتبه دوم به احسان روحی برای نگارش نمایشنامه "فراموشی" و رتبه سوم به امیرحسین آژیر برای نگارش نمایش "خام به صورت قرمز" اهدا شد.

در بخش معرفی برترین آهنگسازان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر رضوان، گروه موسیقی نمایش "مرداس" رتبه اول، احسان عاقل آهنگساز نمایش "هتل تایگا" رتبه دوم و پدرام نیک فرجام رتبه سوم را برای آهنگسازی نمایش روزمرگی به خود اختصاص دادند.

هیئت داوران بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانى خراسان رضوى، برگزیدگانِ خود در بخش طراحى صحنه، رتبه اول به شهاب افتخاری برای طراحی صحنه نمایش "هزارفرسنگ زیر دریا"، رتبه دوم به احسان عاقل برای طراحی صحنه نمایش "هتل تایگا" و رتبه سوم به مسعود صفری برای طراحی صحنه نمایش "رومئو و ژولیت" اهدا شد.

همچنین هیأت داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسى بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانى خراسان رضوى، تندیس بهترین نمایشنامه را به  «مجید بخششیان» براى نگارش نمایشنامه «تولستوی» اهدا کردند و نمایشنامه "بازی‌چه" نوشتهٔ علی داها، نمایشنامه "ایستگاه رادیویی" به نویسندگى سارا یکه‌باش و نمایشنامه "زباله‌های فضایی" با نویسندگى کامران سعادت تقدیر شدند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار