شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: 17 شهریور یادآور ایثار پیشگامان پیروزی نهضت انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۶۵۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹ 07 September 2018

 به گزارش تابناک ایلام، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام با صدور بیانیه‌ای ، ضمن گرامیداشت سالروز 17 شهریور ، شهدای این واقعه تاریخ ساز را  پیشگامان پیروزی نهضت شکوهمند انقلاب اسلامی عنوان کرد.

این بیانیه ادامه می‌دهد: 17 شهریور ماه یادآور ایثار و از جان گذشتگی شهدایی است که با نثار خون خود ، میدان ژاله را میدان تحقق دلاورمردی و رشادت‌های تاریخی و تاریخ ساز خود کردند که تا روزگار باقی است نام آنها بر تارک تاریخ این مرز و بوم به عنوان نگهبانان انقلاب اسلامی و پیشگامان و پیشتازان فجرآفرین 57 خواهد درخشید.

این بیانیه اضافه می‌کند: فرزندان ملت با یقین و باورمندی به هدف های مقدس و الهی و بلندشان در میدان ژاله و در زیر  باران سرب و گلوله ، آن هم در ماه رمضان ، از آن آزمون پارسا و پاکیزه گذشتند و نام خود را برای همیشه تاریخ جاودانه کردند. 

این بیانیه یادآور می‌شود: انسانهای پاکدلی که در واقعه هفده شهریور 57 ، جان خویش را سپر بلای انقلاب و اهداف والای آن کردند و نه برای دنیا، بلکه برای وعده‏‌های الهی و رضای حضرت حق به پا خاستند و جلوی ستم پهلوی ایستادند. 

این بیانیه اضافه می‌کند: بی تردید باید گفت 17 شهریور به عنوان روز انسانهای طاغوت‏شکن و تاریخ‏ساز بوده و به عنوان عامل تسریع کننده در روند شکل‌گیری  و پیروزی انقلاب اسلامی  در بهمن 1357  نقش تعیین کننده ای ایفا کرد. 

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام ضمن تاکید بر اینکه هفدهم شهریور 1357، برگی غرور آفرین از دفتر انقلاب اسلامی ایران است اعلام می دارد ؛ تاریخ حیات انسان بر کره خاکی ، روزهای خونین بسیاری داشته و تاریخ انقلاب ما عاشوراهای بسیار به خود دیده است که 17 شهریور سال 57 یکی از آن روزهاست. 

این شورا  از عموم مردم مرزدار و ولایت مدار استان ایلام دعوت کرد تا با حضور انقلابی ، پرشور و گسترده‌ی خود در مراسم بزرگداشت یوم الله 17 شهریور ، ضمن زنده نگاه داشتن یاد و خاطره‌ شهدای گلگون‌کفن انقلاب اسلامی ، با آرمان‌های شهدا و امام شهدا تجدید میثاق کرده و گذشته پرافتخار را به عنوان چراغ راه آینده‌ خود قرار دهند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار