مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حوادث اخیر در بصره عراق کاملا مشکوک است، اهداف پشت پرده ماجرا را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۵۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 08 September 2018

حوادث بصره کاملا مشکوک است/ اهداف پشت پرده ماجرا

به گزارش تابناک قزوین،منصور حقیقت‌پور ، با اشاره به حوادث روزهای اخیر در شهر بصره عراق و تعرض شب گذشته به ساختمان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران و درباره پشت پرده این تحرکات اظهار داشت: اتفاقاتی که در بصره افتاد، کاملا مشکوک است و به همان اندازه، حرکتی هم که شب گذشته در آبادان رخ داد، مشکوک است.

وی افزود: قطعا استکبار جهانی پشت این قضایا قرار دارد، به ویژه اینکه عراق در شرایط خاصی قرار گرفته و مجلس و دولت جدید این کشور در حال شکل‌گیری هستند اما در این میان، خیلی ها به دنبال منافع خود هستند.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش برخی قدرت های فرامنطقه ای در تحولات عراق و نقش‌آفرینی آنها در حوادث اخیر گفت: این کشورها به دنبال آن هستند که از طریق ایجاد بحران و التهاب در سطح جامعه، ثبات کشور عراق را به هم بریزند و از سوی دیگر، به دنبال بهم زدن روابط ایران و عراق هستند که در این خصوص و پیش از این، با طرح مسائلی همچون رفتار زائران عراقی در مشهد زمینه‌سازی کردند و یک عده بدبخت داخلی هم باور کردند.

حقیقت پور افزود: از سوی دیگر، با توجه به در پیش بودن ماه محرم و پس از آن راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، تلاش می‌کنند با طرح مسائل تفرقه‌انگیز میان دو ملت ایران و عراق، زمینه از بین بردن این نمایش اقتدار را فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه روحانیت و علمای عراق باید با تبیین شرایط به ایجاد آرامش کمک کنند، اظهار داشت: دولت عراق نیز علاوه بر آنکه باید متخلفین و سوءاستفاده‌کنندگان را شناسایی و با آنها برخورد کند، باید زمینه خدمت‌رسانی بهتر به ملت عراق را نیز فراهم کند؛ چرا که ما نیز مشابه این شرایط را در آبادان و خرمشهر داشتیم اما سپاه ما وارد شد و خدماتی که در طی ۷ الی ۸ ماه باید ارائه می‌شد، طی یک ماه در زمینه آبرسانی ارائه کرد.

تلاش برای حرمت‌شکنی جریان مقاومت و جلوگیری از تاثیر آنها در دولت آینده عراق

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مطرح شدن مباحثی در خصوص نقش گروه های مقاومت همچون عصائب اهل‌الحق و حشدالشعبی در درگیری های اخیر بصره تصریح کرد: با طرح این مسائل، به دنبال آن هستند که جریانات مقاومت نتوانند دولت تشکیل  دهند، چراکه این جریانات ظرفیت بالایی برای کمک به استقرار دولت توانمند در عراق دارند.

حقیقت‌پور افزود: اینکه بخواهند حشدالشعبی را یک جریان زورگوی اسلحه به دست معرفی کنند، تلاشی برای شکستن حرمت جریان مقاومت و جلوگیری از نقش‌آفرینی آنها در تحولات آینده عراق است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار