مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عملیات برداشت انگور از سطح ۳۰ هزار و ۹۱۲ هکتار از باغات استان قزوین آغاز شده است.
کد خبر: ۶۵۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵ 08 September 2018

برداشت انگور از باغات استان قزوین آغاز شد

به گزارش تابناک قزوین،علی اکبری در این باره اظهار کرد: استان قزوین از نظر سطح زیرکشت محصول انگور در رتبه دوم کشوری است و این محصول در ردیف نخستین تئلدیات کشاورزی استان قرار دارد.

وی افزود: با توجه به سرمازدگی بهاره امسال میزان عملکرد محصول نسبت به سال گذشته کاهش یافته و پیش بینی می شود با ۸۰ درصد سرمازدگی بهاره حدود ۷۴۰۰۰ تن انگور در استان تولید شود.

اکبری سطح زیرکشت باغات بارور انگور در استان را ۳۰ هزار و ۶۳۲ هکتار ذکر کرد و یادآورشد: محصول انگور در استان، رتبه نخست محصولات باغی را دارد که عمده باغات انگور نیز در شهرستان تاکستان قرار دارد.

وی گفت: ارقام قالب انگور در منطقه شامل بی دانه سفید و قرمزاست اما ارقام دیگری چون یاقوتی، عسگری، میش پستان، صاحبی، شاهانی، کندری، ملائی، شصت عروس و احمدی نیز در این باغات کشت می شود.

اکبری تصریح کرد: به دلیل تنوع ارقام انگور درباغات استان، باغداران منطقه از تیر تا آبان ماه، عملیات برداشت ارقام مختلف انگورهای پیش رس و دیررس انجام می شود.

وی بیان کرد: همچنین میزان تولید کشمش استان حدود ۵۰ هزار تن است که رتبه اول تولید کشمش کشور به استان قزوین اختصاص دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار