سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت:خودرو سازان نمی‌توانند تقاضای مردم را پاسخگو باشند و در شرایط فعلی، عرضه و تقاضا یکسان نیست و این خود سبب افزایش حبابی قیمت شده و چاره ای جز اینکه خودرو وارد کنیم، نداریم.
کد خبر: ۶۵۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 08 September 2018

تابناک فارس به نقل از برنا:«بهرام پارسایی»، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دو خودروساز داخلی تعهداتی به مشتریان خود داشتند و باید به آنها عمل کنند، گفت: با خودروسازان جلسه ای داشتیم که در آن جلسه اعلام کردند ۲۰ هزار خودرو در قبال درخواست هفتصد هزار نفری کم است و نمی توانیم پاسخگوی تقاضای مردم باشیم.

او گفت: یکی از راه‌های کنترل قیمت خودرو این است که خودروسازان هر خودرویی که تولید می‌کنند عرضه کنند و از انباشت و نگهداری آنها خودداری کنند.

پارسایی عنوان کرد: باید اجازه دهیم تا خودروهای وارداتی به کشور بیاید که با این کار، عطش بازار را از بین خواهیم برد و شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.

عضو کمیسیون اصل نود عنوان کرد: برای ساماندهی قیمت خودرو طرحی را در مجلس دنبال می کنیم که پس از تعطیلات 2 هفته ای مجلس در دستور کار قرار می گیرد.

او تصریح کرد: زمانی که یک قانون مشخص در بحث خودرو، چه وارداتی و چه داخلی نداشته باشیم وضعیت آشفته بازار را نمی توانیم کنترل کنیم.

پارسایی اظهار کرد: خودرو سازان نمی‌توانند تقاضای مردم را پاسخگو باشند و در شرایط فعلی، عرضه و تقاضا یکسان نیست و این خود سبب افزایش حبابی قیمت شده و چاره ای جز اینکه خودرو وارد کنیم، نداریم.

نماینده مردم شیراز با بیان اینکه در شرایط فعلی دیگر کسی نمی‌تواند این اتهام را بزند که واردات خودرو "خلاف حمایت از تولید داخل است" افزود: در شرایطی که خودروساز داخلی نمی‌تواند نیاز کشور را تامین کنند، باید خودرو وارد کنیم. همانگونه که خود مدیران عامل خودروسازان اعلام کردند ما فقط می‌توانیم ۳ درصد نیاز بازار را پاسخ دهیم.

پارسایی با تاکید براینکه میزان واردات خودروی خارجی به حدی نیست که به صنعت خودروسازی داخلی لطمه وارد کند، افزود: واردات خودرو می تواند انحصار را از بین ببرد و سبب کنترل قیمت در بازار شده و این التهاب را در بازار کاهش می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار