عبدالملک الحوثی:
رهبر جنبش انصارالله یمن طی سخنانی به موضوعات مختلفی از جمله مانع تراشی ائتلاف ضد یمن در مسیر سفر هیات گفتگو کننده صنعا در ژنو پرداخت.
کد خبر: ۶۵۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱ 09 September 2018

ائتلاف سعودی خواهان به نتیجه رسیدن نشست ژنو نبود

 به گزارش تابناک قزوین به نقل  از العهد، عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: ائتلاف آمریکایی-سعودی در مرحله قبلی از گفتگوها در تحقق اهدافش شکست خورد و از همین رو به گزینه نظامی روی آورد.

وی افزود: هنگامی دشمنان می بینند که به اهداف خود از طریق دیپلماسی نمی رسند در راستای نیرنگ حرکت می کنند. ما ملت یمن تحت تجاوز و تعدی قرار گرفته ایم و مجبور به دفاع از خود، آزادی و استقلال مان شدیم و این حق ما است.

الحوثی تاکید کرد: تجاوز و حمله به یمن غیرقابل توجیه و نامشروع است. قبل از برگزاری هر دور از گفتگوها دشمن به دنبال تسلط کامل بر ملت ما و کشور ما است.

رهبر جنبش انصارالله یمن بیان کرد: توجیهی درباره مانع تراشی در سفر هیات یمنی که فقط خواهان رسیدن امن به ژنو بود، وجود ندارد.

وی گفت: کشورهای ائتلاف ضد یمن مانع از گفتگوهای سابق در جیبوتی و مانع جابجایی در کشورهای مربوطه شدند و در وضعیت خطر به سر می برند. هیات گفتگو کننده در دور اول از گفتگوها در معرض مخاطرات متعددی قرار گرفت. 

رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: هیات مزدوری که کشورهای ائتلاف ضد یمن برای مذاکرات ژنو فرستادند حتی در امور شخصی نیز توان تصمیم گیری ندارند. جدیتی از سوی ائتلاف در رسیدن به نتیجه در این گفتگوها وجود نداشت. کشورهای ضد یمن شرط کرده بودند که هیچ بیماری یا زخمی همراه نباشد. ما مخالفتی با اینکه چین یا روسیه و حتی کویت به عنوان کشوری که امنیت انتقال هیات گفتگوکننده به ژنو را تامین کند، نداشتیم.

الحوثی گفت: آمریکایی ها مایل به توقف این جنگ نیستند زیرا آنها از آن به شکل زیادی بهره می برند و حتی منبع درآمد آنها در سطح اقتصادی شده است. آمریکا از جنگ یمن بهره اقتصادی و سیاسی برای تقویت تسلط خود بر منطقه می برند.

وی بیان کرد: هواپیماهای خود سازمان ملل نیز از سوی جنگنده های متجاوز ضد یمن ربوده می شود. کشورهای ائتلاف ضد یمن بر اشغال همه مناطقی که نفت و گاز در آن وجود دارد، اصرار دارند.

رهبر جنبش انصارالله یمن افزود: جنگ اقتصادی بخشی اصلی از جنگ ضد کشور و ملت ماست. ائتلاف ضد یمن بر گذرگاههای زمینی و محاصره هوایی مسلط است و مانع از خروج زخمی شدگان و بیماران و حتی مسافران عادی از یمن می شود. انتقال بانک مرکزی به عدن و عدم تعامل با بانک مرکزی در صنعا سبب ناتوانی اش از رفع نیازهای اقتصادی شد.

وی بیان کرد: متجاوزان کنترل حمل و نقل دریایی و بنادر را برعهده دارد و بندر الحدیده را تحت محاصره قرار داده و بر درآمدهایش کنترل دارد. مسئول بالا رفتن قیمت ها در درجه اول کشورهای ائتلاف ضد یمن هستند. شهروند یمنی از زیان اقتصادی در همه استانها حتی استانهای اشغال شده رنج می برند. هدف قرار دادن ارز ملی سبب افزایش قیمت ها شده و این بخشی از جنگ ضد یمن است.

الحوثی گفت: خائنان به کشور ملت را در مقابل سمت و مناصب اسمی که واقعی نیستند، فروختند. شکست مذاکرات به این دلیل است که آمریکا و انگلیس و غربی ها و کشورهای ائتلاف ضد یمن جدیتی در آن نداشتند. سفیر آمریکا هیات گفتگو کنده در کویت را تهدید کرد که اگر درخواست هایشان مورد توجه قرار نگیرد ارز یمن ارزشش کم خواهد شد. از همه تجار و از همگان می خواهم با اقدامات در راستای ثبات ارز حرکت کنند. 

رهبر جنبش انصارالله یمن بیان کرد: همه آنچه در سطح سیاسی، اقتصادی و نظامی جریان دارد مار را به سوی گزینه اصلی که رویارویی با دشمن است سوق می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار