توصیه‌های غذایی برای مسافران تابستانی:
یک متخصص تغذیه گفت: مسافران تابستانی برای پیشگیری از مسمومیت در سفر، از رستوران‌های معتبر که نکات بهداشتی و غذایی را رعایت می‌کنند، استفاده کنند.
کد خبر: ۶۵۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶ 09 September 2018

لزوم پرهیز از میان وعده‌های چرب و شور در سفر

به گزارش تابناک قزوین،سید علی کشاورز متخصص تغذیه، در رابطه با لزوم رعایت توصیه‌های غذایی در ایام تابستان برای مسافران گفت: باتوجه به دور سوم سفرهای تابستانی مسافران باید در طول سفر خود نکات غذایی و بهداشتی را رعایت کنند تا دچار بیماری‌ها و مسمومیت‌هایی غذایی نشوند.

کشاورز با تاکید بر توجه به معتبر بودن رستوران‌ها اظهار کرد: مسافران باید توجه داشته باشند که در طول مسیر و در شهرها از هر رستورانی غذا تهیه نکنند و تا حد ممکن از رستوران‌های شناخته شده و معتبر استفاده کنند.

وی توضیح داد: متاسفانه در بسیاری از رستوران‌ها نکات بهداشتی رعایت نمی‌شود و همین عامل باعث بیماری مسافران می‌شود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه در سفر از خوردن غذاهای چرب و شور پرهیز شود، عنوان کرد: الگوی غذایی بسیاری از رستوران‌ها غذاهای چرب و شور است، مسافران نیز باید توجه کنند تا از مصرف زیاد اینگونه غذاها پرهیز کنند.

کشاورز ادامه داد: استفاده از غذاهای چرب و شور چه در سفر و چه در ایام عادی بیماری‌هایی همچون مرض قند، چاقی، مشکلات قلبی و عروقی و ابتلا به کبد چرب را به‌دنبال خواهد داشت.

وی همچنین باتوجه به گرمای هوا به مصرف میوه نیز تاکید و آن را ضروری دانست.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه در طول سفر از مصرف زیاد میان وعده‌هایی همچون چیپس، پفک، کاکائو، بیسکوییت، کیک و غیره باید پرهیز شود، اظهار کرد: به‌ویژه والدین باید در ایام سفر از استفاده بیش‌از حد این موارد توسط کودکان جلوگیری کنند.

کشاورز توضیح داد: چراکه مصرف این نوع خوراکی‌ها برای کودکان و افراد مسن خطرناک بوده و خطر ابتلا به کبد چرب و چاقی را در آن‌ها افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: مسافران سعی کنند تا به‌جای مصرف این دسته از خوراکی‌ها از تخمه، آجیل، پسته و گردو استفاده کنند. روغن این مواد برای بدن ضرر زیادی نداشته و برای سلامتی نیز مفید است.

 این متخصص تغذیه با اشاره به راه‌های پیش‌گیری از مسمومیت‌ و اسهال‌های مسافرتی نیز تصریح کرد: حمل غذا از خانه و استفاده آن در طول سفر به‌دلیل گرمای هوا و احتمال فاسد شدن غذا، احتمال ابتلا به مسمومیت‌ در سفر را افزایش می‌دهد.

کشاورز عنوان کرد: مسافران سعی کنند غذایی با خود حمل نکنند و از وعده‌هایی همچون نون و پنیر در سفر خود استفاده کنند.

وی تاکید کرد: به‌علاوه مسافران تابستانی از رستوران‌هایی که در شست‌وشوی مواد غذایی و سبزیجات بهداشت را رعایت می‌کنند، استفاده کنند.   

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار