در آستانه‌ی برگزاری کنگره 3 هزار شهید قزوین؛
در آستانه‌ی برگزاری کنگره ملی بزرگداشت 3 هزار شهید استان قزوین، ساماندهی همه‌ی گلزارهای شهدای سطح استان در دستور کار مسئولان باشد.
کد خبر: ۶۵۳۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ 10 September 2018
به گزارش تابناک قزوین،غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در جلسه کارگروه ساماندهی گلزار شهدای استان قزوین گفت: قزوین جزو محدود استان‌هایی است که یک بار بازسازی گلزارهای شهدای آن به اتمام رسیده ولی با توجه به حوادث طبیعی دچار تخریب شده و نیازمند مرمت مجدد است.
 
وی افزود: در سال جاری ساماندهی ۱۷ گلزار شهدای استان قزوین شروع شده و اکنون روند پیشرفت عمرانی آنها مطلوب است.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: باید در آستانه‌ی برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ۳ هزار شهید استان قزوین، ساماندهی همه‌ی گلزارهای شهدای سطح استان در دستور کار مسوولان باشد.
 
حقایق‌پور به المان شهدای مفقودالاثر استان قزوین اشاره کرد و افزود: ساخت این المان با توجه به اینکه طراحی‌های آن انجام شده نیازمند حمایت جدی مسوولان است.
 
وی از زحمات شهرداری قزوین در خصوص تعویض سنگ مزار شهدا قدردانی کرد و گفت: این نهاد متقبل شده در سال جاری یکصد سنگ با اعتبار یک میلیارد ریال تعویض کند که تاکنون ۴۰ سنگ را انجام داده و مابقی نیز اجرایی خواهد شد.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: همچنین ساخت ۲۰ المان برای شهدایی که در آرامستان دفن شده در دستور کار شهرداری قزوین است و در این راستا اقدامات لازم را انجام می‌دهد.
حقایق‌پور گفت: ساماندهی ۱۲ گلزار شهدای گمنام شهرها مانند ضیاء‌آباد، کوهین، شریفیه، معلم‌کلایه و آبگرم در دستور کار مسوولان مربوطه است.
 
این مسئول با اشاره به ایجاد روشنایی گلزارهای شهدا افزود: کارکنان برق در این خصوص اقداماتی را انجام دادند ولی باید این روند با سرعت خوبی عملیاتی شود.
 
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: طبق قانون، بعد از بازسازی گلزارهای شهدا بنیاد شهید و امور ایثارگران باید نگهداری این گلزارها را بر عهده شهرداری و دهیاری‌ها قرار دهد.
 
این مسوول افزود: متاسفانه برخی از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به وظایف قانونی خود را در خصوص نگهداری گلزارهای شهدا انجام نمی‌دهند.
 
وی افزود: باید سازوکاری تعریف شود تا شهرداری و دهیاری‌ها براساس وظیفه اداری و تکلیف قانونی در مرمت و بازسازی گلزارهای شهدا کوشا باشند.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اینکه ایجاد قطعه ایثارگران متوفی از جمله درخواست‌های جامعه ایثارگران است، گفت: بایستی این قطعه در برخی از شهرها مانند شریفیه، بیدستان و بویین‌زهرا ایجاد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار