مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: با اجرای طرح آبیاری نوین ( بارانی و قطره ای) میزان بهره وری آب در اراضی زراعی و باغی از سوی کشاورزان و بهره برداران این حوزه تا 84 درصد افزایش می یابد.
کد خبر: ۶۵۴۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴ 11 September 2018

مهدی غیب الهی روز سه شنبه درحاشیه بهره برداری از یک طرح آبیاری نوین میزان بهره وری آب به شیوه غرقابی (سنتی) در حوزه کشاورزی را تا 40 درصد ذکر کرد.
وی افزود: از ابتدای سال 1397 تاکنون ، 250 هکتار زمین به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شد که برای اجرای این طرح دولت 25 میلیارد ریال کمک بلاعوض پرداخت کرد.
غیب الهی با بیان اینکه 250 هکتار اراضی دیگر برای تجهیز آبیاری نوین در دست اجراست، افزود: از مجموع 15 هزار هکتار اراضی زیرکشت شهرستان تاکنون در سه هزار و 400 هکتار سیستم آبیاری نوین اجرا شد.
وی جلوگیری از هدر رفت آب، افزایش راندمان آبیاری و پیشگیری از آثار خشکسالی را از مزایای آبیاری نوین عنوان کرد.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره به اهمیت و مدیریت برداشت آب یادآور شد: به خاطر کم آبی ، این بخش در شرایط ویژه ای قرار دارد و کشاورزان و بهره برداران باید عزم خود را همچنان در مدیریت برداشت آب جزم کنند.
این مسئول تصریح کرد: مجموعه مدیریت جهاد کشاورزی آمادگی دارد، علاوه بر پرداخت کمک های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت ، در اجرای طرح های آبیاری نوین با کشاورزان همکاری کند.
در ابرکوه با وجود بحران کم آبی از 15 هزار سطح زیرکشت سالانه افزون بر 190 هزار تن انواع محصول کشاورزی تولید می شود. 
این شهرستان یکی از قطب های عمده تولید محصول کشاورزی استان یزد است و درآمد 35 درصد جمعیت وابسته به فعالیت های کشاورزی ، دامداری و دامپروری است. 
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار