نماینده ولی فقیه در استان قزوین:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در برنامه زنده صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: عزاداری‌ها باید «اسلام ناب» و «فرهنگ عاشورا» را ترویج دهد.
کد خبر: ۶۵۴۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰ 13 September 2018

عزاداری‌ها باید «اسلام ناب» و «فرهنگ عاشورا» را ترویج دهد

به گزارش تابناک قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی با حضور در اولین ویژه برنامه ماه محرم با عنوان «نوای کاروان» که به صورت زنده از صدا و سیمای مرکز قزوین پخش شد، با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: امام حسین (ع) میراث‌دار اسلام، قرآن، نبوت، ولایت و امامت بودند.

 وی افزود: در لشگر اباعبدالله الحسین (ع) کودکان، زنان، نوجوانان، جوانان و افراد مسن نقش آفرینی کردند و به همین خاطر قیام آن حضرت همه انسان‌ها را تحت تأثیر قرار داده است.

 امام جمعه قزوین با تشریح مهم ترین پیام قیام امام حسین (ع) عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین پیام قیام اباعبدالله (ع) محسوب می‌شود و بر اساس اراده ایشان منکر در هم کوبیده شد و معروف جان تازه گرفت.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: بزرگ‌ترین معروف در عالم امامت و ولایت است و بزرگ‌ترین منکر جریاناتی هستند که در مقابل امامت و ولایت قرار می‌گیرند و مانع از اجرای احکام الهی توسط امام می‌شوند.

 وی با اشاره به نحوه عزاداری در ایام محرم نیز بیان کرد: هر چیزی که ما را از اسلام ناب و فرهنگ اباعبدالله الحسین (ع) دور کند، با فلسفه قیام حضرت و نهضت تربیتی، آموزشی، سیاسی و حماسی عاشورا منافات دارد و می‌باید در این حوزه حساسیت ویژه‌ای داشته باشیم.

 

 آیت‌الله عابدینی اهتمام به برپایی نماز ظهر عاشورا را بسیار مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: همه می‌دانیم اباعبدالله الحسین (ع) ظهر عاشورا به نماز ایستاد و برخی از اعضای لشگریان ایشان خودشان را سپر کردند تا حضرت مورد اثابت تیرهای دشمن قرار نگیرد و برخی در این مسیر به شهادت رسیدند.

 امام جمعه قزوین تأکید کرد: وقتی از این موضوع مهم آگاهی و اطلاع داریم موظف هستیم هر برنامه دیگری را در ظهر عاشورا کنار گذاشته و اقامه نماز را در اولویت قرار دهیم و در این راستا از حضرت تبعیت و پیروی کنیم.

 وی عنوان کرد: نباید از مردم گلایه کنیم بلکه باید کارهای تبلیغی را به خوبی و با جدیت انجام دهیم و کلام و پیام امام حسین (ع) را به درستی به همه آحاد جامعه منتقل نماییم و بدانیم اگر پیام حضرت به درستی منتقل شود، آحاد جامعه آن را پذیرفته و در مسیر درست حرکت می‌کنند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به بی وفایی مردم کوفه با فرستاده امام زمان خود اظهار کرد: برخلاف رفتار و بی وفایی مردم کوفه به فرستاده امام حسین (ع)، امروز مردم ما قدردان دین و حامی رهبر خود هستند و ان‌شاءالله با ظهور امام زمان (عج) شاهد تحقق عدالت الهی در عالم باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار