هزار و سیصد و سی امین بسته ویژه خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: پیشنهاد یک نماینده برای مناظره با محمود صادقی/زیباکلام: نبایدمردم مثل موم در دست‌ مسئولان باشند/تعیین تکلیف استیضاح وزرای راه و صنعت به مهرماه موکول شد/اولین سفیر زن اهل سنت از سیستان و بلوچستان می‌آید و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۵۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ 14 September 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

کری مدعی دیدارهای متعدد با ظریف شد

وزیر خارجه دولت پیشین آمریکا مدعی شد که در چند ماه اخیر چندین بار با وزیر خارجه ایران پیرامون راهکارهای حفظ برجام دیدار کرده است.به گزارش ایرنا به نقل از نشریه واشنگتن فری بیکن، جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا در گفت و گو با یک مجری رادیویی مدعی شد که در چند ماه اخیر سه یا چهار بار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار کرده است.کری با بیان اینکه 'گمان می کنم سه یا چهار بار با او دیدار کرده ام'، افزود که در این دیدارها از سیاست های دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در قبال ایران انتقاد کرده است.وزیر خارجه دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفت که در نروژ، مونیخ و دیگر کنفرانس های بین المللی ظریف را ملاقات کرده است.وی تصریح کرد: کاری که کردم این بوده که از او بپرسم ایران برای بهبود پویش های خاورمیانه مایل به انجام چه کارهایی است. (مشکل) یمن را چگونه می شود حل کرد، برای رسیدن به صلح در سوریه چه باید کرد؟کری با بیان اینکه این موضوعات ذهن ظریف را نیز مشغول کرده بود، مدعی شد که با وزیر خارجه ایران بسیار بی پرده گفت و گو کرده تا ایران را به محدود کردن نفوذ خود در منطقه ترغیب کند.

پیشنهاد یک نماینده برای مناظره با محمود صادقی

عضو هیأت رئیسه فراکسیون روحانیت مجلس گفت: من پیش از این آمادگی خودم را برای مناظره در خصوص FATF با آقای محمود صادقی اعلام کردم اما وی حاضر به این کار نشد.حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به برخی فضاسازی‌ها در خصوص ربط دادن مشکلات اقتصادی به عدم پیوستن به FATF گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان صراحتا نظر خود را در باره پیوستن به FATF عنوان کردند و فرمودند اساسا کشورهایی که جریان‌های استعماری را دنبال می‌کنند پخت و پزهایی را قبل از کار خود انجام می‌دهند و این قوانین را وضع می‌کنند تا کشورهای که می‌خواهند استقلال‌شان را حفظ کنند لای منگنه قرار دهند.وی افزود: همه ما قبول داریم که جلوی پولشویی و فساد مالی باید گرفته شود اما علیرغم اینکه قوانین داخلی ما پولشویی را ممنوع کرده و دولت موظف است جلوی این مفاسد مالی را بگیرد متاسفانه دولت هیچ اقدام عملی در این زمینه انجام نداده است و بهانه‌اش هم این بود که ما نباید سرک به حساب مردم بکشیم.

حیدر مصلحی جانشین رئیس عقیدتی سیاسی دفتر فرمانده کل قوا شد

جانشین و معاونان جدید دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا منصوب شدند.بنا بر این گزارش، در احکام جداگانه از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، حجت‌الاسلام سید ضیاءالدین آقاجانپور به عنوان مشاور عالی، حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی به عنوان معاون تربیت و آموزش، حجت‌الاسلام مهدی حسینی به عنوان معاون نظارت و بازرسی و حجت‌الاسلام صفرعلی مرادی نیز به عنوان مسئول واحد ویژه امور روحانیون دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا منصوب شدند.

زیباکلام: نبایدمردم مثل موم در دست‌ مسئولان باشند

صادق زیباکلام در واکنش به اظهارات روز گذشته رئیس جمهور درباره لزوم امید دادن به مردم گفت: اینگونه نیست که مردم مثل موم در دست مسئولان باشند.صادق زیباکلام از تحلیلگران سیاسی جریان اصلاحات در سرمقاله امروز (پنج شنبه) روزنامه آرمان با اشاره به اظهارات روز گذشته رئیس جمهور درباره لزوم امید دادن به مردم نوشته است" اخیرا رئیس‌جمهور اظهار داشته که معروفی بالاتر از امید دادن به مردم نیست، که در این ارتباط می‌توان گفت؛ جامعه خودآگاهی، درک و فهم دارد و اینگونه نیست که مردم مثل موم در دست مسئولان باشند، بدین نحو که اگر مسئولان هر اظهار نظری در تایید یا رد شرایط موجود جامعه داشته باشند، مردم موافقت کنند."وی ادامه می‌دهد: "به‌نظر می‌رسد در لایه‌هایی از دولت، چنین نگاهی وجود دارد که اگر به مردم امید بدهند، آنها امیدوار و اگر آنها را سرخورده کنند نا امید می‌شوند. این قضیه تا حدودی درست است، اما نه به صورت مطلق. اینگونه نیست که مردم از خود هیچ فکر و درکی نداشته باشند و چشمشان فقط به دهان مدیران و مسئولان باشد. مردم شرایط را تحلیل و بررسی کرده و علت مسائل مختلف را در جایگاه‌های متفاوت جست‌وجو می‌کنند."

ایست قلبی یک نماینده مجلس در حاشیه بازی فوتبال

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جریان حواشی ایجاد شده مسابقه فوتبال بین دو تیم پرسپولیس تهران و نساجی مازندران دچار ایست قلبی شد.در پی عارضه قلبی عبدالله رضیان، نماینده مردم قائم‌‌شهر که شب گذشته(چهارشنبه، 21 شهریور) و در حاشیه بازی تیم‌های فوتبال پرسپولیس تهران و نساجی در استادیوم آزادی رخ داد، علی لاریجانی بعدازظهر امروز (پنجشنبه، 22 شهریور) ضمن گفت‌وگوی تلفنی با خانواده نماینده قائم‌شهر که از دیشب در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری است، در جریان روند درمانی و سلامتی ایشان قرار گرفت.گفتنی است در حال حاضر وضعیت عمومی نماینده قائم‌شهر رضایت بخش بوده و جای نگرانی نیست.

تعیین تکلیف استیضاح وزرای راه و صنعت به مهرماه موکول شد

مجتبی ذوالنور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که تعیین تکلیف در خصوص استیضاح وزرای صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی به بعد از تعطیلات تابستانی و اول مهرماه موکول شده است.

اعتراض تند روحانی سرشناس از برنامه‌های برخی روحانیون

استاد فاطمی‌نیا در سخنانی با اعتراض شدید به صداوسیما به خاطر دعوت از برخی روحانیون که آن‌ها را «دزد فضائل» نامید، گفت:من نمی‌دانم این صداوسیما در و پیکر ندارد؟! به امام سجاد قسم من دلم خون است از بعضی‌ها که صداوسیما آن‌ها را می‌آورد. این‌ها نه تنها مردم را هدایت نمی‌کنند، بلکه عقل را از مردم می‌گیرند.حضرت زهرا (س) را می‌کنند یک پول! مگر ایشان‌ام‌الائمه، معصومه و مطهره نیست مگر ایشان علم لدنی ندارد؟ چرا حضرت را از زنان معمولی هم پایین‌تر می‌آورید؟! آدم چه خاکی بر سرش بریزد؟! صداوسیما هم این حرف‌ها را پخش می‌کند، یعنی یک عالم و متخصصی در این صداوسیما نیست؟!من رو سیاه که جلوی شما نشسته‌ام، قسم حضرت سجاد خوردم که انا رجل نمی‌کنم، ۶۰ سال موضوع‌شناسی کردم. ۶۰ سال! بنده خاک پای شما هستم ولی موضوع‌شناس هستم. ممکن است در کتاب‌های معتبر هم چیزی اشتباه وجود داشته باشد که اگر علم الحدیث بلد نباشی به اشتباه می‌افتی! می‌گوید آقا چاپ شده است، جلد زرکوب، زیبا، مال شیخ صدوق است! باشد، من می‌گذارم روی چشمم، اما اگر یک غلط چاپی باشد و تو علم الحدیث نداشته باشی همان‌جا سرگردان می‌شوی!

دو حزب اصلی اقلیم کردستان درباره پست ریاست اقلیم توافق کردند

یک منبع که نخواست نامش فاش شود، امروز (پنج‌شنبه) در گفتگویی با شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق فاش کرد، دو حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی کردستان طی مذاکراتی دو جانبه به توافق رسیدند که سهمیه ریاست اقلیم برای حزب میهنی کردستان باشد و در مقابل حزب دموکرات کردستان سمت‌های اصلی در کابینه جدید از جمله وزارت‌خانه‌ها را به دست می‌گیرد.این منبع اظهار داشت: نشست شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان در حال بحث و مذاکره برای معرفی کاندیدایی برای سمت ریاست اقلیم است و محمد صابر و پس از او فواد معصوم، رئیس جمهور کنونی عراق از جمله کاندیداهایی هستند که شانس بیشتری دارند.منبع مذکور در ادامه گفت: در نشست امروز شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان چندین موضوع از جمله کارهایی که در حال حاضر برای مشارکت در انتخابات پارلمان اربیل و تشکیل کابینه جدید انجام می‌شوند و دیگر موضوعات مربوط به مسائل سیاسی اقلیم مورد مناقشه قرار خواهد گرفت.

محمد معتمدی ممنوع الکار نیست

سرهنگ نوروزی رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ:هیچ دستوری مبنی بر ممنوع الکاری معتمدی صادر نشده است.معتمدی اگر مدعی است از سوی پلیس ممنوع الکار شده، به ما مراجعه کند تا بررسی کنیم از کجا و چه نهادی این ممنوع الکاری به وی ابلاغ شده است.گفتنی است؛ محمد معتمدی خواننده سنتی، ساعاتی پیش در صفحه شخصی‌اش اعلام کرد که پلیس اماکن تهران او را به دلیل اجرای کنسرت خیابانی از ابتدای هفته ممنوع الکار کرده است.

همکاری مشترک آمریکایی‌ها برای اغتشاش در بازار ارز ایران

مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی:وزارت خارجه، خزانه داری و دستگاه اطلاعاتی آمریکا، برنامه عملیاتی اغتشاش در بازار ارزی ایران از طریق القای شوک‌های زمان بندی شده را در دستور کار دارند.ایجاد همگرایی بازاری عوامل به منظور ساماندهی تمرکز شوک بر بازار و تلاش برای حفظ عملیات شوک تا پنج روز کاری و هدایت ارزهای جمع آوری شده در مسیر اخلال در نظام اقتصادی ایران، از جمله دیگر این اقدامات در راستای اجرای برنامه عملیاتی اغتشاش در بازار ارزی ایران محسوب می‌شود.

جنیدی: دولت شکایتی علیه طلبه پلاکارد به دست نکرده است

لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفتگو با خبرآنلاین درباره خبر بازداشت برخی طلاب حضور یافته در مراسم مدرسه فیضیه قم به خاطر شکایت دولت گفت: دولت شکایتی از طلاب نکرده است.وی درباره شکایت دولت از طلبه‌ای که پلاکارد«ای آنکه مذاکره شعارت / استخر فرح در انتظارت» را در دست داشت، بیان کرد: دولت شکایت خود را به طور کلی در دستگاه قضایی مطرح کرد. آخرین پیش نویس شکایت را که مدیر ما امضا کرد و فرستاد، دیدم؛ اسمی در آن نبود.ما در متن ارسالی به قوه قضائیه آوردیم «از کلیه کسانی که در آن ماجرا دخالت داشتند شکایت می کنیم» چون بعید است کار فردی باشد بنابراین هر کسی دخالت داشته شامل این شکایت می شود. جرم مشهود و آن هم تهدید به قتل است که جنبه عمومی دارد.

تذکر رهبر انقلاب به رسانه ملی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب ضمن پذیرش انتقاد در خصوص تبلیغ شرکت‌های خارجی در رسانه ملی با تذکر به رئیس سازمان صدا و سیما خواستند دیگر جلوی این موضوع گرفته شود.عبدالرضا عزیزی با اشاره به دیدار نوروزی کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جاری گفت: من خطاب به رهبر انقلاب گفتم که سازمان صدا و سیما منتسب به جنابعالی است و رسانه ملی باید از کالای ایرانی حمایت کند، رهبر معظم انقلاب هم با تائید این موضوع گفتند شما کاملا درست می‌گوید و تذکر دادند.عزیزی خاطرنشان کرد:‌ در روز بعد آن رئیس سازمان صدا و سیما در بخشنامه‌ای جلوی تبلیغ کالاهای خارجی در سازمان صدا و سیما را گرفت./فارس

توضيح یک منبع آگاه در بانک مرکزی درمورد ماجرای اختصاص دلار ۷ هزار تومانی ‌به زائران اربعین

برای زائران اربعین، دلار به صورت اسکناس پرداخت نمی شود بلکه حواله ای از سامانه نیما اختصاص می یابد.مبلغ ارز نیز با ‏همان سامانه نیما محاسبه می شود؛ در حال حاضر نرخ دلار در نیما ۷۶۰۰ تومان است.این امر، مربوط به ویزای زوار است وهرگونه پرداختی دیگر به نرخ بازارخواهد بود. /عصرایران

برای سفر به ایران فقط پول نقد داشته باشید

ژیل باربیر جهانگردی فرانسوی‌ست که تا حالا بسیاری از کشورهای دنیا را از نزدیک دیده تا به حال دو بار به ایران آمده است. ژیل در سال‌های 2014 و2017 به ایران سفر کرد.او درباره سفر به ایران می‌نویسد:برای سفر به ایران باید در همه جا پول نقد همراه داشته باشید.کردیت کارت را فراموش کنید. برای پرداخت هزینه هتل، رستوران‌ها، قطار و تاکسی و همه چیز باید پول را به صورت نقد پرداخت کنید.در ایران کالاهای جالبی خواهید دید که علاقه‌مند به خریدشان خواهید شد. گردشگران دوست دارند فرش ایرانی بخرند اما فرش‌ها گران هستند به همین خاطر خریدشان غیرممکن می‌شود.مساله ریال و تومان هم از بزرگترین چالش‌های توریست‌ها در ایران به شمار می‌آید زیرا واحد پول این کشور ریال است اما همه چیز با تومان محاسبه می‌شود.

اولین سفیر زن اهل سنت از سیستان و بلوچستان می‌آید

حمیرا ریگی سومین سفیر زن ایران به زودی کار خود را در سفارت کشورمان در برونئی آغاز می کند. /بلوچ نیوز

التهابات ارزی درحال فروکش شدن است

امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری:فروکش شدن التهابات ارزی از روزهای گذشته آغاز شده و براساس دیدگاههای کارشناسان اقتصادی پیش بینی شده در نیمه دوم سال این روند سرعت بیشتری به خود گیرد. /اقتصادآنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار