وزیر امور خارجه آمریکا دولت روسیه را به تلاش فعالانه برای تضعیف تحریمهای بین المللی علیه کره شمالی متهم ساخت!
کد خبر: ۶۵۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷ 15 September 2018

پمپئو روسیه را به تلاش برای تضعیف تحریمهای کره شمالی متهم کرد

به گزارش تابناک قزوین به نقل از رویترز، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه روسیه را متهم ساخت که فعالانه تلاش می کند تا رژیم تحریمهای بین المللی علیه کره شمالی را تضعیف نمایند.

وی در یک نشست خبری در وزارت امور خارجه مدعی شد که اجرای تحریمهای سازمان ملل متحد برای دستیابی به خلع سلاح هسته ای کره شمالی ضروری است.

به گزارش مهر، «نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل نیز روز پنج شنبه با صدور یک اطلاعیه رسمی، دولت روسیه را متهم ساخت که با تحت فشار قرار دادن کارشناسان ذیربط برای اِعمال تغییرات موردنظر خود، در فرآیند تهیه گزارش سازمان ملل پیرامون تحریمهای کره شمالی مداخله می کند.

در این اطلاعیه رسمی آمده است: «ظرف هفته های اخیر، روسیه هیأتی [از کارشناسان ذیصلاح] را برای جرح و تعدیل در گزارش مستقل آنان تحت فشار قرار داد؛ گزارشی که شامل موارد نقض تحریمهای مربوط به افراد یا نهادهای روسی است».

در بخشی از این اطلاعیه رسمی آمده است که «نیکی هیلی از اینکه هیأت مزبور در برابر فشار روسیه تسلیم شد، ابراز ناامیدی کرد».

هیلی همچنین مدعی شد: «این یک رویه خطرناک و یک لکه ننگ بر مسئولیت خطیر این هیأت است. ما گزارش اصلی را دیده ایم و حقیقت را می دانیم- هیأت باید کار صحیح را انجام دهد و آن را منتشر کند».

در این اطلاعیه رسمی آمده است که گزارش هیأت کارشناسان سازمان ملل که با هدف ارائه جزئیات مهم و تحلیل منصفانه از رژیم تحریمهای کره شمالی تهیه می شود، باید مستقل باشد؛ اما مداخله ادعایی روسیه به این روند لطمه می زند!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار