رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: همراهان بیمار شیروانی به عوامل اورژانس حمله کردند/مهم‌ترين خبر یک سال گذشته شورای شهر چه بود؟ /نقویان: رفتار طلبه‌های تازه به میدان آمده‌ را نباید به حساب همه روحانیت گذاشت و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۵۵۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۲ 16 September 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

ونزوئلا؛ کشوری که تورم ۸۲۷۶۶ درصدی را می‌گذراند!

اقتصاد ونزوئلا از سال ۲۰۱۴ که سقوط قیمت‌های نفت اجازه نداد این کشور آمریکای جنوبی بتواند سیستم سوسیالیست خود را با سوبسیدها و کنترل قیمت، حفظ کند، دائما در حال بدتر شدن است. حالا با فروپاشی اقتصاد وابسته به نفت ونزوئلا، ابرتورم در این کشور با سرعتی باورنکردنی رو به افزایش است. چندی پیش کنگره مخالفان ونزوئلا اعلام کرد که تورم ۱۲ ماه منتهی به ماه ژوئیه ونزوئلا به ۸۲۷۶۶ درصد رسیده است. بر این اساس، با تداوم بحران اقتصادی و تورم شدید در ونزوئلا، رییس‌جمهوری این کشور دستور حذف 3 صفر از واحد پول ملی این کشور «بلیوار» را صادر کرد. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است که نرخ تورم این کشور تا پایان امسال به یک میلیون درصد هم برسد. تورم تنها در ماه ژوئیه ۱۲۵ درصد بوده است که ۳.۴ درصد کمتر از تورم ماه ژوئن است./ خبرآنلاین

همراهان بیمار شیروانی به عوامل اورژانس حمله کردند

عوامل اورژانس 115 شیروان که دیشب با تماسی تلفنی، در منزل یک بیمار حضور یافته بودند، مورد حمله خانواده وی قرار گرفتند که منجر به مصدومیت یکی از آنان شد.خانواده بیمار بدون توجه به نیاز تخصصی بیمار، درخواست انتقال وی به بیمارستان را داشتند و وقتی با امتناع عوامل اورژانس رو به رو شدند، شروع به فحاشی کرده و با آنان به شیوه نامناسبی برخورد کردند. در این حادثه، شیشه های آمبولانس شکسته شده و در درگیری فیزیکی، یکی از تکنسین های اورژانس از ناحیه بینی صدمه دید./ ایرنا

ظریف ، اروپا را تهدید به افزایش غنی‌سازی اورانیوم کرد

وزیر خارجه ایران تهدید کرد، در صورتی که اتحادیه اروپا در برخورد با خروج آمریکا از توافق اتمی با ایران (برجام) همچنان "منفعلانه" برخورد کند، ایران ممکن است غنی‌سازی اورانیوم را افزایش دهد.به گزارش خبرگزاری آلمان، محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با هفته‌نامه آلمانی اشپیگل گفت: «اروپایی‌ها و دیگر امضاکنندگان [برجام] باید برای جبران تحریم‌های آمریکا دست به کار شوند.» ظریف گفت، اگر "تعادل میان دادن و گرفتن" به هم بخورد ایران واکنش نشان خواهد داد. این واکنش به گفته او لزوما خروج این کشور از برجام نیست‌، بلکه می‌تواند این باشد که این کشور دیگر "چندان به آن عمل نکند" و یکی از امکانات این است که دوباره به غنی‌سازی اورانیوم شدت بخشد.

بازار فعلی بهشت خودروسازان است

نجفی، رییس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور: اگر فرض این باشد که تغییر مرجع قیمت گذاری کالا برای افزایش قیمت به نفع تولیدکننده است با آن مخالفم چون فضای موجود باید، بهشت خودروسازان باشد. در عرصه جهانی در اختیار گرفتن بازار فروش و رسوخ در بازار همواره از آرزوهای شرکت های خودروساز است پس همانطور که این روزها در اخبار گفته می شود برای ثبت نام چند ده هزار خودرو، چند صد هزار نفر ثبت نام می کنند. مفهوم این اتفاق این است که خودروساز هیچ زحمت و مشکلی برای جذب مشتری ندارد و از این بابت خیالش آسوده است. علاوه بر آن گلوگاه دوم هر تولیدکننده ای مسئله نقدینگی است. وقتی برای هر دستگاه خودرو صف کشیده می‌شود و چند ده بلکه چند صد نفر ثبت نام می‌کنند و پول اولیه را به حساب شرکت خودروساز واریز می‌کنند، یعنی شرکت خودروساز از ناحیه تامین نقدینگی هم آسوده خاطر است./ایسنا

مهم‌ترين خبر یک سال گذشته شورای شهر چه بود؟

محمد جواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره مهمترین خبر یک سال گذشته در حوزه فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری گفت: مهمترین خبر حوزه فرهنگی در شورای شهر در سال گذشته، کاهش بودجه بود و بالغ بر 350 میلیارد تومان از اعتبارات معاونت فرهنگی در بودجه شهرداری کاهش یافت. در نهایت 3.5درصد از بودجه معاونتها را به این حوزه اختصاص دادیم. او در پاسخ به خبرنگار خبرآنلاین که پرسید شاهکار اقدامات کمیسیون شما در یکسال گذشته چه بود گفت: مهمترین اقدام ما این بود که طرح تحقیق و تفحص از موسسه همشهری را شروع کردیم. حق شناس ادامه داد: برای اولین بار شاهد تقویت جایگاه نوروز خوانی و استقبال از بهار به عنوان سنت های شهر تهران بودیم.

انتقاد شدید سلیمی نمین از صداوسیما

عباس سلیمی‌نمین در یادداشتی نوشت: متاسفانه دست اندرکاران رسانه ملي در چنین ایامی که بیش از هر زمان به وحدت نیازمندیم در روز اول محرم از مداحی مستند پخش می کند که نماد ساختارشکنی و ورود به عرصه ای کاملاً بیگانه با سیاست ورزی است. کسی که هم در دولت گذشته به دلیل کم ظرفیتی در هضم مسائل سیاسی حکم قتل صادر کرده است و هم در دولت کنونی، بر اساس کدام فراگیری به عنوان شاخص در رسانه ملی مطرح می‌شود؟!/نامه نيوز

هشدار دادستان تهران به خودروسازان

عباس جعفری‌دولت‌آبادی به شرکت‌های قطعه سازی و خودروسازی هشدار داد و گفت: شرکت‌های قطعه سازی و خودروسازی حق ندارند کاری کنند که اولا انحصار ایجاد شود و ثانیا این انحصار منجر به کمبود کالا و توقف تولید خودرو شود. برخی از شرکت‌های قطعه سازی در دادستانی پرونده دارند که این پرونده‌ها مفتوح است. این شرکت‌ها در گذشته سعی کردند با انحصار در تولید برخی از قطعات، امروز از این انحصار استفاده کنند. چندین گزارش از رسانه‌ها در زمینه نگهداری و دپوی خودروها پخش شد و همچنین بر اساس گزارش پلیس مبنی بر شناسایی دو انبار بزرگ نگهداری خودرو، روز چهارشنبه گذشته یکی از معاونین خود را به یکی از این انبار‌ها اعزام کردم و مطابق بررسی‌ها مشخص شد که در هر دو انبار خودرو‌هایی که قطعات آن‌ها ناقص است، نگهداری می‌شود./ عصرخودرو

تاج: شاید درصد جانبازی‌ام با نظر پزشک بیشتر شود

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در جدیدترین اظهار نظر خود پیرامون بازنشستگی و درصد جانبازی‌اش گفته است که شاید با نظر پزشک درصد جانبازی‌اش افزایش یابد. او در بخشی از این گفت‌وگو در پاسخ به این سوال که «شما در برنامه شبکه یک هم به صراحت اشاره داشتید که درصد جانبازی‌تان حدود ۵۰ درصد است» گفت: بله دقیقا. من با توجه به این که در ۱۰ سال گذشته در کمیسیون حاضر نشده‌ام با توجه به ضایعات به وجود آمده در لگن و ضرورت تعویض لگن، با توجه به نظر پزشک متخصص ممکن است تغییراتی در درصد جانبازی‌ام پدید آید. من به همین دلیل در آن برنامه اشاره کردم که درصد جانبازی‌ام حدود ۵۰ درصد است و مباحث و شایعات دیگر، عاری از واقعیت است. بهترین پاسخ در این زمینه در مصاحبه دکتر طائبی مدیر کل محترم کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود داشت که تمام بحث را بیان کردند. من هرگز در همه این سال‌ها هیچ گاه از بحث جانبازی هیچ گونه استفاده مادی و غیرمالی نبرده‌ام و نخواهم کرد.

اگر روحانی تیم اقتصادی را ترمیم کرده بود، کار به اینجا نمی رسید

عبدالرضا هاشم‌زایی در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره استیضاح‌های مطرح شده در مجلس شورای اسلامی گفت: این استیضاح‌ها چند علت دارد. یک مساله آن عدم ارتباط و تعامل رئیس‌جمهور با مجلس در این چندسال گذشته است. مجلس احساس می‌کند که آقای رئیس جمهور به خواسته‌های مردم که به وسیله نماینده‌ها به دولت منتقل می‌شود، بی‌اعتنا است. وی با اشاره به نطق نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه نمایندگان از آقای رئیس‌جمهور می‌خواهند که تیم اقتصادی تغییر کند و تیمی جدید با رویکردی دیگر وارد عرصه اقتصادی کشور شود که جسارت داشته باشند اما این کار انجام نمی‌شود، یعنی اگر آقای رئیس‌جمهور تیم اقتصادی خود را ترمیم کرده بود کار به اینجا نمی‌‌رسید که هر روز یک وزیر استیضاح شود.

دادستان کرج: مدیرکل سابق بنیاد مستضعفان البرز دستگیر شد

حاجی رضا شاکرمی گفت: مدیرکل سابق بنیاد مستضعفان استان البرز به اتهام اخذ رشوه دستگیر و با قرار بازداشت موقت در بازداشت بسر می‌برد. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز از دستگیری مدیرکل سابق بنیاد مستضعفان استان البرز به اتهام اخذ رشوه خبر داد. وی در تشریح جزئیات این پرونده اظهار کرد: این فرد که تا تیرماه سال جاری مدیرکل بنیاد مستضعفان استان بوده است با همکاری تعدادی از کارمندان بنیاد در ازای فروش زمین‌های مرغوب با ارزیابی غیرواقعی و تخفیف قابل ملاحظه‌ای مبالغی را به عنوان رشوه از خریداران دریافت می‌کند. این مقام قضایی در استان البرز در ادامه افزود: با وصول گزارش و ارجاع پرونده اقدامات قضایی جهت کشف و جمع آوری دلایل متهمان آغاز و با تکمیل تحقیقات و جمع آوری مستندات این فرد دستگیر که در اظهاراتش ضمن اقرار به دریافت مبالغی مواردی را در رابطه با دیگر متهمان اعلام نموده است.

رسوایی تازه‌ای برای اعضای شورای شهر

رئیس شورای اسلامی شهر دیر از توابع استان بوشهر گفت:حبیبه فخرایی عضو این شورا که به اتفاق خواهر بیمارش به مرکز بهداشت درمان این شهر مراجعه کرده بود پس از مشاجره لفظی با پزشک همدیگر را مورد ضرب و شتم قرار دادند.این اتفاق ناخوشایند پس از تجویز نسخه از سوی پزشک برای بیمار رخ داد که بیمار و عضو شورا معتقد بودند داروی نوشته شده برای آنها صحیح نیست.

جزئیات تعرض به سفارت ایران در پاریس

شبکه خبر در پایگاه خبری خود نوشت :این حادثه که عصر دیروز رخ داد، حدود 15 نفر از عناصر این گروهک تروریستی با اهانت به پرچم مقدس جمهوری اسلامی، اقدام به پرتاب سنگ و اشیای مختلف از جمله لوازم کامپیوتر، کپسول آتش نشانی و ... کردند و شیشه های ساختمان سفارت را شکستند.پلیس فرانسه از صبح روز جمعه از تحرکات این افراد خبر داشت و به مسئولان سفارت نیز اطلاع داده بود، اما درست در زمانی که عناصر گروهک تروریستی کومله در مقابل سفارت حاضر می شوند، ماموران پلیس اطراف سفارت را ترک می کنند!پس از پایان نمایش متعرضان به سفارت ایران، ماموران پلیس بار دیگر به محل خدمتشان باز می گردند.عناصر گروهک تروریستی کومله، تاکنون بارها با اقدامات تروریستی در مناطق غربی ایران، موجب ناامنی و شهادت بسیاری از هموطنانمان شده اند.در یکی از اقدامات اخیر این گروهک که 29 تیرماه رخ داد، اشرار و تروریست ها که مقر آنها در کردستان عراق است، به پاسگاه مرزی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران در روستای «دری» مریوان حمله کردند و 11 تن از نیروهای امنیتی کشورمان را به شهادت رساندند.در پاسخ به این اقدامات کور تروریستی، یگان موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شنبه گذشته(17 شهریور) محل استقرار و جلسه سران حزب منحله موسوم به دموکرات کردستان ایران(HDK) از دیگر گروهک های جنایتکار و مرکز آموزش تروریست های وابسته در منطقه کردستان عراق را با هفت فروند موشک زمین به زمین کوتاه بُرد، هدف قرار داد.

نقویان: رفتار طلبه‌های تازه به میدان آمده‌ را نباید به حساب همه روحانیت گذاشت

حجت‌الاسلام ناصر نقویان: روحانیت مثل بقیه اقشار به بخش های مختلفی تقسیم می شود. یک عده که تعدادشان هم زیاد نیست اینها در بدنه حاکمیت هستند. برخی منافع‌شان آنجاست مجبورند از این منافع دفاع کنند حتی حق را ناحق جلوه بدهند، ناحق را حق جلوه بدهند که آن پست را داشته باشند.یک عده دیگر طلبه‌های تازه به میدان آمده‌ای هستند که نه سواد علمی، نه فقهی وتاریخی بالایی دارند و نه تقوای بالایی دارند. مثل دانشجوهای ترم دوم و سوم که همدیگر را آقای دکتر و مهندس هم صدا می کنند.اینها را نباید به پای روحانیت بگذاریم. می ماند آن بخش اصیل و عمیق این قشر. در این بخش هزینه های زیادی دارند می دهند. خیلی ها از بسیاری از مواهب و منافعشان افتادند.

ستاد تنظیم بازار واردات فوری پوشک را تصویب کرد

ستاد تنظیم بازار در آخرین نشست خود تصویب کرد که برای رفع مشکل افزایش تقاضای ناشی از فضای روانی، ماده اولیه «تیشو» که از خمیر کاغذ به دست می آید و پوشک آماده با قید فوریت از محل واردات برندهای معتبر تامین شود./ایرنا

تازه‌ترین اقدام سربازان گمنام برای مبارزه با اخلالگران

وزارت اطلاعات روز شنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که از خروج غیرقانونی ارز توسط شبکه هرمی فایننشیال جلوگیری شد.به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، در این اطلاعیه آمده است: با تلاش گسترده سربازان گمنام امام زمان(عج) در ادارات ‌کل اطلاعات استان فارس و هرمزگان و به منظور صیانت از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از هرگونه اخلال در نظام اقتصادی کشور، تعداد 18 نفر از لیدرها و اعضای فعال دسیسه هرمی و کلاهبردارانه جدید با نام فایننشیال (financial)، دستگیر و پرونده تخلفات آن‌ها به مراجع قضایی ارجاع شد.در این اطلاعیه تاکید شده است: این افراد با استفاده از روش‌های اغواگرایانه اقدام به جذب سرمایه افراد و کلاهبرداری از آن‌ها و همچنین راه‌اندازی چندین هرم و زنجیره انسانی کرده و مبالغ قابل توجهی ارز از کشور از طریق صرافی‌های غیرمجاز و یا به صورت فیزیکی خارج کرده بودند.در این اطلاعیه آمده است: با تشکر از هوشیاری و اقدام به موقع در اطلاع‌ رسانی اخبار به ستادهای خبری از مردم شریف و ولایتمدار درخواست می‌شود با عنایت به شکل‌گیری مجدد دسیسه‌های هرمی با ترفندهای جدید و کلاهبرداری آن‌ها و احتمال مال باخته شدن افراد، پیش از هرگونه سرمایه‌گذاری در طرح‌هایی از این قبیل، اطلاعات لازم را کسب کرده و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک مراتب را به شماره 113 اعلام کنند.این اطلاعیه می افزاید: ضمناً به افراد سودجو نیز هشدار داده می‌شود که فعالیت‌های آنها مورد رصد است و در صورت انجام اقدامات غیرقانونی با آن‌ها قاطعانه برخورد خواهد شد.

"صدای اصلاحات" توقیف شده است؟

سردبیر روزنامه «صدای اصلاحات» گفت: شب گذشته دادستانی به دفتر روحانیت دستور داد تا مدیر مسئول روزنامه را به دادسرا احضار کند و یکسری رسانه‌ها بر همین اساس فکر کردند که این روزنامه توقیف شده است.«سیدهادی کسائی زاده» در گفت‌وگو با فارس، درباره توقیف این روزنامه گفت: روزنامه صدای اصلاحات توقیف نشدهاست و روزنامه‌مان فردا منتشر خواهد شد.وی در ادامه با اشاره به خبری که در رسانه‌ها منتشر شده است، گفت: دیشب ساعت ۲۲:۳۰ دادستانی به دفتر روحانیت دستور داد تا مدیر مسئول روزنامه را به دادسرا احضار کند و یکسری رسانه‌ها بر همین اساس فکر کردند که این روزنامه توقیف شده است و با تیتر توقیف شد خبرهایشان را منتشر کردند.کسائی‌زاده ادامه داد: بر همین اساس فردا ساعت ۸ صبح مدیر مسئول روزنامه به دادسرای ویژه روحانیت احضار شده است و به عنوان مطلع و کسی که توضیحاتی را باید ارائه دهد در دادگاه حاضر شده و نتیجه‌اش را در اختیار شما قرار می‌دهیم.هفته گذشته گزارشی از ماجرای تغییر جنسیت دختری روستایی در روزنامه صدای اصلاحات چاپ شد که این مطلب واکنش‌های زیادی از سوی برخی چهره ها و حتی نهاد‌های مختلف داشت.این مطلب درست در روز سوم ماه محرم که منسوب به حضرت رقیه (س) است، با تیتر «رقیه پس از ۲۲ سال مهدی شد» در صفحه یک روزنامه صدای اصلاحات به چاپ رسید و این شائبه را پیش آورد که این نشریه عمداً در روزی که مزین به نام دردانه سید‌الشهدا (ع) است چنین تیتری را منتشر کرده است.

احمدی‌نژاد باز هم از پشت مشایی درآمد

محمود احمدى نژاد گفت: اگر مشایى حکم بقایى را آتش نمى زد، من آتش مى زدم!به گزارش نواندیش در فیلمى که هواداران رییس جمهور سابق منتشر کرده اند ، او در جمع چند نفر از هوادارانش مطابق رویه گذشته اش، قاطعانه از بقایى و مشایى حمایت مى کند.در بخشى از این فیلم که زمانش به قبل از تاریخ اعلام حکم اخیر محکومیت اسفندیار رحیم مشایى بر مى گردد، احمدى نژاد با قسم به لفظ جلاله مى گوید: اگر مشایى حکم بقایى را آتش نمى زد، من آتش مى زدم!

دختر وزیر سابق بازداشت شد

دادستان تهران با اشاره به پرونده دختر یکی از وزرای سابق، گفت: این پرونده در دادسرای اقتصادی تکمیل و متهم آن بازداشت شده است.عباس جعفری دولت آبادی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در رابطه با پرونده‌های اخیر اقتصادی از برگزاری دو جلسه طی امروز در رابطه با شعب ویژه و همچنین خودروسازان خبر داد و گفت: در این جلسه خودروسازان در رابطه با مشکلات تامین ارز با توجه به افزایش قیمت ارز، تامین قطعات با توجه به اینکه برخی شرکت‌های قطعه سازی قطعات را تحویل نمی‌دهند، انبارکردن خودرو‌های مختلف که مکررا از رسانه‌ها پخش شده بود و همچنین قیمت خودرو مسائلی را بیان کردند.

استیضاح وزیر نفت در مجلس کلید خورد

عضو هیأت رئیسه مجلس اعلام کرد طرح استیضاح بیژن زنگنه وزیر نفت در مجلس کلید خورد.احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در گفت‌وگو با فارس در این زمینه توضیح داد: تعدادی از نمایندگان مجلس قبلاً طرح استیضاح وزیر نفت را ارائه کرده بودند که آقای وزیر با حضور در جلسه کمیسیون انرژی به نمایندگان استیضاح‌کننده قول‌هایی برای پیگیری موارد مورد نظر آنان را داده بود.امیرآبادی تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر پتروشیمی‌ها مواد اولیه کارخانه‌ها را به درستی تأمین نمی‌کنند، لذا تعدادی از نمایندگان گفته‌اند که دوباره می‌خواهند استیضاح وزیر نفت را پیگیری کنند.وی همچنین گفت: این نمایندگان به وزیر نفت مهلت داده بودند تا به قول‌هایش عمل کند اما وزیر به قول‌هایش عمل نکرده است و از طرفی به دلیل عدم همکاری پتروشیمی‌ها با تولیدکنندگان، این نمایندگان استیضاح‌کننده گفته‌اند استیضاح وزیر نفت را پیگیری خواهند کرد.

نظری: تلاش می‌کنیم کروبی دبیرکل بماند

رئیس کمیته تبلیغات و اطّلاع‌رسانی حزب اعتمادملّی گفت: در کنگره پیش رو، تلاش‌ خواهیم کرد انتخابات شورای مرکزی را به شیوه‌ای برگزار کنیم که کم‌ترین احتمال برای اینکه آقای کروبی را نداشته باشیم، پیش بیاید.حجّت نظری، رئیس کمیته تبلیغات و اطّلاع‌رسانی حزب اعتمادملّی درباره احتمال جداشدن مهدی کروبی از حزب اعتمادملّی در پی برگزاری مجدد کنگره حزب گفت: در کنگره قبلی تمام تلاش‌مان را کردیم تا کنگره را طوری پیش ببریم که هیچ مشکلی برای دبیرکلی آقای کروبی پیش نیاید. امّا وزارت کشور، تمدید اعضای شورای مرکزی با روش قیام و قعود را قبول نکرد و انتخاب اعضای شورای مرکزی حزب اعتمادملّی را منوط به برگزاری کنگره جدید کرد.وی ادامه داد: در کنگره پیش رو هم تلاش خواهیم کرد انتخابات شورای مرکزی را به شیوه‌ای برگزار کنیم که کم‌ترین احتمال برای اینکه آقای کروبی را نداشته باشیم، پیش بیاید.نظری با بیان اینکه حتماً تلاش خواهیم کرد تا کروبی از طریق اطرافیان، با رغبت، کاندیداتوری‌ خود را برای عضویت در شورای مرکزی حزب اعلام کند، تصریح کرد: از طرفی، تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا بعد از اینکه حتماً وی با رأی بسیار بالای اعضاء، انتخاب خواهد شد، وزارت کشور هم انتخاب وی را تأیید کند./فارس

مطهری: شمر امروز ترامپ است

علی مطهری در روزنامه اعتماد نوشت: استاد شهید آیت‌الله مطهری در روز عاشورای سال 1348 در حسینیه ارشاد تهران ضمن بحث «عنصر امر به معروف و نهی از منکر در نهضت حسینی» به کارنامه ما در امر به معروف و نهی از منکر پرداختند و از آنجا وارد مساله فلسطین و کارنامه ما در این موضوع شدند و از جمله فرمودند: «امروز باید در و دیوار این شهر با شعار فلسطین می‌لرزید» و از شعارهای بی‌محتوا و بی‌خاصیت انتقاد کردند. استاد مطهری معتقد بود بزرگداشت واقعه کربلا نباید به صورت یک عادت و یک سرگرمی دربیاید به طوری که برای امروز ما اثری نداشته باشد، زیرا در این صورت یزیدها و ابن‌زیادها و عمرسعدها هم در چنین مجالسی شرکت می‌کنند، همان‌طور که شاه مخلوع نیز هر سال روز عاشورا در مدرسه سپهسالار در مراسم عزاداری عاشورا شرکت می‌کرد...بلکه این واقعه باید الهام‌بخش این پیام باشد که هر گاه ما در شرایط امام حسین علیه‌السلام قرار گرفتیم باید همان کاری را بکنیم که او کرد، زیرا او را امام و پیشوا و الگو و نمونه برای خود می‌دانیم که تا حد امکان باید خود را مطابق این الگو و نمونه بسازیم. لذا آن شهید عزیز در آن سخنرانی فرمود: «شمر امروز موشه‌دایان است، شمر امروزت را بشناس، شمر 1400 سال پیش مرد.» و موشه‌دایان نخست‌وزیر وقت اسراییل بود.در محرم امسال باید بگوییم «شمر امروز ترامپ است» زیرا او تمام قد در مقابل اسلام ایستاده است و به یک معنی آب را به روی سپاه اسلام بسته است. او امروز به ما می‌‌گوید اشغال فلسطین را به رسمیت بشناسید و از آرمان آزادی فلسطین دست بردارید تا من روابط مالی و بانکی دنیا با شما را به حال عادی درآورم. می‌گوید از مظلومان یمن حمایت نکنید تا من تحریم‌ها را بردارم؛ مرا در سوریه و عراق و لبنان آزاد بگذارید تا به شما رفاه بدهم. اما پاسخ مردم مومن ما که آرمان‌های اسلام را دنبال می‌کنند این است که هیات منّا الذله ما کجا و تن به خواری دادن کجا؟! ما مقاومت خواهیم کرد و همه سدها را خواهیم شکست و به رفاه هم خواهیم رسید.

دردسر‌های حضور احمدی‌نژاد در جلسات مجمع

مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز، شنبه با حضور اعضاء تشکیل جلسه داد.در میان تصاویر منتشر شده از جلسه امروز مجمع، تصویری از همنشینی آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امام جمعه سابق تبریز با احمدی‌نژاد، حاشیه ساز شده است. در این تصویر به نظر می‌رسد، آیت‌الله مجتهد شبستری صندلی خود را پشت به احمدی‌نژاد کرده و آشکارا از نشستن کنار احمدی‌نژاد ناخرسند است.

انتقاد شدید سلیمی نمین از صداوسیما/دختر وزیر سابق بازداشت شد/مطهری: شمر امروز ترامپ است/حاشیه های حضور احمدی‌نژاد در جلسات مجمع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار