معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان از هوشمند سازی سفرهای درون شهری اصفهان خبر داد .
کد خبر: ۶۵۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱ 16 September 2018

به گزارش تابنک اصفهان؛ علیرضا صلواتی  معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان در نشست خبری ستاد مهر اصفهان گفت : هر سال با شروع سال تحصیلی سفر های دانش آموزی و دانشجویی که جز سفر های منظم است برای آن برنامه ریزی شود ، این سفر ها در حدود 20 درصد به سفر های شهری اضافه می کند و با توجه به ثابت بودن حجم معابر شهری باید تلاش شود که این افزایش حجم سفر باعث ایجاد ازدحام نشود.

وی  با اشاره به آغازستاد مهر از ابتدای تابستان افزود: ، ستاد مهر مجموعه ای  از معاونت حمل و نقل  که متشکل از اتوبوسرانی ، تاکسیرانی ، سازمان حمل و نقل بار و کالا ، مرکز کنترل ترافیک ، پلیس راه ور و معاونت خدمات شهری است .

 صلواتی ادامه داد: وظیفه این  ستاد  برنامه ریزی و تدارکات مناسب برای شروع سال تحصیلی می باشد و تلاش ما این است که برنامه های روز مره از قبیل ایمن سازی مدارس ، خط کشی های معابر اصلی وسایر اقدامات را مجددا انجام دهیم .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بیان کرد: تفاوت امسال با سال های گذشته استفاده از مترو  می باشد و با توجه به اینکه خط یک مترو به طور کامل راه اندازی شده با تعاملی که با اداره کل آموزش و پرورش استان داشتیم  قرار بر این شد که اطلاعات سفر های دانش آموزان را دریافت کنیم و با هماهنگی اتوبوس رانی و مترو بتوانیم حمل و نقل همگانی را برای جا به جایی دانش آموزان تعریف کنیم

صلواتی تصریح کرد : در سال تحصیلی جدید اتوبوسرانی ، اتوبوس های جدید مدارس را رو نمایی خواهد کرد ، در حدود 70 هزار دانش آموز در شهر اصفهان با سرویس مدارس تردد می کنند ؛ تلاش ما بر این است که سفر های شخصی را به حد اقل برسانیم ، سفر های تاکسی ها را در کاهش دهیم .

وی بیان کرد : در  ساعات اوج ترافیک بخش قابل توجهی از ناوگان تاکسی رانی به سرویس مدارس اختصاص داده می شود ؛ تلاش ما بر این است که  دانش آموزان با پیاده روی ، دوچرخه ، اتوبوس و مترو سفر های خود را انجام دهند .

وی ادامه داد : قطار شهری با سر فاصله 10 دقیقه یک بار سرویس دهی خود را از ساعت 6:30 تا 21 انجام  می  دهد ؛ قرار است خدمت رسانی مترو تا 22:30 افزایش  یابد و سر فاصله حرکت قطار به 8 دقیقه تا پایان امسال  کاهش یاید.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان گفت : برنامه ما این است که در سال جاری مسافرین قطار شهری که نزدیک به 53 هزار مسافر است را به 100 هزار مسافر در روز افزایش دهیم ، ما بیشتر به دنبال یک پارچه سازی خطوط هستیم تا شهروندان بتوانند بخشی از سفر خود را با اتوبوس و بخش دیگر سفر خود را با مترو انجام دهند .

وی بیان کرد:  ایستگاه های دوچرخه نیز در کنار ایستگاه های مترو ایجاد می شود تا شهروندان بتوانند دوچرخه خود را در کنار ایستگاه های مترو پار کنند و ادامه سفر خود را با مترو انجام دهند.

صلواتی ادامه داد : در مجاورت ایستگاه های مهم شهری مانند ایستگاه صفه  ایستگاه کاوه که در شمال و جنوب شهر قرار دارند پارکینگ ایجاد شده تا مسافرینی که از خارج از شهر به اصفهان می آیند بتوانند خودرو خود را در پارکینگ قرار داده وادامه سفر خود را با مترو انجام دهند .

وی تصریح کرد : در ستاد مهر ماه قرار است از 31 شهریور ماه تا 15 مهر ماه 9 گشت بازرسی داشته باشیم که پلیس راهور در تمامی این گشت ها مستقر است ، سه گشت در بخش تاکسی رانی ، سه گشت در بخش اتوبوسرانی و سه گشت نیز در بخش حمل و نقل بار و کالا را نظارت و اعمال قانون خواهند کرد .

معاون حمل و نقل ترافیک  شهرداری اصفهان ادامه داد : امسال ما با هماهنگی آموزش و پرورش قرار شده زنگ ترافیک در مدارس داشته باشیم ، طرح پلیس مدرسه ، آموزش های ترافیکی به طور منظم به دانش آموزان و والدین دانش آموزان داشته باشیم همچنین مدارس در حال تجهیز شدن به دوچرخه است تا بتوانیم بحث نابسامانی که در دوچرخه دانش آموزان داشتیم را برطرف کنیم .

صلواتی گفت : موضوعی که در شورای ترافیک استان مصوب شد بحث خودرو های فاقد معاینه فنی است ، جریمه تردد خودرو های فاقد  معاینه فنی خودرو روزانه 50 هزارتومان می باشد که دوربین ها یا پلیس هر کجا مشاهده کنند که خودرویی فاقد معاینه فنی است جریمه خواهد شد که این جریمه شامل خوردو های سبک و سنکین می باشد که از اول مهر به دلیل وارونگی هوا  این قانون با شدت انجام می شود .

وی در خصوص هوشمندسازی در مسیریابی و مسافرت های درون شهری در جهت ارتقاع کیفیت خدمات حمل و نقل شهری گفت : در بحث هوشمند سازی به دلایل مختلف ضعیف هستیم ولی خوشبختانه برنامه خوبی تنظیم شد که در هفته های آینده مناقصه این طرح انجام خواهد شد ، مواردی از قبیل کارت هوشمندی که برای اقشار مختلف مثل دانش آموزان ، دانشجویان ، خبرنگاران ایجاد خواهد شد ؛در فراخوانی که انجام داده ایم تمام موارد ا ز قبیل تابلو های هوشمند ، مسیریابی ، اپلیکیشن های مسیریاب ، زمانبندی رسیدن و حرکت اتوبوس و مترو ، انتخاب بهترین مسیر و تمامی نیازمندی های این بخش در زیرساخت مد نظر قرار گرفته است ؛ در کنار این موارد اپلیکیشنی با نام اصفهان ترافیک داریم که از طریق سامانه های بازار ، گوگل پلی و اپ استور در اختیار شهروندارن قرار گرفته است و تمام اطلاعاتی که در شهر اصفهان ، حمل و نقل اصفهان ، مسیریابی اتوبوس ها ، تاکسی ها ، پارکینگ ها ، دوربین ها  در این  نرم افزار پیش بینی شده است . 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار