تهران این روزها در سایه نبود نظارتی دقیق، تبدیل به مزرعه آهن و دکل شده است.
کد خبر: ۶۵۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹ 17 September 2018

به گزارش تابناک : از آن روزهایی که معصومه ابتکار در شورای شهر تهران دغدغه جمع آوری دکل های مخابراتی از سطح پایتخت را داشت، روزهای بسیاری می گذرد اما تعداد این دکل ها نه تنها کم نشده که روز به روز افزایش پیدا کرده است.

بعد از خداحافظی ابتکار این رحمت الله حافظی بود که راه او را در شورای چهارم ادامه داد و به بزرگترین منتقد حضور دکل های مخابراتی در تهران تبدیل شد. حافظی اما بر خلاف ابتکار که با کوچ از شورای شهر دکل ها را فراموش کرد، هنوز بعد از یکسال دغدغه سلامتی مردم را دارد.

حافظی در جدیدترین پست توییتری خود نوشت: تغییرات مدیریتی در شرکت ارتباط مشترک شهر، عرصه را برای تاخت وتاز اپراتورهای تلفن همراه ونصب آنتن، خارج از دستورالعمل پیش بینی شده فراهم کرده است. از شورای شهر انتظار مداخله و کنترل نفوذ اپراتورها برساختار مدیریتی این شرکت را داریم.

اشاره حافظی به حضور محمدرضا قنادان در شرکت ارتباط مشترک شهر است. جایی که قنادان در آستانه سال 97 وعده ساماندهی دکل ها را داده بود اما هنوز این امر محقق نشده است.

شرکت ارتباط مشترک شهر ماه گذشته نیز فراخوانی را برای یافتن پیمانکار جهت جمع آوری دکل ها منتشر کرد اما گویا تا به امروز این امر محقق نشده است.

در آخرین جلسه قنادان و نمایندگان شرکت های مخابراتی تهیه طرح جامع ساماندهی دکل های مخابراتی به منظور اجرایی نمودن مصوبه ساماندهی دکل، آنتن و ایستگاه های رادیویی، در کنار چالش ها و موانع پیش روی این امر، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

قنادان ضمن تأیید ضرورت افزایش سطح همکاری بین اپراتورهای مخابراتی و شهرداری تهران جهت پیشبرد طرح، به وظایف و نقش خطیر شرکت ارتباط مشترک شهر، تأکید نمود، حفظ موازنه بین الزامات شهرسازی و مبلمان شهری تهران و تسریع و تسهیل توسعه زیرساخت های مخابراتی شهر، با دقت مد نظر خواهد بود.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد این کار با تعامل سازنده و تفاهم طرفین در ارتباط با ضروریات و مقررات حاکم در این حوزه انجام گیرد تا به موفقیت بینجامد و عموم شهروندان از نتایج آن بهره مند گردند.

اگرچه قنادان این سخنان را در جمع مدیران اپراتورها بیان کرد اما از آن روز تا امروز لحظه به لحظه بر تعداد آنتن ها در تهران افزوده می شود.

این روزها پشت بام های ساختمان ها در مرکز پایتخت همگی یک آنتن مخابراتی دارند و نمای شهر از نمایی دور به مانند مزرعه است که در آن بجای گیاه، آهن رشد می کند.

 

 

منبع : تیترشهر 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار