رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با اقدامات انجام شده هیچگونه مشکلی در ذخیره سازی گندم در استان وجود ندارد.
کد خبر: ۶۵۶۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷ 17 September 2018

مشکلی برای ذخیره سازی گندم در استان قزوین نداریم

به گزارش تابناک قزوین، فاطمه خمسه روز دوشنبه در جلسه ستاد پدافند غیر عامل که با حضور محمد افشار مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری و مدیران کل استان و معاونین و مدیران جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: ذخیره سازی سیلوی گندم یکی از اقدامات مهم جهاد کشاورزی در امر پدافند غیر عامل است که طی چند سال گذشته با برنامه ریزی مناسب سیلو های ذخیره سازی غلات در استان به میزان کافی ایجاد شده است.

به گفته وی، در حال حاضر در استان قزوین ظرفیت ذخیره سازی ۳۸۰ هزار تن غلات وجود دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با اشاره به لزوم توجه به زیر ساخت لازم در بخش کشاورزی برای شرایط حساس افزود: تمام کارگروه های اصلی و فرعی پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی باید بصورت فعال به زیر ساخت های پیشگیری از عوامل خسارت زا توجه کنند.

به گفته خمسه، تعادل در تنظیم بازار محصولات کشاورزی در سال گذشته و جاری و تامین امنیت غذایی یکی از نمودهای پدافند غیر عامل است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین بیان کرد: زرمایش نحوه ذخیره سازی غلات و مواد پروتئینی باید در استان برگزار شود تا آمادگی بخش کشاورزی و بهره برداران در این زمینه مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: دراین رزمایش آمادگی دستگاههای زیر مجموعه بخش کشاورزی برای مواجه با مشکلات و تهدید های دشمنان ارزیابی و راهها ی مقابله با آن آموز ش داده شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به اینکه استان قزوین جزو استانهای مطرح کشور در زمینه تامین مرغ و تخم مرغ کشور است بایستی تدابیر لازم بروز مشکل برای واحدهای تولیدی اندیشه شود.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، در سال گذشته آنفلوآنزای مرغی خسارت فراوانی به واحدهای تولیدی ایجاد کرد و برای پیشگیری از اینگونه خسارت ها بایستی اقدامات لازم صورت گیرد.

خمسه اضافه کرد: با رایزنی انجام شده با اداره کل دامپزشکی برای جلوگیری از بروز بیماری بیشترین دز واکسن را برای ایمن سازی واحدهای مرغ در استان تهیه شده است.

وی تاکید کرد: تمام تلاش سازمان جهاد کشاورزی این است که نقاط حساس و مهم را شناسایی و برای پدافند غیر عامل در موانع ضروری بکار گیرد.

به گفته خمسه، بایستی حساسیت موضوع پدافند غیر عامل را برای کارشناسان و بهره برداران فراهم کرد تا در مواقع ضروری بتوان براوضاع کنترل کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار