در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم مطرح شد
در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم گزاشی از وضعیت قیمت کالاهای اساسی در استان و تغییرات قیمتی این کالاها ارائه شد.
کد خبر: ۶۵۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۲ 18 September 2018

 

به گزارش تابناک قم، جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم عصر امروز در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد.

مهرداد غضنفری در ابتدای این جلسه با اشاره به اطلاع رسانی به مردم در زمینه مبارزه با احتکار اظهار کرد: باید اطلاعات در خصوص فعالیت‌های کمیته مبارزه با احتکار در استان قم به اطلاع مردم رسانده شود و این مساله از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: هر دستگاهی که با سازمان صنعت استان قم برای اجرای طرح نظارت بر بازار همکاری نکند، سازمان مدیریت و برنامه ریزی در تخصیص بودجه به این دستگاه تجدید نظر خواهد کرد.

تلاش برای واگذاری نمایشگاه دائمی فرش قم به بخش خصوصی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم افزود: نمایشگاه دائمی فرش استان قم یک پروژه نیمه تمام است که باید برای واگذاری آن تلاش کنیم، حتی براساس قانون امکان واگذاری پروژه‌های به بهره برداری رسیده دولتی به بخش خصوصی وجود دارد.

غضنفری با اشاره به لزوم تامین لاستیک مورد نیاز استان قم اظهار کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم موظف بود که در ظرف یک هفته گذشته آمار و نیاز واقعی قم را به لاستیک را مشخص کند، اما این کار صورت نگرفت، این اداره کل باید در ظرف یک هفته آینده این کار را انجام دهد.

ثبات قیمت کالاهای اساسی در قم

وی ادامه داد: با وجود عدم تخصیص هیچ سهمیه ای به استان قم در ماه محرم از مرکز، تامین برنج مورد نیاز مردم صورت گرفت و در این بخش ذخیره به اندازه کافی وجود دارد، هر روزی که گوشت گرم وارداتی به کشور وارد می‌شود، باید این کالا وارد استان قم هم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم افزود: در هفته جاری افزایش قیمت‌ها در 58 نوع کالا در استان، تغییر معنی داری نداشت و حتی کاهش قیمت هم داشت، روند رو به مثبت شدن است و کمیته‌های ذیل کارگروه تنظیم بازار استان قم باید فعال باشند و مشکلات خودشان را به صورت دسته بندی شده با پیشنهادات به کارگروه ارائه بدهند.

غضنفری فعال شدن کمیته‌های کارگروه تنظیم بازار استان قم را ضروری دانست و تصریح کرد: اگر مشکلی در کالایی در بازار پیش بیاید، ناشی از سهل انگاری این کمیته‌ها است، از اتحادیه‌های صنفی فعال و موفق در تنظیم بازار در استان قم تقدیر خواهیم کرد.

تامین نیازهای مردم قم در ماه محرم

وی ادامه داد: با وجود عدم اختصاص سهمیه برای ماه محرم، ذخیره استان قم و تلاش دستگاه‌ها موجب شد که نیاز هیأت‌های مذهبی و مردم تامین شود، موجودی کالاهای اساسی در استان به حد مطلوب است، ولی این به معنی عدم پیگیری و آینده نگری نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم خاطرنشان کرد: باید در شرایط خاص تلاش مضاعفی داشته باشیم و از بخش نگری پرهیز کنیم، باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود، بالاخره از این مقطع زمانی هم خواهیم گذشت و مدیران دستگاه‌ها باید در مرکز، حقوق استان را مطالبه کنند.

سید ابراهیم صحفی در ادامه این جلسه با اشاره به عملکرد بازرسی اتاق اصناف استان قم اظهار کرد: در دو ماه اخیر بیش از چهار هزار واحد صنفی استان مورد بازرسی قرار گرفتند که 200 پرونده تخلف کم فروشی، گران فروشی و عدم درج قیمت برای این واحدها تشکیل و به تعزیرات ارسال شد.

دبیر اتاق اصناف استان قم ادامه داد: طی روزهای اخیرحدود 450 حلقه لاستیک خودروهای سبک در استان کشف شد که احتکار شده بود.

کاهش قیمت مرغ در قم

احمد رضا سمیعی نسب با اشاره به تغییرات قیمتی کالاها در استان قم اظهار کرد: قیمت مرغ در استان نسبت به هفته گذشته 11 درصد کاهش داشت و به کیلویی 8 هزار و 100 تومان و پایین تر از قیمت مصوب رسید، قیمت اکثر کالاها در یک هفته اخیر ثابت ماند.

وی ادامه داد: قیمت سیب زمینی در استان قم در یک هفته گذشته 10 درصد افزایش داشت، همچنین در این مدت شاهد افزایش 6 درصدی قیمت رب گوجه فرهنگی در استان بودیم.

معاونت نظارت و بازرسی و رعایت حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم افزود: روند تغییرات قیمتی مواد فلزی در استان طی یک هفته اخیر روند کاهشی بوده است.

چاپ کتاب‌های ناشران شهرهای مختلف در قم

سید موسی حسینی کاشانی در بخش پایانی، بحث کاغذ در استان قم را دارای حساسیت دانست و تصریح کرد: قیمت کاغذ در استان نسبت به اسفندماه، 60 درصد افزایش داشت، البته کاغذ جزو کالاهای اساسی قرار گرفته و اقداماتی برای کاهش قیمت این کالا در دستور کار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: شهر قم سال گذشته رتبه دوم در صدور مجوز کتاب در کشور را داشت، ناشران بسیاری از شهرها، کتاب‌هایشان را برای چاپ به شهر قم می‌آورند و این شهر خدمات چاپ را به استان‌های مختلف ارائه می‌دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار