اولین نشست خبری کمیسیون عمران و حمل و نقل برگزار شد. در این جلسه محسن هاشمی، محمد علیخانی، شهربانو امانی و افشین حبیب زاده به سوالات خبرنگاران در زمینه های مختلف حوزه عمران و حمل و نقل پاسخ دادند.
کد خبر: ۶۵۶۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵ 18 September 2018

به گزارش تابناک : رئیس شورای شهر تهران در رابطه با افتتاح خطوط ۶ و ۷ مترو گفت: خط ۶ و ۷ تنها ۵۰ درصد پیشرفت داشته است و خبرنگاران اشتباه می کنند و تجهیزات متحرک برای این دو خط پیش بینی نشده است.

هاشمی افزود: ۱۵ درصد ایستگاههای خط ۶ و ۷ راه اندازی شده است و در نتیجه این خط در اصل خط کاملی نیست و واقعا افتتاح آن خط را نمی توان انجام داد و مسافربری نکرد.

وی ادامه داد: ۳۰۰۰ میلیارد پول خرج شده و هیچ اتفاقی نیفتاده است و شویی انجام شده است. باید بر اساس اولویت افتتاح کنیم حتی اگر شده یک ایستگاه یک ایستگاه افتتاح کنیم.

هاشمی بیان کرد: متاسفانه اشتباهی که صورت گرفته ۷۰۰ میلیارد پول تزریق شده بود و باز هم اولویت بندی نشده بود و پول پخش شده است.

مدیر عامل اسبق مترو افزود: کم کم خطوط مترو را باید افتتاح بکنیم. نمی توان ۲۲ کیلومتر را افتتاح کرد و قطار با جرثقیل وارد خط کرد و بدون تجهیزات حرکت کند. این افتتاح نیست.

علیخانی؛ تاکسی های اینترنتی تابع قوانین تاکسیرانی نیست/ صلاحیت رانندگان تاکسی های اینترنتی مورد تائید نیست

محمد علیخانی در خصوص تاکسی های اینترنتی گفت: تاکسی های اینترنتی پدیده جدیدی هستند و بر اساس اپلیکیشن ها الگو گرفته از برخی کشورهاست که البته قوانین خاص وجود دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل افزود: متاسفانه در ایران پدیده ای ایجاد که می شود بعد یادمان می آید ضوابط آن بررسی می شود.

علیخانی گفت: اصل تاکسی های اینترنتی خوب است و اخیرا در وزارت کشور آیین نامه آن نوشته می شود و آیین نامه باید متحد بین همه شهرها باشد و از شهرداری ها نظر خواسته اند.

وی در رابطه با مجوز تاکسی های اینترنتی بیان کرد: مجوز این تاکسی ها از معاونت رئیس جمهور گرفته شده و توجهی به حمل بار و مسافر که زیر نظر شهرداری است نمی شود.

علیخانی عنوان کرد: تاکسی ها را نوسازی کرده ایم اما به یکباره ماشین های فرسوده وارد می شوند زیرا تابع قوانین تاکسیرانی نیستند و صرفا رانندگان آن صلاحیتشان تایید نشده است.

حبیب زاده؛ در خصوص گود میلاد اتمام حجت می کنیم

رئیس کمیته عمران در رابطه با خطرسازی گود برج میلاد گفت: در خصوص گود برج میلاد کارهایی کرده ایم و مسئولان را دعوت کرده ایم و از نظر خودمان نهایت پیگیری انجام شده است؛ ما هم گله مندیم.

حبیب زاده اضافه کرد: در خصوص آن گود مشکل حقوقی وجود دارد با افرادی که قرارداد بسته شده و حالا قطع همکاری شده است و به نظر ما زمان آن گذشته است و باید پایدارسازی شود.

وی در رابطه با حادثه سازی گود میلاد گفت: این گود خطر آفرین است و ممکن مشکلی پیش می آید و اینگونه نیست که بگوئیم انشالله مشکلی پیش نمی آید و انشالله اتمام حجت می کنیم

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار