کد خبر: ۶۵۷۵۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ 21 September 2018

گر می خواهید هزینه هفتگی خریدهای مربوط به خوراک خود را کاهش دهید، فریز کردن غذا یکی از بهترین روش ها برای انجام این کار است. بر اساس تحقیقات یک متخصص تغذیه استرالیایی به نام دکتر جوانا مک میلان، غذاهای زیادی وجود دارند که می توان آن ها را فریز کرده و بدین ترتیب از اسراف در این زمینه خودداری کرد.

وی در این باره چنین می گوید:” فریز کردن یک راه فوق العاده برای حفظ غذاهاست زیرا در این صورت دیگر نیازی به استفاده از نگهدارنده های شیمیایی بدین منظور نخواهد بود. در واقع این روش یکی از اولین راه های نگهداری از غذا بوده است.

امروزه اما به این دلیل که ما می خواهیم همه چیز تازه باشد، از این روش کمتر استفاده می شود”.

به گزارش بهداشت نیوز: به گفته وی، غذاهایی مانند برنج پخته شده و ماکارونی بهترین گزینه ها برای فریز کردن هستند اما توصیه می کند که اگر قصد فریز کردن چنین غذاهایی را دارید بهتر است آن ها را بیشتر از معمول پخته و آن ها را در ظرف ها یا پلاستیک هایی به اندازه یک وعده غذایی ریخته و در فریزر قرار دهید. وی توصیه می کند که برنج پخته شده و ماکارونی را قبل از داغ کردن برای مدتی در بیرون از یخچال نگه دارید تا یخ آن کاملاً باز شود.

به گفته دکتر مک میلان، این دو غذا را می توان در حالت فریز شده تا دو ماه نیز در فریزر نگهداری کرد و در صورت نیاز آن ها را از فریزر خارج کرده و بدون ترس از فاسد شدن یا از دست دادن خاصیت، آن ها را مصرف کرد. این متخصص تغذیه همچنین می گوید که دانه های خوراکی و آجیل ها نیز به خوبی فریز شده و این روش نگهداری یکی از بهترین راه ها برای تازه نگه داشتن این مواد خوارکی در درازمدت است. بر اساس تحقیقات او می توان آجیل ها را حتی تا یک سال نیز در فریزر نگه داشت بدون این که اتفاق خاصی برای آن ها بیفتد.

دکتر مک میلان بر این باور است که آرد نیز گزینه خوبی برای فریز کردن محسوب می شود و می توان آن را در ظرف ها یا کیسه های بدون هوا و در بسته تا دو سال نیز در فریزر نگه داشت. علاوه بر این، اگر پنیر یا کره صبحانه شما بعد از مدتی قرار گرفتن در یخچال فاسد می شوند بهتر است آن ها را در کیسه هایی دربسته در فریزر قرار دهید. نهایت زمانی که می توان پنیر را فریز کرد ۶ ماه است و این مدت در مورد کره بین ۶ ماه تا یک سال بسته به نوع کره خواهد بود. به گفته دکتر مک میلان، نان نیز به فریز شدن بسیار خوب جواب می دهد. نان یا تکه های تان را می توان تا ۳ ماه در فریزر نگه داشت. سبزی های تازه خوراکی را نیز می توان بدون هیچ مشکلی فریز کرد که این کار تا یک سال نیز ممکن خواهد بود.

سفید تخم مرغ نیز یکی از مواد غذایی دارای قابلیت فریز شدن است که می تواند تا ۱۰ ماه در فریزر باقی بماند بدو این که فاسد شود. موزهایی که شروع به قهوه ای شدن کرده اند را نیز می توان در فریزر قرار داد اما دکتر مک میلان توصیه می کند که برای فریز کردن موز بهتر است ابتدا پوست آن را جدا کرده و به تکه های کوچکتری تقسیم کنید. از این تکه های فریز شده موز می توان بعداً برای درست کردن مافین یا اسموتی استفاده نمود. تکه های موز بین ۳ تا ۴ ماه در فریزر و بدون این که فاسد شوند می توانند نگهداری شوند.

اگر چه قرار دادن مواد غذایی در فریزر، باعث کاهش قابل توجه اسراف و هزینه ها خواهد شد اما دکتر مک میلان تصریح می کند که فریز کردن خطر رشد باکتری در مواد غذایی را به طور کامل از بین نخواهد برد. در واقع این کار باکتری ها را به حالت خفته و بی اثر خواهد برد. از این رو اگر غذای شما بیش از حد بیرون از یخچال مانده گزینه خوبی برای فریز کردن به شمار نمی آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار