امام جمعه اردبیل گفت: یزید، امام حسین(ع) را بین مبارزه و ذلت مخیر کرد، حضرت فرمود " الا وإن الدعی بن الدعی قد رکز بین اثنتین بین السلة والذلة و هیهات من الذله و ما هم در جواب ترامپ همین پاسخ را می‌دهیم.
کد خبر: ۶۵۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴ 21 September 2018

به گزارش تابناک اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل از اهالی استان به خاطر عزاداری‌های بسیار شایسته تشکر کرد و اظهار داشت: امسال عزاداری از جهت کثرت جمعیت به ویژه جمعیت جوانان، فوق العاده بود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: اجتماعات عظیم در محرم به ویژه اجتماع جوانان نشان می‌دهد که اولا اگر دشمن فشار آورد همه عاشورایی می‌شویم دوم اینکه جوانان ما هویت خودشان را در مدرسه حسینی یافته‌اند و هویت سازها را روی آب می نویسند.

 وی افزود: پیامبر ما فرمود "انا و علی ابوا هذه الامه" این جمله شناسنامه ماست ما جان می‌دهیم ولی این شناسنامه را از دست نمی‌دهیم؛ هویت ما لبیک یا حسین(ع)، رخت سیاه، سربند مشکی، بوی زنجیر عزای حسین، آب طشت حسین، اشک در عزای فرزند فاطمه، بیرق عزاداری، معجر زینب، قنداقه اصغر و علم ابوالفضل است.

عاملی بیان کرد: امسال هزاران جوان در زیر باران با پای برهنه در 40 مسجد شمع روشن کردند و سالهای گذشته زیر برف زمستان این کار را انجام دادند، این جوانان را نمی‌توان از حسین جدا کرد؛ امام حسین(ع) شمع‌ها را خاموش کرد که بروید ولی جوانان ما شمع را روشن می کنند که یا حسین نمی‌رویم و دامن تو را رها نمی‌کنیم.

امام جمعه اردبیل با قدردانی از تمامی آذری‌های جهان به خاطر اجتماعات عظیم تاسوعا و عاشورا مخصوصا از اهالی گنجه و باکو تصریح کرد: عاشورای امسال روز تاریخی برای آذربایجان بود.

وی با قدردانی از اهل سنت استان و غرب گیلان به خاطر عزاداری ها و احسان بسیار شایسته در عزای فرزند پیامبر گفت: این عزیزان با این عزاداری ها به سیره رسول خدا لبیک گفته‌اند.

عاملی از پاکبانان محرم که شهر را در ایام عزا تر و تمیز و پاکیزه نگه داشتند و تحسین مهمان خارجی را برانگیختند تشکر کرد و افزود: در سال گذشته در خیابان آکسفورد استریت که منطقه ای تجاری در انگلستان است در راهپیمایی عاشورا در عرض یک ساعت 50 هزار نفر از این خیابان عبور کردند، شهرداری ویستمنستر می گوید ما حتی یک کارگر شهرداری را برای تنظیف به کار نگرفتیم با اینکه 50 هزار بسته غذایی و بیش از 100 هزار بطری آب و آب میوه بین عزاداران توزیع شد.

رئیس شورای فرهنگی استان اردبیل از هیئت امنای مساجدی که در شب عاشورا به عشق امام حسین(ع) و به یاد قرائت قرآن امام حسین در مساجد خود مجلس قرائت برپا کردند تشکر کرد.

وی از تمام کسانی که با مراجعه به سازمان انتقال خون با اهداء خون خود زندگی جمعی از هموطنان را تضمین کردند قدردانی و اظهار کرد: این عزیزان بهترین معامله را با امام حسین(ع) انجام داده اند؛ "فاستبشروا ببیعکم الذی بایعتم به".

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری از صدا و سیما و نیروی انتظامی و مجموعه شهرداری و تمام نیروهای امنیتی که در اجراء اجتماعات بزرگ و انعکاس کشوری آن تلاش کردند، تشکر کرد.

عاملی به مناسبت هفته دفاع مقدس بیان کرد: در این جنگ تحمیلی و ظالمانه آمریکا 220 هزار شهید با عظمت از ما گرفت که ما همه تبعات جنگ تحمیلی را از آمریکا می دانیم.

وی افزود: وزیر دفاع آمریکا قبل از حمله به ایران در عراق حاضر شد و صدام را برای حمله آماده کرد؛ آنها با دادن وعده و وعید به صدام گفتند "چهار ایران کوچک، بهتر از یک ایران بزرگ برای عراق و برای منطقه است" و صدام با تعصب تند نژادی و با نفرت فوق‌العاده نژادی به ایران و ایرانی‌ها و به عجم، خود را سردار قادسیه خواند و به ایران حمله کرد، آمریکا با این جنایت خواب خاصی برای کشور ما دیده بود ولی جوانان ما درس خوبی هم به صدام و هم به آمریکا دادند.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: پادشاه اردن در خاطرات خود می‌نویسد "از صدام پرسیدم چرا در جنگ ایران و عراق لباس نظامی پوشیدی ولی درجنگ کویت نه؟ جواب داد در جنگ کویت در برابر خود، مرد ندیدم ولی ایرانی ها مثل آهن با صلابت بودند و با صعود و صلابت خود تمام برنامه های ما را بهم ریختند.

عاملی اظهار کرد: اکنون همان جنگ ادامه پیدا کرده و به صورتی دیگر نمود پیدا کرده است بلکه همان رویارویی کربلا با "هل من ناصر" حسین در برابر ما قرار گرفته است.

وی گفت: یزید، امام حسین(ع) را بین دو امر مخیر ساخت و ترامپ نیز ما را بین دو چیز مخیر کرده، مبارزه و ذلت و ما هم در جواب، همان جواب امام حسین(ع) را می‌گوییم؛ حضرت فرمود " الا وإن الدعی بن الدعی قد رکز بین اثنتین بین السلة والذلة و هیهات مناالذلة".

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار