مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم گفت: براساس آمار دریافتی از سامانه های تردد شمار جاده ای، بیش از 736 هزار دستگاه خودرو طی ایام تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) وارد این استان شد.
کد خبر: ۶۵۸۰۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ 22 September 2018

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل جمالی اظهار داشت: آزادراه تهران - قم با حجم ورودی بالغ بر 221 هزار دستگاه و جاده قدیم کاشان - قم باحجم ورودی افزون بر 18 هزار دستگاه خودرو، به ترتیب شاهد بیشترین و کمترین حجم ورود خودرو به استان طی ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بود.

وی محور سلفچگان - قم را با حجم تردد افزون بر 97 هزار دستگاه خودرو، دومین محور پرتردد استان طی ایام یاد شده ذکر کرد و گفت: از مجموع 736 هزار دستگاه خودرو، بالغ بر 632 هزار دستگاه به شهر مقدس قم وارد شده است.

وی، مجموع سفر در محورهای مواصلاتی استان را نیز طی همین مدت بیش از یک میلیون و 800 هزار خودرو عنوان کرد و گفت: 91 درصد حجم تردد صورت گرفته متعلق به خودروهای سبک و 9 درصد باقی مانده شامل خودروهای سنگین بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم در ادامه ضمن اشاره به تمهیدات به عمل آمده جهت تامین ایمنی سفرهای این ایام افزود: چندین اکیپ راهدار در قالب گشت های ثابت و سیار به طور شبانه روزی در محورهای مواصلاتی استان فعال بودند.

جمالی ادامه داد: هفت راهدارخانه نیز در تمام مدت باز و آماده ارائه خدمات رفاهی بهداشتی به سوگواران حسینی بود.

وی همچنین به حضور مستمر و هماهنگ بازرسان و ناظران در مبادی ورودی و پاسگاه های پلیس راه جهت نظارت بر نحوه ارائه خدمات توسط ناوگان عمومی حمل و نقل اشاره کرد و افزود: طی این مدت ناظران و کارشناسان حوزه حمل و نقل این اداره کل ضمن بررسی تجهیزات ایمنی(کپسول آتش نشانی، کارت هوشمند، صورت وضعیت، کمربند ایمنی، چکش ایمنی و غیره) ناوگان عمومی حمل مسافر در صورت مشاهده هرنوع تخطی از ضوابط و مقررات، نسبت به اعمال قانون اقدام نمودند.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار