هر ساله با آغاز ماه مهر شور و شوق فراوانی در خانواده ها و دانش آموزان به وجود می آید که این موارد ناشی از کسب علم و تحصیل و طی نمودن درجات بالاتر علمی، فرهنگی است.
کد خبر: ۶۵۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶ 23 September 2018

توصیه‌های پلیسی به دانش آموزان و اولیاء

به گزارش تابناک قزوین،هر ساله با آغاز ماه مهر شور و شوق فراوانی در خانواده ها و دانش آموزان به وجود می آید که این موارد ناشی از کسب علم و تحصیل و طی نمودن درجات بالاتر علمی، فرهنگی است.

اما در صورت غفلت این اتفاق خوش یمن می تواند ما را به پرتگاه های خطرناک سوق داده و تباهی نابودی را برای خانواده ها و دانش آموزان در پیش داشته باشد.

از این رو فرماندهی انتظامی برای هوشیاری و آگاه سازی دانش آموزان عزیز و خانواده های محترم موارد ذیل توصیه می نماید که در صورت عمل نمودن به آن می توان با سلامت کامل این سال تحصیلی را به پایان برسانید.

توصیه به دانش آموزان ابتدایی:

بچه های عزیز سلام ، آیا تا به حال به حرکت ماشین ها و موتورسیکلت ها در خیابان و حرکت آدمها در کوچه و پیاده رو دقت کرده اید؟ آیا می دانید وقتی در کوچه و خیابان و یا داخل ماشین هستید و یا در مسیر به مدرسه هستید، چه کارهایی را باید و چه کارهایی را نباید انجام دهید تا همیشه در سلامت زندگی کنید.

۱- برای رد شدن از خیابان از محل خط کشی مخصوص عابر پیاده استفاده کنیم.

۲ - از پل های هوایی که در بعضی از خیابانها و جاده ها وجود دارد استفاده کنیم.
۳ - برای رد شدن از هر خیابانی باید کاملا مواظب هر دو طرف خیابان بود.

۴ - بچه های گل، وقتی سوار ماشین هستید هرگز دست و سر خود را از ماشین بیرون نیاورید و با دستگیره های باز کننده درب بازی نکنید.

۵ - کلاس اولی های عزیز، به تنهایی روی صندلی جلوی ماشین ننشینید و به حرف والدین گوش دهید و کمربند ایمنی راببندید.

۶ - دوستان خوبم برای رفتن به مدرسه از سرویس های مدرسه استفاده کنید و در صورت نداشتن سرویس مدرسه از سوار شدن به خودروهای شخصی خودداری نموده و حتما از خودروهای عمومی و تاکسی استفاده نمایید.

۷- بهترین محل بازی شما پارک ها و یا محل های مناسبی که پدر و مادر شما تعیین می کنند.


۸ - وقتی در داخل یا بیرون از خانه به مشکلی بر می خورید از پلیس کمک بگیرید.


۹ - برای پیدا کردن پلیس شماره ۱۱۰ را بگیرید تا پلیس برای کمک پیش شما بیاید.


۱۰- سعی کنید آدرس منزل و یا شماره تلفن خانه تان را یاد بگیرید و یا آنها را همراه داشته باشید تا وقتی لازم شد این مشخصات را به پلیس بدهید تا او شما را به خانه تان برساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار