کد خبر: ۶۵۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ 23 September 2018

وکیل مدافع تعدادی از زنان بازداشت شده در تجمع روز جهانی زن از قطعیت یافتن احکام تبرئه هر 21 زن بازداشت شده در این تجمع خبر داد.

زهرا مینویی با اعلام این خبر گفت: در تجمع فعالان جنبش زنان در اسفند 96 و در مقابل وزارت کار، 21 نفر از زنانی که در این تجمع حضور داشتند توسط پلیس دستگیر شدند و برای آنان پرونده قضایی تشکیل شد. این وکیل دادگستری که وکالت سه تن از مهتمان این پرونده را به عهده دارد، گفت: پس از تشکیل پرونده و انجام تحقیقات، مرجع قضایی برای هر 21 فرد بازداشت شده کیفرخواست صادر کرد و پرونده را با اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات به دادگاه فرستاد.
مینویی اضافه کرد: در نهایت بر اساس حکمی که 31 تیر 97 ابلاغ شد، شعبه 1180 دادگاه کیفری دو استان تهران هر 21 متهم این پرونده را از اتهامات مطروحه در کیفرخواست تبرئه کرد.
وی با بیان اینکه شاکی این پرونده دادستانی تهران بود و حکم صادره نیز در صورت اعتراض مدعی العموم، قابلیت تجدیدنظر خواهی در دادگاههای تجدید نظر استان تهران را داشت گفت: از آنجایی که تا کنون اعتراضی از سوی مدعی العموم به احکام صادره، در سامانه اطلاع رسانی قوه قضائیه ثبت نشده و مهلت قانونی 20 روز برای اعتراض نیز سپری شده، احکام تبرئه هر 21 متهم قطعی شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار