نخستین نمایشگاه تکنولوژی، نوآوری و استارتاپ‌ها (Startexpo2018) از روز سه‌شنبه، سوم مهرماه در اصفهان آغاز می‌شود و صاحبان تکنولوژی‌های نوین را در پایتخت علمی و دانشگاهی ایران گرد هم جمع می‌کند.
کد خبر: ۶۵۸۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶ 23 September 2018
به گزارش تابناک : نمایشگاه تکنولوژی، نوآوری و استارتاپ‌ها یکی از نمایشگاه‌های مهم و برجسته در استان اصفهان به شمار می‌رود که با تاکید بر فناوری، به عنوان کاربرد دانش در توسعه جوامع بشری و نوآوری به عنوان به‌کارگیری ایده‌های نوین برگزار خواهد شد.
 
این نمایشگاه که در 3500 مترمربع فضای نمایشگاهی و با حضور حدود 70 مشارکت کننده از استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی و چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود، زمینه‌های مختلفی مانند استارتاپ‌ها و کسب و کارهای جدید، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، صنایع خلاق و پیشرو، مراکز دولتی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی را دربرمی‌گیرد و مشارکت‌کنندگان، توانمندی‌های خود را در حوزه‌های مرتبط با نمایشگاه به نمایش می‌گذارند.
 
برندها و شرکت‌های معتبری در این نمایشگاه حضور یافته‌اند که از آن جمله می‌توان به ثامن ارتباط عصر، کارگزاری بانک پاسارگاد، کارگزاری شهر، دانشگاه اصفهان، شرکت فولاد مبارکه، صاایران و توسعه مدیریت ارتباطات ماندگار اشاره کرد. هم چنین کشورهای عمان و مغرب نیز با اعزام هیئت‌های عالی‌رتبه به این نمایشگاه، جنبه‌های بین‌المللی ویژه‌ای را در نخستین نمایشگاه تکنولوژی، نوآوری و استارتاپ‌ها (Startexpo2018) ایجاد کرده‌اند.
 
این نمایشگاه بستری برای عرضه نوآوری و فناوری در نظر گرفته شده و بر خلاف نمایشگاه‌های مشابهی که صرفاً عرضه و تبادل کالا را هدفگذاری کرده‌اند، به دنبال تبادل دانش فنی و تکنولوژی و مشارکت میان شرکت‌ها و نیز سرمایه‌گذاری روی طرح‌های نو و استارتاپ‌ها است.
 
متصل کردن تولیدکنندگان محصولات فناورانه به مشتریان، معرفی فناوری‌های روز به صنایع متوسط و بزرگ، آشنا کردن سرمایه‌گذاران با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های فناورانه یا استارتاپ‌ها، دعوت از مخاطبان تخصصی و افراد تحصیل‌کرده به بازدید از نمایشگاه و گردهمایی گسترده‌ای از نقش‌آفرینان اکوسیستم استارتاپی، نوآوری و فناوری از جمله اهداف تعیین شده برای نمایشگاه استارتکس به شمار می‌رود. 
 
در این نمایشگاه طیف وسیعی از مخاطبین شامل فعالان حوزه‌های فناوری و تکنولوژی مانند تجهیزات پوشیدنی، خرده‌فروشی، خدمات، آموزش، حمل و نقل و لجستیک، شهرهای هوشمند و فناوری‌های شهری، پهپاد و رباتیک، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، هوش مصنوعی، کشاورزی هوشمند، سفر و گردشگری، بازی‌های رایانه‌ای، رسانه و بازاریابی، سلامت، اینترنت اشیا، انرژی، امنیت شبکه، اتوماسیون، تولید هوشمند، بلاک‌چین، فین‌تک و تجارت الکترونیک، شبکه‌های اجتماعی، فناوری‌های فضایی و کارآفرینی اجتماعی حضور دارند و داشته‌ها و دستاوردهای خود را برای افرادی نظیر مدیران وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی و خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، استارتاپ‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران خصوصی، پارک‌های علم و فناوری، شتابدهنده‌ها و مراکز رشد، مخترعان، طراحان وب و اپلیکیشن، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، مشاوران و منتورها، برگزار کنندگان رویدادها و مدیران تحقیق و توسعه صنایع و شرکت‌ها به نمایش می‌گذارند.
 
نخستین نمایشگاه تکنولوژی، نوآوری و استارتاپ‌ها در راستای سیاست‌های شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان به منظور توسعه و ترویج کارآفرینی، خلق ثروت، رونق اقتصادی و افزایش سطح اشتغال در جامعه برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود مخاطبین بسیاری را به خود جذب کند. بخشی از این مخاطبان به دلیل توسعه روزافزون فناوری‌های نوین و کسب و کارهای مبتنی بر تکنولوژی، بازدید از نمایشگاه را در دستور کاری خود قرار خواهند داد و بخشی دیگر نیز به دنبال بازاری برای توسعه فعالیت‌های حوزه فناوری با حمایت‌های مالی و سرمایه‌گذاری هستند. 
 
این نمایشگاه در حالی برگزار می‌شود که طی سال‌های اخیر، کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات، رشد چشمگیری داشته‌اند. استارتاپ‌های بزرگ و موفق ایرانی به لطف ایده‌های جوانانی ایجاد شده که به دلیل تخصص و قابلیت‌های خود این فرصت را هم داشته‌اند تا در صدها شرکت بین‌المللی و مشهور اروپایی و امریکایی کار کنند، اما به رغم همه مشکلات، فشارها و محدودیت‌ها در داخل کشور مانده‌اند و با آموختن از تجربیات موفق داخلی و خارجی، کسب و کار خود را به راه انداخته‌اند.
 
علاقمندان به بازدید از نخستین نمایشگاه تکنولوژی، نوآوری و استارتاپ‌ها (Startexpo2018) می‌توانند از ساعت 15 تا 21 روزهای سوم تا ششم مهرماه امسال به محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان مراجعه کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار