کد خبر: ۶۵۸۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶ 23 September 2018

دادگستری خراسان رضوی با انتشار اطلاعیه ای از بازداشت عضو شورای شهر نیشابور خبر داد.


اطلاعیه مهم دادگستری خراسان رضوی در زمینه برخورد با فرد هتاک به مقدسات و عزاداران حسینی به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان

بسمه تعالی

در پی انتشار خبری مبنی بر وقوع توهین یکی از اعضای شورای شهر نیشابور به مقدسات و عزاداران حسینی ، دادگستری استان خراسان رضوی اطلاعیه مهمی صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

عن الصادق علیه السلام:

من اراد الله به الخیر قذف فی قلبه حب الحسین (علیه السلام) و زیاره

هرکس که خدا خیرخواه او باشد،محبت حسین (ع) و زیارتش را در دل او قرار می دهد
وسائل الشیعه، جلد 10 ص 388-بحار النوار، جلد 98 ص7

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی انتشار خبر تاسف بار وقوع توهین ، توسط یکی از اعضاء شورای شهر نیشابور نسبت به مقدسات و عزاداران حسینی که موجی از اعتراضات عمومی را به دنبال داشت ؛ دستورات لازم توسط رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خطاب به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و همچنین دادستان عمومی و انقلاب نیشابور؛ مبنی بر رسیدگی سریع و دقیق به این مساله صادر شد.

بر این اساس و در پاسخ به در خواست هیاتهای عزاداری، علما، روحانیت و اقشارمختلف جامعه و در راستای اجرای وظایف شرعی و قانونی و پس از صدور دستور قضایی ؛ اقدامات قانونی لازم در این زمینه به انجام رسید و فرد هتاک مورد تعقیب قرار گرفت و صبح امروز با صدور قرار قانونی بازداشت شد.

در این اطلاعیه همچنین با اشاره به توطئه های دشمنان با هدف ایجاد تفرقه و بی نظمی در جامعه ، ضمن محکوم کردن این اقدام هتاکانه ، از عموم عزاداران حسینی و مردم شریف ،مومن و انقلابی خواسته شده تا ضمن حفظ آرامش و هوشیاری ، به دستگاه قضایی در اجرای عدالت و دفاع از حقوق عامه کمک نمایند.

گفتنی است: پرونده مذکور در مرحله انجام تحقیقات مقدماتی است و اقدامات بعدی پس از سیر مراحل قانونی اطلاع رسانی خواهد شد.


مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار