باگذشت چندین ماه از تخریب شهدای گمنام شهر دهلران، متاسفانه علیرغم تامین اعتبار درسفراردیبهشت ماه سال جاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به شهرستان دهلران، یادمان شهدای گمنام به حال خود رها شده اند وگمنامان همیشه تاریخ در اوج بی توجهی مسئولان مرتبط چندین ماه است که مرمت مقبره یادمان شهدا را فراموش کرده اند.
کد خبر: ۶۵۸۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰ 23 September 2018

تابناک ایلام مجتبی کاور :: گمنامند ودر شهر غریب ،اما فرزند روح اله هستند ؛ خانواده هایش هنوز چشم انتظار، مادرانی که هنوز زجه وبی تابی می کنند برای جگر گوشه هایشان  ،پدرانی که داغ فرزندان خود را در دل دارند ؛چشم انتظار، اصلا شاید پدرومادر داغ بر دل ،خود در بستر خاک آرامیده اند! حکایت بسیار سخت وجانکاه است، غریب که باشی ،گمنام که باشی ،گمنامانه خواهی ماند.

آری زیستن امروز ما مدیون گمنامی شماست ، شما برای همیشه تاریخ گمنامانه خواهید ماند ؛ ولی دیگران بانام شما به کجا ها که نرسیدند، ولی دریغ از نگاه به مقبره شما ،به امورات روزمره خود مشغولند.اصلا اشکال ندارد شما که عاشقانه رفتید وگمنامانه در بستر خاک آرام گرفتید ،رفتید چون با خدای خود معامله کردید، می دانم که چه با مقبره چه بی مقبره شما غریب وگمنام هستید. ولی این را هم نیک میدانم، برای آرامش وآسایش ما رفتید که اینگونه غریب وگمنام ماندید .حکایت شما مردان بی ادعا در همیشه تاریخ ماندگار است ؛چرا که برای دفاع از کیان وآرمانهای انقلاب با هویت رهسپارشدید ولی گمنامانه به مهین برگشتید تا به همه ما درس بدهید که با اخلاص راهی جبهه شدی.

باگذشت چندین ماه از تخریب شهدای گمنام شهر دهلران، متاسفانه علیرغم تامین اعتبار درسفراردیبهشت ماه سال جاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به شهرستان دهلران، یادمان شهدای گمنام به حال خود رها شده اند وگمنامان همیشه تاریخ در اوج بی توجهی مسئولان مرتبط چندین ماه است که مرمت مقبره یادمان شهدا را  فراموش کرده اند.

هر ساله در شام غریبان خیل عظیمی از مردم در کنار گمنامان  همیشه زنده تاریخ گرد هم می آمدند تا درکنار آنها به آرامش برسند، ولی امسال عدم مرمت به موقع و بهسازی این یادمان سبب شد تا شهروندان نتوانند در کنار شهدای گمنام حاضر شوند.

بدون شک شهدا حق بزرگی بر گردن همه ما؛ بخصوص کسانی که امروز بر اریکه قدرت تکیه زده اند دارند وطولانی شدن مرمت یادمان این عزیزان زیبنده نیست .انتظار می رود مسئولان مرتبط برای بهسازی ومرمت این یادمان بیش از بیش تلاش کنند چراکه آنها درس آزدگی به ماداده  واز طرفی رمز بقا ما هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار