رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: کمبود پرسنل را یکی از مشکلات فراروی این سازمان دانست و گفت: هم اینک 450 نیروی عملیاتی و آتش نشان در شیراز مشغول کار هستند که 50 نفر از آنان تا پایان سال 97 بازنشسته خواهند شد و این شهر نیازمند 400 نیروی متخصص آتش نشان است.
کد خبر: ۶۵۹۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 25 September 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد هادی قانع، در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: اقدامات قضایی در مورد رسیدگی به مزاحمت های تلفنی برای آتش نشانی شیراز در حال انجام است اما ضروری است که شهروندان با توجه به اینکه ثانیه ها در امدادرسانی موضوعی بسیار مهم است و لحظه ها در آتش نشانی می تواند منجر به نجات جان انسان ها شود، از این معضل پیشگیری کنند.
وی، فرصت نجات در حوادث شهری و آتش سوزی را در شیراز بین یک و نیم تا سه دقیقه عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه ایمنی ساختمان ها توسط مردم مورد توجه قرار نمی گیرد و ضروری است که شهروندان در احداث ساختمان به چهار مورد برای ایمنی نظیر، طراحی، انتخاب نوع مصالح، نحوه اجرا و نگهداری ساختمان توجه بیشتری داشته باشند.
قانع در پاسخ به پرسشی در مورد اماکن و ساختمان های ناایمن شیراز گفت: سازمان آتش نشانی، قدرت اجرایی برای پلمب واحدهای ساختمانی ناایمن ندارد لیکن با کمک دادگستری و معاونت پیشگیری این نهاد قضایی، فعالیت هایی در این زمینه انجام، از همه مدارس و ساختمان های تجاری این شهر بازدید و گزارش های آن به فرمانداری شیراز و دستگاه های ذی ربط ارسال شده است.
او افزود: شهرک صنعتی در محدوده خدمات رسانی شهرداری شیراز قرار ندارد اما سازمان آتش نشانی این شهر به دلیل وجود سرمایه های شیراز در این منطقه، خدمات رسانی انجام می دهد.
قانع ادامه داد: متاسفانه شرکت شهرک های صنعتی فارس به تعهدات ایمنی خود در شهرک صنعتی شیراز عمل نمی کند و بسیاری از واحدهای این مجموعه به صورت بسیار ناایمن از تجهیزات خود بهره برداری می کنند.
وی اظهار داشت: برای ساماندهی ساختمان های ناایمن در شیراز باید تمام نهادهای مربوطه به این موضوع ورود پیدا کنند چون تنها با تلاش سازمان آتش نشانی و شهرداری، این مهم محقق نخواهد شد.
قانع در مورد تعداد ساختمان ها و مدارس ناایمن در شیراز آماری ارایه نکرد.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به طراحی یک اپلیکیشن در حوزه ایمنی شهری، گفت: این سامانه اکنون در مرحله طراحی قرار دارد و به زودی بین شهروندان شیراز توزیع می شود تا آنها موارد ناایمن در شیراز را از طریق این اپلیکیشن با هدف برطرف کردن آن به سازمان آتش نشانی شیراز ارسال کنند.
قانع همچنین بیان کرد: به صورت استاندارد باید 32 ایستگاه آتش نشانی در این کلانشهر وجود داشته باشد اما هم اینک تنها 20 ایستگاه موجود است و 2 ایستگاه جدید نیز در حال ساخت است که تا پایان سال 97 عملیات احداث آن به اتمام می رسد.
وی، کمبود پرسنل را یکی از مشکلات فراروی این سازمان دانست و گفت: هم اینک 450 نیروی عملیاتی و آتش نشان در شیراز مشغول کار هستند که 50 نفر از آنان تا پایان سال 97 بازنشسته خواهند شد و این شهر نیازمند 400 نیروی متخصص آتش نشان است.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در بخش دیگری از سخنانخود با اشاره به گرامیداشت هفته ایمنی و آتش نشانی که از یکم مهرماه جاری آغاز شده، اظهار داشت: در این هفته، برنامه های ویژه ای با هدف آموزش و پیشگیری از اتفاقات در قالب طرحی با نام 'هفت در هفت' برای آموزش شهروندان و دانش آموزان اجرا می شود.
قانع ادامه داد: همچنین طرح خاطره نویسی شهروندان از اتفاقات و ماموران آتش نشانی نیز در حال برگزاری است و شهروندان شیرازی تا پنجم مهرماه می توانند خاطرات خود را برای این سازمان ارسال کنند.
به گفته وی، برپایی نمایشگاه ایمنی و آتش نشانی از چهارم تا هفتم مهرماه جاری در بلوار چمران شیراز با مشارکت اورژانس و هلال احمر، از دیگر برنامه هایی است که برای گرامیداشت هفته ایمنی و آتش نشانی تدارک دیده شده است.
او بیان کرد: انجام پیاده روی خانوادگی روز ششم مهرماه جاری، نواخته شدن زنگ ایمنی در مدارس روز هفتم مهر و
رژه ناوگان موتوری و خودرویی سازمان آتش نشانی از دیگر برنامه هایی است که به همین مناسبت در شیراز برگزار خواهد شد.

برچسب ها: اتش نشانی ، نیرو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار