ایلامی‌ها هیچگاه شهر را ترک نکردند
استان ایلام محل عروج هزاران کبوتر خونین بالی است که برای دفاع از کیان ایران اسلامی جاودانه شدند؛ استانی با ۴۳۰کیلومتر مرز با عراق که زودتر از سایر مناطق جنگ تحمیلی در آن آغاز شد.
کد خبر: ۶۵۹۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳ 25 September 2018

به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری مهر،هفته دفاع مقدس با نام و یاد رشادت های دلیرمردانی گره خورده که برای اعتلای نام ایران و حفظ این آب و خاک در برابر هجوم وحشیانه دشمن بعثی در ۸ سال دفاع مقدس تا پای جان ایستادند.

استان ایلام زادگاه و قدمگاه و محل عروج هزاران کبوتر خونین بالی است که برای دفاع از کیان ایران اسلامی جاودانه شدند، استانی با ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک که جنگ تحمیلی زودتر از سایر مناطق کشور به مردمان مقاوم و صبورش رخ نشان داد و جای جای استان ایلام بوی رشادت و شهادت گرفت.

شهر ایلام ۱۲۹ بار و این استان ۳۰۰ بار مورد بمباران هواپیماهای بعثی قرار گرفت، استانی که ۴۹ عملیات کوچک و بزرگ،  ۱۷۲ عملیات زمینی و ۷۰ عملیات هوایی در آن انجام شده است اما مردمانش در دیار خود ماندند تا به همت بسیج عشایر و در کنار رزمندگان اسلام نگذارند ذره ای از خاک کشورشان به دست بیگانگان بیفتد.

مردم ایلام جنگ را با گوشت و پوست و خود لمس کردند

فاطمه اسدی از شهروندان ایلامی در خصوص ارزش های دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: از آن جایی که ملت غیور ایران درس ها از امام خمینی(ره) آموخته بودند، همان گونه در میدان حضور پیدا کردند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک ایران تصرف شود.

وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس ثابت کرد که شهر کوچکی مانند شهر ایلام می تواند بسیار موثر باشد، در حفظ مرز و مرزداری در ثابت کردن رشادت و دلاوری مردم ایلام که مرزنشین هستند.

اسدی افزود: هشت سال دفاع مقدس توانست پیامدهای مثبتی برای مردم و کشور ایران در ابعاد مختلف معنوی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشد.

وی گفت: همه ما هشت سال دفاع مقدس را تجربه کردیم برای این که از کیان و مرز و بوم کشورمان دفاع کنیم و مردان و زنان عاشق این دیار همگام با سایر رزمندگان هر کدام نقش آفرینی داشتند، مردم استان ایلام جزو مردمی بودند که ۸ سال دفاع مقدس را با گوشت و پوست و خون خود لمس و احساس کردند. زنان این خطه اگر خود نتوانستند در جبهه حضور پیدا کنند، اما مردانشان را راهی میدان جنگ کردند.

وی با اشاره به شهر مهران در دفاع مقدس گفت: شهرستان مهران چندین بار توسط عراق به طور کامل ویران شده بود و همین رشادت شهیدان و مردم ایلام بعد از پس گرفتن و حمایت های انقلاب باعث شد که هم اکنون مهران به دروازه عتبات عالیات تبدیل شده و به چنین جایگاهی برسد.

اسدی اظهار داشت: مهران یادآور دوران و خاطرات ۸ سال دفاع مقدس است.

۳ هزار شهید در استان ایلام

قدرت الله کریمیان معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام با اشاره به نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در انقلاب اسلامی همه اقشار نقش آفرینی کردند، در دفاع مقدس نیز نقش همه اقشار بسیار مشخص است.

وی تصریح کرد: استان ایلام دارای ۳ هزار شهید، ۱۰ هزار جانباز و ۳۰۰ نفر آزاده پرافتخار است که این آمار خود نشان می دهد استان ایلام در دوران دفاع مقدس و در جنگ تحمیلی که علیه ما تحمیل شد نقش پررنگی داشته است.

کریمیان اظهار داشت: جنگ در استان ایلام قبل از شروع رسمی در ۳۱ شهریور شروع شد و تجاوز عراق را در بسیاری از مرزها دیدیم ولی مردم نقش بی بدیلی داشتند و همه اقشاری که دل در گرو انقلاب داشتند، توانستند که در دفاع از مرزهای ما نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام افزود: مردم استان ایلام در زمانی که رژیم بعثی شهرهای استان را بمباران می کرد هیچ گاه شهر خود را خالی نکردند و در حاشیه طبیعت و در دل کوهها ماندند و استقامت کردند و نتیجه این استقامت را امروز به خوبی می بینیم.

از ۳۶ کشور جهان در طول جنگ تحمیلی اسیر داشتیم

وی گفت: عشایر استان در مرزها نقش پررنگی داشتند، مرزداران بدون توقع و با کمترین هزینه برای نظام به عنوان کسانی بودند که توانستند از مرزها به عنوان دیده بانان مطمئن و راهنمایان بسیاری از عملیات های دفاع مقدس نقش موثری داشته باشند.

معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام با اشاره به نقش سپاه در دفاع مقدس بیان داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروهای بسیجی و مردمی را در راستای  مقابله با هجمه های بسیار سنگین دشمن سازماندهی کرد.

وی عنوان کرد: در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی از ۳۶ کشور جهان علیه ما با سرکردگی استکبار وارد عمل شدند از تمام این کشورها ما اسیر داشتیم و حجم و توانی که دشمن علیه ما فشار آورد بسیار بالا بود، سپاه که با سازماندهی نیروهای مردمی توانست نقش بسیار بی بدیلی را ایفا کند و با سازماندهی این نیروها در همان روزهای اول که هجمه ها بسیار سنگین بود و کمک بسیار محدود بود ما توانستیم آن هجمه های دشمن را خنثی کنیم.

وی همچنین با اشاره برنامه های هفته دفاع مقدس بیان داشت: امسال در راستای شعار ما توانستیم هفته دفاع مقدس ۴۰۰ برنامه و ۱۸ ویژه برنامه در نظر گرفته شده است.

کریمیان اضافه کرد: برنامه هایی در مرکز استان و همچنین در تمام شهرستان های استان اجرا می شود. از جمله این برنامه ها دیدار با خانواده معظم شهدا و رزمندگان دفاع مقدس، برگزاری یادواره های شهدا در میان تمام اقشار، برنامه آبروی محله و افتخار کوچه ها که در درب منزل هر کدام از شهدا این کار صورت می گیرد، همایش اقوام و عشایر و تبیین نقش آفرینی آنان در دفاع مقدس است.

بازسازی عملیات والفجر ۶ در محل پارک جنگلی چغاسبز

وی اضافه کرد: از دیگر ویژه برنامه های هفته  دفاع مقدس برنامه جشنواره علمی مبتکران و نخبگان، همایش سفیران فرهنگ ایثار و شهادت با حضور خواهران بسیجی، افتتاح طرح های عمرانی و محرومیت زدایی، عطر افشانی  و غبار روبی مزار شهدای گمنام و گلزار شهدای امامزاده علی صالح،  بازسازی عملیات والفجر ۶ به مدت ۲ شب در محل پارک جنگلی چغاسبز توسط تیپ امیرالمومنین(ع)، اعزام تیم های امدادی و پزشکی به مناطق محروم، همایش بزرگ فرماندهان عرصه جهاد و شهادت که در مرکز استان است.

معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین(ع) گفت: دفاع مقدس به ایرانیان آموخت که هیچ چیز غیرممکنی وجود ندارد، دفاع مقدس باعث افزایش افتخار ملی ایرانیان شد هیچ چیز در تاریخ به این اندازه لذت بخش نیست و این پیروزی را ایرانیان در دفاع مقدس تجربه کردند این افتخار و غرور ملی ناشی از دفاع مقدس بزرگترین سرمایه اجتماعی و چشمه زاینده امید به اقتدار ملی ما می تواند باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار