مدیرکل راه آهن:
یزد - ایرنا - مدیرکل راه‌آهن یزد از بارگیری چهار میلیون و 363 هزار تن مواد معدنی، کنستانتره و دیگر محموله‌ها در تابستان سال 97 خبر داد و گفت: این عدد در هم سنجی با مدت مشابه سال قبل 12.1 درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۶۵۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ 25 September 2018

سید مصطفی داودی افزود: این میزان بار از سنگ‌آهن مرکزی ایران، گندله‌سازی اردکان و معدن چادرملو با استفاده از 55 هزار و 953 واگن به کارخانه فولاد اصفهان، فولاد خوزستان و قسمتی برای صادرات به بندرعباس انتقال یافت.
وی اضافه کرد: در سه‌ماهه دوم امسال درمجموع پنج میلیون و 453 هزار تن مواد معدنی، کنستانتره و دیگر محموله‌ها تخلیه و بارگیری شد که این عدد نسبت به مدت مشابه پارسال 10 درصد رشد دارد.
مدیرکل راه‌آهن منطقه یزد اظهار داشت: از این مقدار یک‌میلیون و 90 هزار تن شامل سنگ‌آهن، کنستانتره، گندم، رول فلزی و دیگر اقلام مربوط به تخلیه بار بود، امید می‌رود با برنامه‌ریزی‌ها، در ماه‌های آینده روند رو به رشدی نیز شاهد باشیم.
داودی ادامه داد: اداره کل راه‌آهن یزد در این مدت، در تن کیلومتر بار خالص حمل شده با یک میلیارد و 669 میلیون و در تن کیلومتر مبدا مقصد با مقدار 2 میلیارد و 321 میلیون، به ترتیب 22.4 و 6.81 درصد رشد داشت.
وی در ادامه درباره برخی خدمات جانبی برای تکریم ارباب رجوع و زیباسازی فضای ایستگاه راه‌آهن هم یادآور شد: 13 هزار مترمربع از فضای اطراف ایستگاه نظرآباد برای ایجاد فضای سبز آماده‌سازی شد.
وی یادآور شد: این طرح در زمینی با ابعاد 70 در 180 متر در حاشیه خط ایستگاه و در مسیر ورودی کارکنان و مسافران و در مدت 6 ماه آماده شد.
یزد در شاهراه شبکه ریلی کشور قرار دارد و راه‌آهن استان راهبردی‌ترین نقطه کشور است به‌گونه‌ای که روزانه 130رام قطار مسافری و باری از این منطقه عبور می‌کند.
هر 12 دقیقه یک رام قطار از راه‌آهن یزد عبور می‌کند و به‌طور میانگین بیش از 40 هزار تن بار از بخش‌های معدنی و سایر بخش‌ها از این طریق جابجا می‌شود.
راه‌آهن یزد با سهم بیش از 37 درصد حمل و نقل بار ایران در 18سال گذشته در جایگاه نخست قرار داشته است.
بیش از 80 درصد مواد معدنی و افزون بر 70 درصد بارهای ترانزیتی کشور از این استان عبور می‌کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار