معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان:
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برنامه کشت پاییزه ارائه شده از سوی ما قرار است ظرف امروز و فردا توسط سازمان آب و برق خوزستان و سازمان جهاد کشاورزی کارشناسی مجدد و سپس نهایی شود و پس از نهایی شدن این برنامه، آن را به استان ارائه خواهیم کرد.
کد خبر: ۶۶۱۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳ 02 October 2018

محمد قاسمی نژاد با اشاره به بحث کشت پاییزه در خوزستان اظهار کرد: در جلسه شورای کشاورزی استان که با حضور استاندار خوزستان برگزار شد، برنامه کشت پاییزه استان از سوی سازمان جهاد کشاورزی در بخش‌های آب مورد نیاز، سهمیه سوخت، نهاده‌ها و سطح زیر کشت ارائه شد .

وی افزود: در این راستا در 850 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زیر کشت غلات پائیزه، سبزی و محصولات جالیزی، گوجه فرنگی و پیاز و سیب زمینی، حبوبات، علوفه و نباتات صنعتی (چغندر قند و نیشکر) انجام خواهد شد.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: در این زمینه برای این 850 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان، حدود 8 میلیارد متر مکعب آب مورد نیاز است که این میزان در جلسه شورای کشاورزی از سوی ما مطرح شد.

قاسمی نژاد عنوان کرد: این برنامه ارائه شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان، قرار بوده ظرف مدت امروز تا فردا توسط سازمان آب و برق خوزستان و سازمان جهاد کشاورزی کارشناسی مجدد و سپس نهایی شود. پس از نهایی شدن این برنامه، آن را به استان ارائه خواهیم کرد.

وی با اشاره به بحث سوخت مورد نیاز کشاورزان گفت: در بحث سوخت یک برنامه سوخت 305 میلیون لیتری را در استانداری خوزستان مصوب کرده‌ایم و امروز نیز جلسه‌ای با شرکت نفت داریم تا در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطرنشان کرد: در بحث کود مشکلی برای تامین وجود ندارد و می‌توانیم کود مورد نیاز کشاورزان را تامین کنیم. همچنین حدود 65 هزار تن بذر گندم و 200 تن بذر کلزا آماده توزیع وجود دارد و در این زمینه نیز محدودیت و مشکلی وجود ندارد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار