رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین :
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: سالیانه بیش از 11 هزار و 400 تن بذر گندم آبی و دیم در واحدهای فرآوری بذور استان تولید می شود .
کد خبر: ۶۶۲۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲ 01 October 2018

سالانه 11 هزار و 400 تن بذر گندم در قزوین تولید می شود

به گزارش تابناک قزوین،فاطمه خمسه روز دوشنبه در بازدید از واحد تولید و فرآوری بذر نگین دشت بویین در شهرستان بویین زهرا افزود: سالانه در استان 11هزار و 400 تن بذر گندم تولید می شود که هفت هزار و 600 تن آن بذر گندم آبی و سه هزار و 800 تن نیز بذر گندم دیم است.


وی، ارقام بذور گندم تولیدی استان قزوین را پیشتاز،پیشگام، سیروان و پارسی ذکر کرد و گفت: بیش از 50 درصد بذر تولید شده استان از ارقام پیشگام است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به این نکته که استفاده از بذر مناسب و اصلاح شده در تولید و کیفیت محصول نقش مهمی دارد، افزود: در حال حاضر چهار واحد فرآوری و تولید بذر گندم در استان فعال هستند.


این مسئول به سیاست های جهاد کشاورزی در حمایت از واحد فرآوری تولید بذر اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی با عقد قرارداد با واحدهای فرآوری بذر مورد نیاز کشاورزان را در تولید محصول تامین خواهد کرد.
به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین، در سال زراعی جاری بیش از 137هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم ابی و دیم خواهد رفت که از این میزان 46 هزار هکتار گندم آبی و 91 هزار هکتار گندم دیم است.


  رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین خواستار شد: نسبت به بوجاری و ضدعفونی کردن بذور خود مصرفی خود که حدود 50 درصد از مزارع گندم آبی است، اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار