ظریف:
وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که آمریکا مذاکره کننده قابل اعتمادی نیست و ایران اشتیاقی به گفت وگو با آن کشور ندارد.
کد خبر: ۶۶۳۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲ 06 October 2018

آمریکا مذاکره کننده قابل اعتمادی نیست

به گزارش تابناک قزوین،ظریف در مصاحبه ای با شبکه الجزیره انگلیسی اظهار داشت: ما آنقدرها هم مشتاق نیستیم که با او (دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا) دیدار کنیم زیرا آمریکا شریک مذاکراتی قابل اعتمادی نیست.

وی با اشاره به خروج آمریکا از پیمان مودت ۱۹۵۵ افزود: آنها همیشه می گفتند که خواهان یک پیمان با ایران هستند. حالا به تازگی از تنها پیمانی که با آمریکا داشتیم خارج شدند زیرا دیوان بین المللی دادگستری علیه آنها رای داد.

این نشان می دهد که با این رئیس جمهوری و این دولت درباره هر چیزی مذاکره کنید، آنها به آن پایبند نخواهند بود.

ظریف در خصوص برجام تاکید کرد: ما مایل نیستیم سندی را کنار بگذاریم که به طور کامل درباره آن مذاکره شده است؛ سندی که تقریبا دوازه سال برای ما وقت برد. دو سال و نیم مذاکره فشرده ایران و آمریکا. ما در مورد هر کلمه از سند ۱۵۰ صفحه ای مذاکره کردیم.

وی خاطر نشان کرد: این مذاکرات فقط بین این دو کشور نبود بلکه میان ۶ کشور و اتحادیه اروپا هم بود و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل هم شد. اما رئیس جمهور ترامپ تصمیم گرفت که از آن خارج شود. او می گفت این توافق چون تاییدیه سنا را ندارد می تواند آن را کنار بگذارد. اما او اشتباه می کرد زیرا این یک قطعنامه شورای امنیت بود.

ظریف در مورد پیمان مودت خاطرنشان کرد: با این حال ترامپ از پیمانی هم خارج شد که تاییدیه سنا را داشت زیرا دیوان بین المللی دادگستری علیه تحریم های آمریکا رای داده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار