مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین خبر داد:
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین از کشف 58 فقره تخلف زیست محیطی توسط یگان حفاظت این اداره در 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۶۴۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶ 07 October 2018

کشف 58 فقره تخلف زیست محیطی در قزوین

حسن پسندیده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار تابناک قزوین با اعلام این خبر افزود: یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین در شش ماهه اول سال جاری 58 فقره تخلف در حوزه های مختلف در سراسر استان کشف کرد که از این آمار 39 مورد آن مربوط به تخلفات شکار و صید بوده است.

 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار کرد: از 19 مورد دیگر 6 مورد از تخلفات کشف شده مربوط به چرای غیر مجاز دام، چهار مورد ایجاد آلودگی زیست محیطی توسط واحدهای صنعتی و خدماتی و 6 مورد مربوط به آلودگی زیست محیطی دامداری ها بوده است.


حسن پسندیده بیان کرد: در این مدت 11 سلاح مجاز از شکارچیان غیرمجاز و 14 سلاح قاچاق از متخلفان کشف و ضبط گردید که یک قبضه آن جنگی بوده است.


پسندیده با اشاره به تخلفات شکارچیان غیر مجاز اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست سال جاری 12 قطعه شکار غیر مجاز پرندگان، 11 مورد شکار غیر مجاز پستانداران شامل کل، بز، قوچ، میش و خرگوش، 12 مورد زنده گیری پرندگان شامل بلدرچین، دلیجه، کبک، سهره و یک مورد زنده گیری پستانداران کل و بز توسط یگان حفاظت کشف شده است.


این مقام مسئول از دیگر اقدامات یگان حفاظت به کشف و متوقف کردن 15 مورد تخریب محیط زیست اشاره کرد و گفت: همچنین نیروهای یگان در مهار 9 مورد آتش سوزی در نقاط مختلف استان شرکت کرده اند.


پسندیده با اشاره به وضعیت پرونده های ارجاعی به قوه قضائیه تصریح کرد: از 58 پرونده تخلف، 17 پرونده مختومه، 36 پرونده در جریان و پنج پرونده حکم برائت دریافت کرده اند و یک میلیارد و 142 میلیون ریال میزان تمام ضرر و زیان متعلقه از تخلفات است که باید پس از اعلام حکم قضایی به خزانه دولت واریز شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار