نماینده مردم دزفول در مجلس:
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: پیوستن ایران به کنوانسیون FATF، آسیب های جدی به کشور و مبادلات ارزی وارد خواهد کرد.
کد خبر: ۶۶۴۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳ 08 October 2018

پیوستن به FATF آسیب های جدی به مبادلات ارزی کشور وارد می کند

به گزارش تابناک قزوین،عباس پاپی زاده در گفتگو از رای منفی و مخالفت صریح خود به تصویب لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون FATF خبر داد و اظهار کرد: لایحه پیوستن ایران به «کنوانسیون مبارزه با پولشویی و حمایت از تروریسم» یکی از لوایح بحث برانگیز دو سال اخیر مجلس بوده است.

وی افزود: دولت و نمایندگان حامی دولت تلاش زیادی کردند تا سایر نمایندگان مجلس را برای تائید این لایحه و ضرورت پیوستن ایران به FATF توجیه کنند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، علت مخالفت خود با پیوستن ایران به FATFو تصویب این لایحه را عدم شفاف سازی و برخی ابهامات آن برشمرد و گفت: مدیریت اینگونه کنوانسیون ها تحت تاثیر ‌کشورهایی نظیر آمریکا قرار دارد که خوی استکباری دارند و قابل اعتماد نیستند و پیوستن ایران به FATF باعث می شود که مبادلات و  تراکنش های مالی و اقتصادی ایران توسط آمریکا رصد شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تحریمهای آمریکا و تشکیل یک تیم ۵۰۰ نفری در وزارت خزانه داری آمریکا برای وارد کردن فشار اقتصادی به معیشت مردم و بررسی کشورها و شرکت هایی که با ایران معاملات تجاری دارند، پیوستن ایران به این کنوانسیون کار آنها را راحت تر می کند تا سریع تر به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابند و تحریم های بیشتری علیه ایران اعمال کنند.

وی با اشاره به اینکه پیوستن ایران به این کنوانسیون شرایط دور زدن تحریمها را برای ایران سخت تر خواهد کرد، افزود: با پیوستن ایران به این کنوانسیون آمریکا و تیم ضد ایرانی آن به راحتی شرکت ها و کشورهایی که با ایران معامله دارند را شناسایی و ابتدا با مذاکره از آنها برای حذف معاملات خود با ایران اقدام و در صورت امتناع، تهدید و سپس این شرکتها تحریم می شوند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در وضعیت کنونی پیوستن ایران به کنوانسیون FATF برای اقتصاد ایران ضروری نیست و قطعا آسیب های جدی به مبادلات ارزی و تجاری  کشور وارد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار