اولین جلسه کارگروه یکپارچه سازی و جلوگیری از خرد شدن اراضی شهرستان قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ 09 October 2018

کارگروه یکپارچه سازی و جلوگیری از خرد شدن اراضی قزوین تشکیل شد

به گزارش تابناک قزوین،مجید توسلیان معاون حفظ کاربری و یکپارچگی مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی استان قزوین روز سه شنبه در اولین جلسه کارگروه یکپارچه سازی و جلوگیری از خرد شدن اراضی شهرستان قزوین که با حضور اعضای کارگروه شهرستانی، نمایندگان استانداری، ثبت اسناد و آب منطقه ای برگزار شد؛ هدف از برگزاری این جلسه را بررسی قانون تجمیع و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و هماهنگی بیشتر دستگاههای مرتبط با این طرح دانست.

مجید توسلیان افزود: عوامل های متعددی مانند مالکیت های خصوصی، قانون ارث، تغییر کاربری های بی رویه، افزایش شهر نشینی و رهایی زمین از کشاورزی پایدار و مستمر باعث بوجود آمدن پدیده ای به نام خرد شدن اراضی شده که برای جلوگیری از این پدیده؛ قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی شکل گرفت که در سال ۱۳۹۵ آئین نامه اجرایی آن اصلاح وبه استانها ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: با اجرا کردن این قانون امیدواریم مالکیت های فردی و حقیقی تبدیل به مالکیت های حقوقی از جمله ؛تعاونی ها، شرکت های مشاع سهامی شود که این مسئله یک حرکت خوبی در بخش کشاورزی خواهد بود که مدیریت کشاورزی را در قطعات کمتر ولی با مساحت های بالا قویترخواهد کرد.

توسلیان تصریح کرد: برای انجام این طرح لازم است ابتدا عملیات ترویجی توسط مراکز جهاد کشاورزی در روستاهایی که پتانسیل اجرای قانون یکپارچگی را دارند انجام و میزان استقبال بررسی و سپس طرح مطالعاتی آن تکمیل و در دستور کار کارگروه قرار خواهد گرفت.

وی، ضمن تشریح قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و آیین‌نامه و دستورالعمل‌های موضو ع ماده ۱۲ و اهداف و برنامه‌های اجرایی، مشوق ها و شرح وظایف هر دستگاه از اعضاء کارگروه خواست طی یک بازدیدمیدانی از طرح پایلوت اجراشده در حصار ولیعصر در روزهای آتی بازدید و از نزدیک با مزایای این طرح آشنا شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار