مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خبر داد:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: با وجود کاهش ۴۳ درصدی بارندگی، پرداخت زکات در نیمه نخست سال جاری در استان قزوین ۴۹ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۶۶۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲ 10 October 2018

رشد ۴۹ درصدی پرداخت زکات در قزوینبه گزارش تابناک قزوین، «مجید مومنی» در دیدار با یکی از زکات دهندگان مستمر در استان بیان کرد: زکات دستوری الهی است که اجرای آن مستلزم اعتقاد و فرهنگ سازی است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: همین اعتقاد و باور موجب شده طی شش ماهه نخست سال جاری میزان زکات جمع آوری شده در استان قزوین 49 درصد رشد داشته باشد این در حالی است که در سال آبی گذشته (تا پایان شهریور 97) میزان بارندگی 43 درصد کاهش داشته است.

 وی افزود: اولویت مصرف زکات براساس آیات و روایت، محرومان هستند که بر این اساس 69 درصد از زکات استان برای محرومان هزینه شده است؛ همه درآمدهای کمیته امداد در همان محل دریافت کمک هزینه می‌ شود از این رو زکات جمع آوری شده هم در همان منطقه هزینه می‌ شود.

 مومنی با اشاره به سیاست توانمند سازی در کمیته امداد امام (ره) اظهارکرد: مددجو تا زمانی که استقلال معیشتی نداشته باشد نیازمند باقی می‌ ماند از این رو سیاست اشتغال زایی مددجویان برای ارتقای وضعیت معیشت نیازمندان تدارک دیده شده است.

 وی با اشاره به برنامه‌های سال 97 برای اشتغال زایی مددجویان توضیح داد: طی سال 97 اعتبار 99 میلیارد تومانی برای اشتغال مددجویان کمیته امداد استان قزوین اختصاص می ‌یابد که بخشی از اعتبار داخلی و بخش دیگر از محل منابع بانکی تأمین می‌شود.

 مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در خصوص نحوه دریافت این تسهیلات عنوان کرد: تسهیلات اشتغال به مددجویانی اختصاص می ‌یابد که دارای مهارت بوده و مدرک معتبر فنی و حرفه‌ ای دال بر مهارت آموزی داشته باشند از طرفی حداکثر تسهیلات پرداختی 20 میلیون تومان است که این رقم با توجه به نظر کارشناسی است.

 وی اعلام کرد: کمیته امداد امام (ره) به کارفرمایانی که مددجویان را بکارگیری کنند برای هر مددجوی جذب شده 20 میلیون تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می ‌کند، همچنین کارفرما در صورت بکارگیری مددجو تا 2 سال حق بیمه‌ ای برای مددجو پرداخت نمی ‌کند و این هزینه را کمیته امداد امام (ره) پرداخت می‌کند.

 مومنی یادآورشد: کمیته امداد آمادگی دارد حتی براساس نیاز کارفرمایان نیروها را آموزش داده و برای کار مورد نظر و تخصصی کارفرما آماده کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار