استاد احمد کامکاری نقاش و خطاط قزوینی با حضور جمعی از مسئولان مورد تجلیل قرار گرفت.
کد خبر: ۶۶۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ 10 October 2018

به گزارش تابناک قزوین،نمایشگاه آثار استاد احمد کامکاری با حضور؛ مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری و جمعی از هنرمندان در نگارخانه مهر حوزه هنری قزوین افتتاح شد.

علی هوشمند رئیس حوزه هنری قزوین در این مراسم، غنای فرهنگی جامعه را معلول تکریم استادان و فرهیختگان دانست و گفت: این مجالس و گرهمایی ها، برنامه های تجلیل و تکریم نشانه های رشد و بلوغ فرهنگی جامعه است و به این واسطه نسل جوان در می یابد که قدر و منزلت بزرگانش را بیش از پیش بداند.

در ادامه برنامه مجید کاظمی هنرمند نقاش بیان کرد: احمد کامکاری از نسل بی بدیل هنرمندانی است که آراستگی ظاهر را به پاکی باطن پیوند زده اند، نسلی از هنرمندان خوش ذوق که توانسته اند در صفای هنری خویش به آرامش درون و اقتدار شخصیت دست یابند، شخصیت والا و منش بزرگوارانه احمد کامکاری را می توان در هم نشینی با این استاد و تماشای آثارش درک کرد.

این مدرس هنر افزود: دهه های گذشته، منابع و امکانات تکنیکی از قبیل؛ نوع رنگ، کاغذ، بوم، قلمو ها و... همچنین کتاب های هنری، ویدئو های آموزشی و نوع پژوهشی که بتواند حرکت های هنری را سرعت ببخشد، وجود نداشت. با در نظر گرفتن این کاستی ها بهتر می توان به اهمیت جوشش و خروش یک هنرجو تا مرحله رسیدن به استادی را درک کرد.

وی یادآور شد: تربیت هنری احمد کامکاری را می توان در جستجوهایش در طبیعت، استادان گذشته یافت. نتیجه آن سال ها تلاش و مرارت؛ ایستادن در قله ای فراتر از هنرمندان شهر و کشور است.

در این مراسم استاد میرحیدر موسوی نیز به نقش کار استاد کامکاری در تربیت هنرمندان خوشنویس اشاره کرد.

در بخش دوم برنامه با اهدای لوح از زحمات احمد کامکاری تقدیر به عمل آمد. همچنین نمایشگاه آثار این استاد پیشکسوت افتتاح شد.

نمایشگاه آثار؛ استاد احمد کامکاری، شامل: پنجاه تابلو نقاشی و خط نقاشی به مدت یک هفته در نگارخانه مهر دایر است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار